Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Віднімання виду 420 – 70. Розширена задача на зведення до одиниці Урок-змагання з математики. 3 клас ТЕМА: Віднімання виду 420 – 70. Розширена задача на зведення до одиниці. МЕТА: Ознайомити учнів з прийомами віднімання круглих десятків від трицифрових чисел з переходом через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметиних дій, формувати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці; виховувати бажання дотримуватися здорового способу життя. Хід уроку: ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА: Встаньте , діти, всі скоріш, посміхніться всі миліш. Привітайтесь: „Добрий день!” Бо дзвінок нам дав наказ- Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо Математику вивчаймо. - Чого очікуєте від сьогоднішнього уроку? ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ: 1) № 633, № 634 - РОБОТА В ПАРАХ, Завдання : Обміняйтеся зошитами і перевірте домашнє завдання один у одного. Якщо завдання виконане правильно поставте знак оклику. Хто отримав знак оклику? 2) Індивідуальна робота на картках. КАРТКА1. 6 . 7 – 18 460 +8 . 5 1м – 15 см У городки грало 4 хлопчика, а у волейбол – на 8 більше, У скільки разів більше хлопчиків грало у волейбол , ніж у городки? КАРТКА2 570 + 5 . 6 8 . 7 – 6 . 4 1кг – 200 г За одну годину пішоход проходить 4 км, за скільки він може пройти 20 км? УСНИЙ РАХУНОК: 1. ГРА „ ЖИВІ ЧИСЛА” Завдання: Із цифр 9, 7, 2 утвори шість трицифрових чисел. Розстав їх у порядку зростання і прочитаєш слово. 279 297 729 792 927 972 ф у т б о л - Яку гру називають футболом? - Які ще ігри з м’ячем ви знаєте? - Які футбольні клуби вам відомі? ( Італія – „Мілан”, Іспанія – „ Барселона”, Англія – „ Ліверпуль”, Київ – „ Динамо”, Донецьк – „ Шахтар”) - Назвіть відомих вам футболістів. Олег Блохін - тренер „ Динамо”, Андрій шевченко – капітан „ Динамо”, провів 61 гру, забив 27 голів. Ребров, Воронін, Шевчук. - Які риси характеру виховує футбол? ( спритність, швидкість, увагу, кмітливість, почуття дружби, силу волі,) Отже, девізом нашого уроку будуть слова: Дає здоров’я – спорт, вагу – солодкий торт, Мед – працьовиті бджоли, знання – глибокі – школа. Рух – джерело здоров’я, робота мязів тіла, а розум ова праця – робота мозку та органів чуття. Народна мудрість говорить: „ Нема більшого багатства, як здоров’я ваше”. Лікар і видатний вчаний Ральф Грінс, у своїх роботах писав:- „ Досконале й квітуче здоров’я є природним станом життя . Бог ніколи не створював хвороб – це творіння людей. Хвороби виникають від того, що люди порушують закони, за якими вони повинні жити,” Отже , корисно займатися спортом,розвивати розум, тож на уроці математики ми будемо розвивати увагу, кмітливість, швидкість рахунку, логічне мислення, почуття дружби. А щоб на уроці було цікаво пограємо в математичний футбол. 1. Математичний марафон „ Цікаві задачі” Спортсмену потрібно пробігти на стадіоні 1000м, він пробіг 2 круги по 400м. Скільки йому залишилося пробігти? Перший хлопчик стрибнув у довжину 2м80см, а другий на 20 см більше. Який результат стрибка у другого хлопчика? Скільки кроків пройде горобець за 7 років? У футбол грали дві команди „ Сокіл” і „ Беркут”. У першому періоді виграв „ Беркут” з рахунком 6 : 5, У другому переміг „ Сокіл” з рахунком 5 : 2, але у третьому періоді знов виграв „ Беркут” з рахунком 3 : 2 Яка команда перемогла? „ Сокіл” 5 5 2 всього 12 „ Беркут” 6 2 3 всього 11 Перемогу отримав „ Сокіл” Ранкову зарядку Юрко робить 8 хв..Скільки часу він використовує на ранкову зарядку протягом тижня? 2. Гра „ Забий гол у ворота” 13 – 8 26 - 9 33 – 7 17 - 8 41 – 8 9 + 9 5 + 36 18 – 5 3. Гра „Хто швидше” № 635 – Виписати всі числа які діляться на 6. ( 18, 30, 36, 42, 48, 54) - Яких чисел не вистачає? ( 24, 12 ) АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Поясни, як розв’язали приклад 33 – 7 Подумай як по іншому можно розв’язати? ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Вирішення проблемного моменту. Метод „ ДВА – ЧОТИРИ – ВСІ РАЗОМ” 1 пара 420 – 70 2 пара 350 – 60 Подумайте над способами розв’язання спочатку самостійно, потім у парах, обміняйтеся думками в четвірках. Презентація: 420 – 70= 420 – 20 = 400 120 – 70= 50 400 – 50 =350 300 + 50= 350 2. Метод „ ПРЕС” Поясни розв’язання будь – яким способом. Використовуй слова Я думаю... Тому що.... Отже... 670 – 90= 520 – 60= 240 – 50= 730 – 70 = 3. Самостійна робота № 639 по варіантам 1-2 пр – 1В 3-4 пр – 2В Перевірка – робота в парах ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Що ж прийшла пора трохи відпочити Я хочу усіх вас на фізкультхвилинку запросити. Раз – підняли руки вгору, Два – нагнулися додолу, Руки вбоки, повернулись. Вліво вправо нахилились, Щоб мужніло наше тіло. Ще раз руки підняли , І на місті всі пішли. Сіли –встали, сіли – встали І на місті пострибали. Раз, два, три, чотири! Набираємося сили. В наш час , коли людина живе в умовах забрудненого середовища, особливо постає питання збереження здоров’я. Саме тому, з раннього дитинства треба дотримуватися Здорового способу життя: дотримуватися режиму дня, правил особистої гігієни, правильного харчування, загартовуватися, відмовитися від шкідливих звичок, Бо в народі кажуть : ходи більше - проживеш довше. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Розв’яжи задачу , склавши умову за її коротким записом. Творча робота над задачею. За 2 год – 10 км За ? год – 20 км, якщо на 1 км менше? 2. Складання плану розв’язку задачі. - Якого типу задача? - Про що давідаємося, якщо за 2 год пішохід проходить 10 км? - Що знайдемо в другій дії, якщо відомо , що тепер він буде проходити на 1 км менше? - Про що дізнаємося в 3 дії? 3. Розв’язання задачі Сильні учні розв’язують самостійно, слабші за планом. 4. Творче завдання: Скласти умову так, щоб задача розв’язувалася у 2 дії. За 2 год – 10 км За ? год – 20 км - Чи знаєте ви , що дихання – це природна потреба людини. Щоб легені більше вміщували повітря, потрібно їх розвивати. Хто знає як? Цьому сприяє ранкова гімнастика, посильна фізична праця, заняття спортом і фізкультурою, рухливі ігри на свіжому повітрі. Розв’яжи задачу, дізнайся, що корисніше бігати чи ходити? Під час ходьбилюдина вдихає за хвилину 9 л повітря, а під час бігу – в 5 разів більше, Скільки літрів повітря вдихає людина за 2 хвилини під час бігу? 1.Робота над умовою задачі. - Чи можно дати відразу відповідь на запитання задачі? Чому що невідомо? - Якою дією знайдемо відповідь, якщо відомо в 5 разів більше? - Якщо за 1 хвилину – 45л, як знайти скільки за 2 хв? Висновок: Корисніше бігати, бо збільшується об’єм повітря в легенях. Домашнє завдання: № 642, 643. Підсумок уроку 1. Поясни, як розв’язати 830 – 60. 2.- Чи сподобався урок? Що найбільше? - Чому навчилися на уроці? - Про що дізналися ? - Підніміть руки хто з сьогоднішнього дня буде біль піклуватися про своє здоров’я? 3. Підсумок. Перемогла команда.... Давньогрецький лікар Гіпократ виявив зв’язок між здоровою людиною і її характером. Він стверджував, що здорові люди завжди в доброму настрої, менше втомлюються, завжди активні, гарно навчаються. Здоров’я – дар космосу. Його потрібно шанувати, берегти. Друже, щоб здоровим бути, Треба навички здобути, Про здоров’я турбуватись. Перш за все – не лінуватись, І здружитися із спортом, Рідко ласувати тортом, Воду крижану не пити І ніколи не палити. Татарчук С. В., учитель початкових класів, Семенівська школа № 3 Чернігівської обл.. | |
Переглядів: 4262 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |