І. Організаційний момент Всі сідайте тихо, діти, Домовляймось не шуміти. Тож гаразд, часу не гаєм, І урок розпочинаєм!
ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання - На дошці записані числа, підкреслити ті, які є потрібними для прикладів № 652: 330, 550, 310, 240, 220, 630. - Яку відповідь отримали у № 652? 2. Усні обчислення - Закресли помилкові відповіді (на дошці малюнок з зображенням клоуна, який тримає у руках повітряні кульки з відповідями. Поряд з ним приклади у рамочках, до яких потрібно дібрати правильні відповіді у кульках.) 720-60=660 620-70=550 700+120=820 440-60=380 420+(140-60)=500 100+(90+80)=270 3. Каліграфічна хвилинка - Запишіть число, у якому 2 сот. і 7 дес. - Дати характеристику цьому числу - Запишіть число, яке стоїть перед цим. - Запишіть число, яке стоїть після нього. - Виберіть число-царівну. 4. Робота з картками - Як знайти периметр прямокутника? 1 рівень – Картка №1 Обчислити. 730-180 520-340 940-390 660-280 Накресли прямокутник, ширина якого становить 3 см, довжина – 6 см. Знайти його периметр. 2 рівень – Картка №2 Обчислити 720-(60+60) 420-160+100 870 – (200-40) 660-100-170 Знайти периметр прямокутника, довжина якого у 4 рази більша за його ширину, а ширина = 1 см. Накресли цей прямокутник у зошиті. - Записати відповіді у порядку зростання. ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Підготовча робота (Вправа 653, ст. 99) Усне виконання 400-200-10= 190 900-400-30=470 (600+300) – 40=860 800-500-50=250 500-400-40=60 700 – (90-50) 2. Пояснення нового матеріалу №654 600-270= 600-200= 400 400-70 = 330 3. Первинне закріплення №655 Коментоване розв’язання прикладу 800-320 4. Фронтальна робота над задачею № 656, ст.99 - Прочитайте умову задачі - Хто може сам розв’язати цю задачу? (Читання задачі вчителем) - Що нам відомо в задачі? - Що невідомо в задачі? (Є два питання)
- Чи можемо ми знайти відстань від Полтави до Харкова? (Так) - Як? (430-200 = 230 (км) - Чи можемо ми знайти від Львова до Києва? - Як? (680-200)= 480 (км) - Як дізнатися, чи правильно ми розв’язали задачу? (Зробити перевірку) - Як можна зробити перевірку? - Якщо ми додамо відстані від Львова до Києва і відстань від Києва до Полтави, то маємо отримати відстань від Львова до Полтави - 480+200=680 - Якщо ми додамо відстані від Києва до Полтави і відстані від Полтави до Харкова, то маємо отримати відстань від Києва до Харкова . - 230+ 200=430. ІV. Фізкультхвилинка Раз! Два! Три! Чотири! П'ять! Будем всі відпочивать. Тож піднимем руки в гору, Ніби глянемо на зорі. А тепер всі руки в боки, Як зайчата - скоки - скоки! Дев'ять! Десять! Вісім! Сім! Час за парти нам усім. V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Коментоване розв’язання задачі №657 - Прочитайте умову задачі. - Хто може сам розв’язати цю задачу? (для тих, хто сам скласти обернену задачу) - Що відомо в задачі? - Що невідомо?
- Чи можемо ми дізнатися скільки потрібно двохлітрових банок? (ні) - Чому? (не знаємо загальну місткість шести трилітрових банок) - Ми можемо дізнатися місткість шести трилітрових банок? (так) - Як? (6*3=18 (л)) - Тож скільки літрів соку у 6 трилітрових банках? (18 л) - Чи можемо ми тепер дізнатися скільки потрібно дволітрових банок ? (так) - Яким чином? (18:2=9 (б.)) - Тож скільки було потрібно дволітрових банок? (9 банок) - Як дізнатися, чи правильно ми розв’язали задачу? (Зробити перевірку)
2. Самостійна робота №658 500-130=370 600-50=550 250+270=520 740-360=380 Додаткове завдання для сильних учнів: 430+90 860-340
5. Індивідуальна робота по парах №659 - Які види трикутників ви знаєте? - Різносторонній - Рівносторонній - Рівнобедрений Знайти периметр трикутників: 1 пара – перший трикутник 2 пара – другий 3 пара – третій.
|