Відкритий урок математики "Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд" - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Відкритий урок математики "Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд"

Стецюра Надія Миколаівна,
вчитель початкових класів першої категорії
Вільшанської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату
Черкаської області


Урок-казка
з математики 3 клас


Тема: Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд
(16+1, 1+16, 17-1, 10+6, 6+10)
Мета: Закріплювати вміння та обчислювальні навички додавання і віднімання чисел в межах 20 без переходу через розряд. Вдосконалювати вміння складати задачі за малюнком та прикладом і розв'язувати їх.
Розвивати пам'ять, увагу, нестандартне мислення учнів, пізнавальні інтереси, вміння працювати в групах.
Виховувати активність, старанність,товариськість, бажання допомагати слабшим.
Тип уроку: інтегрований урок з інноваційними технологіями.
Обладнання: мультимедійна дошка, інд. карт. «Сонечко», картки з
малюнками і прикладами до гри «Склади задачу»,
сигнальні картки , гра «Мікрофон», слайди з героями казки
«Колобок» та математичними завданнями, індивідуальні карточки з прикладами на дві дії.

                                                                                            Хід уроку

І. Загально-корекційна частина
- Подивилися на мене,
усміхнулися усі.
Чи готові до роботи? (Так)
- Сідайте на місця.
- Казка нам траплялася не раз,
І знову вона завітала до нас.
- А яка казка, ви дізнаєтеся, прослухавши пісеньку.

(Звучить пісенька Колобка)
Після того, як діти відгадали казку на мультимедійній дошці з’являється ілюстрація до казки «Колобок»

ІІ. Основна частина
- Ми будемо сьогодні на уроці подорожувати цією казкою і виконувати різні завдання.
- Чим закінчилась казка?
- А у нас казка незвичайна, а математична. У нашій казці Колобок не буде співати для звірів, а буде виконувати математичні завдання,
а ми йому допоможемо.
- А коли ми виконаємо всі завдання, змінимо кінець казки. Колобок залишиться живим. Зараз проведемо гру «Я задумала число»,
а Колобок подивиться чи вмієте ви працювати.(Проводиться гра. Наприклад: -Я задумала число, додала до нього 5, отримала 15 і т. д.
Діти показують число на сигнальних картках.)
- Так, умієте працювати. Колобку сподобалося.
(На мультимедійній дошці малюнок Дід та Баба)

- Що попросив дід бабу зробити? (Спекти колобка)
- Справилась бабуся з цим завданням? (Так)
- А вам, яке було завдання на домашню роботу?
- І ви, діти, справились із домашнім завданням.

1. Аналіз виконаного д/з
- Запишіть в зошитах «число» і «класна робота».( На мультимедійній дошці з'являється напис)

- Скільки колобків спекла бабуся?

(На мультимедійній дошці цифра 1 )
2. Каліграфічна хвилинка.

3. Повідомлення теми уроку та мотивація уроку.
- Що ми вивчили на попередньому уроці? (Відповіді учнів)
«Додавання та віднімання в межах 20 без переходу через розряд.»
- Сьогодні ми з вами попрацюємо по цій же темі, закріпимо знання, щоб краще вміти розв’язувати приклади, задачі.

- Кого Колобок зустрів першим? (Зайчика). (На мультимедійній дошці зайчик). Ось він
- А завдання від зайчика таке: він розгубив числа і вам треба вписати їх.

4. Гра «Встав пропущене число».
(приклади на мультимедійній дошці)
15 + … = 16 17 - … = 16
- Як називаються числа при додаванні? Відніманні?
- Так, молодці, допомогли Колобку. І врятували його від зайчика.
- Хто другим зустрівся Колобку?(Вовк)
(На мультимедійній дошці - вовк )

- А завдання від Вовка таке:

5. Математичний диктант:
10 плюс 8 15 мінус 1
4 збільшити на 10 19 зменшити на 1

6. Перевірка диктанту.
- У кого всі приклади розв’язані правильно?
- Молодці, допомогли Колобку.
- Кого потім зустрів Колобок? (Ведмедя) (На мультимедійній дошці - ведмідь)
- Завдання від ведмедя:

7. Обчислення прикладів на 2 дії
(приклади на мультимедійній дошці) Перший приклад розв’язує учень з поясненням. Далі учні самостійно розв’язують приклади:
10+4-1 3+10-1
16-1-1 10+2+1

8. Перевірка розв’язання прикладів.
- Молодці, діти, врятували ми Колобка від Ведмедя.

9. Фізхвилинка
У двері стука фізкультхвилинка,
Уже затерпла в діток спинка.
То ж часу ми не гаймо,
Фізкультхвилинку починаймо.

«Йти у ліс і там пограти забажалося малятам».
(Проводить учень)
Йти у ліс і там пограти забажалося малятам. (Крокують.)
В ліс прийшли всі без зупинки, стали дружно всі навшпиньки, (ходьба навшпиньки)
Йдуть тепер вже не малята, а маленькі лисенята,
Під кущами присідали, зайця в лісі виглядали. ( Стати навпочіпки)
Заєць вискочив прудкий - пострибаємо із ним, (стрибки)
А назустріч - вовчисько, зайця він угледів близько, (ходьба широким кроком)
Думав, що спіймає в лісі, та ведмідь став на узліссі.
І пошвендяв клишоногий в лісі віднайти дорогу
Час із лісу йти додому.

- Кого в кінці казки зустрів Колобок? (Лисичку).
Лисичка передала вам картки, за якими треба скласти задачу.

10. Робота в групах.
Діти поділені на дві групи і виконують завдання. Скласти задачу за малюнком і прикладом. Потім інша група дає відповіді.
- Але лисичка хоче, щоб ви розв’язали ще задачу письмово.

11. Розв’язування задачі: с.4, №6
(Учням, які швидше розв’язали задачу, вчитель роздає індивідуальні карточки з прикладами на дві дії)

12. Перевірка розв’язку задачі.
- Які ж ви молодці, знову врятували Колобка.
- У нашій казці він залишився живий.

13. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон».

- Ось подивіться, який Колобок щасливий. (На мультимедійній дошці Колобок).
- І він хоче, щоб ви пограли у гру «Мікрофон»
- Підведемо підсумок уроку.
- По якій темі ми працювали?
- Що сьогодні на уроці ви робили?
- Що найбільше сподобалось на уроці?

14. Аналіз учнівських знань.

15. Домашнє завдання

- Давайте опишемо Колобка.
- Якої він форми?
- Якого кольору?
-На що він схожий? (Сонце)
- Ось він кожному з вас дарує сонечко із прикладами. Це вам на домашнє завдання.

ІІІ Заключна частина.
- Що сонечко усім нам дає? (Світло, тепло).
- Діти, ідіть до мене і ставаймо в коло. Утворимо сонце.
- А тепер виставте ліву руку в сторону, наче промінці. Кожний з вас передайте частинку свого тепла гостям, дмухнувши на долоньку.

Категорія: Уроки | Додав: (22.10.2016) | Автор: Стецюра Надія Миколаївна E
Переглядів: 197 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!