Відділ освіти Охтирської районної державної адміністрації
Малопавлівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
ВІДКРИТИЙ УРОК
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
В 3 КЛАСІ
Вдосконалення навичок вимови і правопису слів з ненаголошеними [е],[и] в коренях, що перевіряються і не перевіряються наголосом
Підготувала: Чемерис С.М., вчитель вищої категорії, старший вчитель
2014 рік
Тема уроку: вдосконалення навичок вимови і правопису слів зненаголошеними [е],[и] в коренях,що перевіряються і не перевіряються наголосом.
Мета уроку: - закріплювати вміння добирати слова (спільнокореневі та форми слів) для перевірки ненаголошених [е],[и];
- збагачувати словниковий запас учнів;
- розвивати фонематичний слух дітей,вміння узагальнювати,бути винахідливим,кмітливим;
- удосконалювати навички роботи з комп’ютером;
- виховувати почуття колективізму.
Тип уроку: закріплення вивченого.
Форма проведення: комбінований урок.
Методи роботи: словесний, наочний, практичний, проблемно-пошуковий, індуктивний, пізнавальна гра.
Обладнання: комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики»,дидактична гра «Доміно.Ненаголошені [е],[и]»,гра «Хто більше»,ілюстрації до малюнкового диктанту,морфемні знаки для рейтингового оцінювання,орфографічні словники.
Хід уроку
I.Організаційний момент.Оголошення теми уроку.
1.Мотивація навчальної діяльності.
Унас на уроці сьогодні присутні поважні експерти в сфері мови та інформатики: Їжачок-Жартівничок,Пиши-Читайлик,Незнайко.Це вони придумали для вас багато хитромудрих вправ і завдань.Нам буде весело,але не забуваймо,що це підсумковий урок.Тому кожен з вас має можливість показати їм свої знання і вміння та отримати заслужену нагороду.
Давайте покажемо їм, що знаємо і назвемо,які якості має успішний учень.
2.Вправа «Мікрофон»
3.Девіз уроку: «Граючись, вчимось!».
Пояснення правил змагань в ході уроку,суті рейтингової системи оцінювання(морфемний знак-за правильне виконання завдання)
II.Робота над вирішенням завдань уроку.
1.Мовна розминка.
Завдання від Їжачка-Жартівничка.Гра«Хто більше?»(по групах )
І. Група «Знаю. Вмію. Роблю» ІІ. група «Хочу знати, вміти, робити»
Продовжити ряд слів:
Миша-мишка, мишеня, мишенятко Білка - білочка, білченя
Кінь- Риба-
Кіт- Горобець-
Тигр- Лисиця-
Корова-
Додаткове запитання від Їжачка-Жартівничка (для тих,хто виконав завдання швидше)
В якому із складених рядів всі слова споріднені?
Підсумок мовної розминки (За активну участь учням роздається морфемний знак-корінь)
2.Робота в парах (Повторення правил на перевірку ненаголошених[е], [и],що перевіряються і не перевіряються наголосом.
Формулювання правил вголос.(Запитання до тих учнів,які не отримали морфемного знака.)За правильну відповідь даю морфемний знак–корінь.
3.Хвилинка каліграфії.
А.Завдання від Пиши-Читайлика(допомогти йому вставити пропущені [е] або[и],які роздмухав Вітер-Пустун.Поряд в дужках записати перевірні слова)
Сс,Сс,сс,ос,св,мс,ст,рс,зс.
Ст..жинка до школи вкрилася кл..новимил..сточками.
Отже:якщо сядемо красиво,
то напишемо на диво
1,2,3,4,5-починаємо писать.
Додаткове завдання від Пиши-Читайлика для групи «Знаю. Вмію.Роблю.»:
Підкреслити граматичну основу речення.
Б.Взаємоперевірка(учні обмінюються зошитами,визначають Букву-Королеву,на полях оцінюють роботу знаком (+) або (-)).Викликаю учня,який біля дошки вставляє пропущені літери,називає перевірні слова. Взаємооцінювання.
Діти задають йому додаткові запитання по темі«Будова слова»,оцінюють відповідь.
В.Підсумок хвилинки каліграфії(учням, у яких на полях (+), видаю морфемний знак-закінчення.)
4.Малюнковий диктант. Гра «Хто це?»
А.Записати слово з ненаголошеними [е],[и],підібрати перевірочне:
Л..сичка,т..греня,ч..репашка
Б.Записати слово з ненаголошеними [е],[и],що не перевіряються наголосом.
В..рблюд,м..телик,в..дмедик.
В.Перевірка диктанту(коментує учень,товариші задають йому додаткові запитання по темі «Ненаголошені [е],[и],оцінюють відповідь )
Г.Підсумок роботи(Хто з учнів не допустив жодної помилки отримує морфемний знак-суфікс)
5.Дидактична гра «Доміно.Ненаголошені [е],[и]»
Кожен учень повинен скласти ряд слів,добираючи перевірне слово.
Додаткове завдання(на швидкість):серед слів «Доміно» дібратитакі,що відповідають схемі:
Підсумок гри «Доміно»(За правильно складений ряд слів учні отримують морфемний знак-префікс)
6.Фізкультхвилинка.Гра «Так чи ні».
7.Робота з комп’ютером у програмі «Сходинки до інформатики».Гра «Незнайко на містку».
Етапи роботи:
А.Повторення правил роботи з комп’ютером;
Б.Виконання тестів(із трьох варіантів вибратиправильне перевірне слово);
В.Гра «Незнайко на містку».(Допоможемо Незнайкові перейти місток,вставивши ненаголошені [е],[и]);
Г.Підсумок роботи.(Учні,які не допустили жодної помилки отримують морфемний знак-основу)
ІІІ.Підсумок уроку (Підрахунок кількості морфемних знаків у кожного учня, складання індивідуально слів, що відповідають отриманим схемам, запис цих слів у зошитах, визначення переможців, оцінювання.)
Бесіда:
-Що найбільше вам запам’яталось на уроці?
-В чому ви відчуваєте складності?
-В яку з ігор ви б хотіли пограти ще?
ІV.Домашнє завдання.
Повторити правила написання слів з ненаголошеними [е],[и],що перевіряються і не перевіряються наголосом.
1-ша група «Знаю.Вмію.Роблю»:виконати вправу 141;
2-га група «Хочу знати,вміти робити»: виконати вправу 142.
|