Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду об’єкта під час ліплення. Композиція «У зоопарку»

Тема: Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду об’єкта під час ліплення. Композиція «У зоопарку»
Мета: удосконалювати вміння учнів ліпити із цілого
шматка пластиліну, передавати елементарні співвідношення частин і цілої форми,використовувати різні способи ліплення (витягування,сплющування, примащування); розвивати моторику пальців, навички швидкого і точно ліплення; виховувати спостережливість,старанність та охайність в роботі.
Обладнання: таблиці, ілюстрації із зображенням диких тварин, статуетки, альбоми, пластилін, дощечки для роботи з пластиліном, стеки, серветки, лото «Тварини»

Хід уроку

І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Слово вчителя

Людина за своєю природою – художник. З давніх-давен нею керувало бажання збагатити красою усе, що її оточувало і до чого торкалися її руки. З цією метою на прості тканини наносили вишиті візерунки, керамічні вироби прикрашали видавленими, намальованими орнаментами. Картини й малюнки, пам’ятники і статуетки, плакати та ілюстрації в книжках – усе це твори образотворчого мистецтва. Їх можна побачити в музеях на виставках, на вулицях і площах.
Залежно від техніки та засобів виконання розрізняють такі види образотворчого мистецтва: графіка, живопис, скульптура, архітектура, декоративно – прикладне мистецтво.
Ми з вами сьогодні зупинимось на скульптурі. Це один із найдавніших видів мистецтва. Слово «скульптура» латинського походження означає «вирізати», «висікати». (Показ скульптур)
Скульптурні зображення бувають різні за розмірами: від дуже малих (мініатюр) до великих (монументів). Скульптурами прикрашають площі міст, алеї парків, увічнюють могили героїв.
Де ви бачили скульптури в нашому місті?
Вам доводилося бути в ролі скульпторів, ліплячи фігурки з пластиліну. От і сьогодні ми з вами будемо скульптурами і я вас запрошую у світ диких тварин.
- Де можна побачити диких тварин у великому місті?
- Які тварини зоопарку вам найбільше подобаються? Опишіть їх
Всі тварини відрізняються за зовнішнім виглядом, вони поділяються на групи: звірі, птахи, комахи, тощо.
2. Робота в групах.
Скласти пазли із зображенням тварини, розповісти до якої групи вона належить.
3.Розгадування загадок:
Я вухатий ваш дружок,
в мене сірий кожушок,
куций хвостик, довгі вуха,
я усіх - усіх боюся. (Заєць)

Дивний звірок,
круглий, мов клубок,
голки стирчать,
в руки спробуй взять. (Їжак)

Веселенький я звірок,
в мене рудий кожушок,
плиг з ялинки на дубок,
з гілки плиг на гілку,
А зовусь я … (білка)

Бурий дядько,
взимку спить,
відгадали,хто? (Ведмідь)

Прийшла вона із віником
На бесіду з нашим півником.
Схопила півня на обід
Тай замела мітлою слід. (Лисиця)

Дуже товсті ноги маю,
Ледве їх переставляю,
Сам високий я на зріст,
Замість рота в мене хвіст (Слон)

В яких казках зустрічаються ці звірі? (Відповіді дітей)

4.Гра «Давайте поміркуємо»
Як можна назвати маленьку тварину?
Слон - …
Лис - …
Вовк - …
Заєць - …
Тигр - …
Лось - …
За характером тварин характеризують і людей.
З ким їх порівнюють?
Злий, як…
Боягузливий, як…
Впертий, як…
Колючий, як…
Мудрий, як…
5.Фізкультхвилинка
1, 2, 3, 4, 5,
вийшли звірі погулять
лосі тупають ногами,
вовки клацають зубами,
білки весело стрибають,
лиски зайців доганяють.
Ми ж, як білочки, стрибаєм
і, як зайчики, втікаєм.
6.Робота з таблицею
7.Практична робота (Альбом ст. 52)

Правила роботи з пластиліном:
1. Накрити стіл клейонкою
2. Усі роботи виконувати на спеціальних дощечках.
3. Зі стеками поводитись обережно
4. Після роботи прибрати робоче місце, вимити руки
8. Показ відео.(Ліплення сови, черепахи, ведмедя)
Порядок виконання роботи.
1. Подумай, яку тварину будеш ліпити.
2. Розглянь фігурку або малюнок тварини
3. Розглянь співвідношення у пропорції частин тіла
4. Подумай, що будеш ліпити способом відтягування, а що – примазуванням.
5. Хвіст, вуха прикріпи способом примазування
6. За допомогою стеків познач очі, шерсть
7. Виліпи маленьке дитинча.

IV Підсумок уроку:
1. Виставка учнівських робіт
2. Оцінювання робіт учнями, учителем

Підготувала вчитель вищої категорії Лісіна В.Д. ЗОШ № 3 м. Умані

Категорія: Уроки | Додав: (30.10.2014) | Автор: Лісіна В.Д.
Переглядів: 1653 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!