Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вікторина до Дня Української мови
Вікторина до Дня Української мови

Мета:
вчити дітей працювати в групі

Розминка
Командам по черзi пропонується вiдповiсти на запитання.
1. Як гукала мати Івасика-Телесика?
(«Iвасику-Телесику, приплинь, приплинь до бережка. Дам тобi їсти, пити, й хороше походити.)
2. Як кликав Пiвник Котика на допомогу?
(«Несе мене Лиска за темнiї лiси, за високiї гори, за бистриї рiки! Котику, братику, порятуй мене!»)
3. Як просив Iвасик-Телесик гусеняток про порятунок?
(«Гуси, гуси, гусенята! Вiзьмiть мене на крилята!»)
Команди вiдповiдають на запитання. За кожну правильну вiдповiдь команда отримує один бал.

Ведуча. Є казки про тварин. З давнiх-давен людина обожнювала природу, вбачала у всьому живому своїх побратимiв, бо земля для неї була матiр’ю. Саме тому в народних казках усi тварити постають у людськiй подобi. Тож зараз — наступний, другий тур вiкторини — «Тварини у казках».

Зупинка I Казкова
Ведуча пропонує командам запитання. Команди повиннi швидко дати на нього вiдповiдь. Право вiдповiдати отримує та команда, гравець якої найшвидше пiдняв руку. За кожну правильну вiдповiдь команда отримує два бали.

1. Кого зустрiв Колобок у лiсi?
( Зайця, вовка, ведмедя та лисицю.)
2. Кого спiймав Солом’яний Бичок?
(Ведмедя, вовка, лисицю, зайця.)
3. Кого перелякав пан Коцький?
(Ведмедя, вовка, кабана, зайця.)
4. Хто жив у рукавичцi?
(Мишка, жабка, заєць, лисиця, вовк та кабан.)
5. Хто вимагав вiд Кози-Дерези покинути заячу хатку?
(Лисиця, вовк, ведмiдь та рак.)
6. Хто вигнав мишенят Круть i Верть з-за столу?
(Пiвник.)
7. Чоловічок цей маленький
Ключ шукає золотий,
Гострий, довгий, дерев'яний
Всюди ніс встромляє свій.
Поміркуйте, поспішіть,
Як же звуть його скажіть?
                                          Буратіно.
8. Хто кругленький і смачненький
Із віконця скік та скік,
Втік від Баби і від Діда
До лисички на язик?
Це не Зайчик і не Котик,
Не Бичок, не Сірий Вовк,
Це веселий й
хвалькуватий,
Невгамовний... (Колобок).
9. В'ється річка невеличка,
Й хлопчик у човні сидить,
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя —
Справа зовсім нескладна,
Казка ця усім відома,
Про... (Телесика) вона.

Зупинка II Загадкова

1. Стоїть корито,
Повне води налите.
(Озеро)
2. Він скрізь: у полі і в саду,
Лиш в дім не попаде.
І я тоді лиш з дому йду,
Коли вже він не йде.
(Дощ)
3.У лісі зростав,
У столяра побував,
В кімнаті оселився,
Полотном укрився.
(Стіл)
4. До дітей на кожне свято
Просять в гості завітати,
Бо солодкий і смачний.
Здогадались: хто такий?
(Торт)
5. Книжечки маленькі,
Аркуші біленькі.
В них ми вчимося писати,
І складати, й віднімати.
(Зошит)
6. Він жовтенький і сипучий,
У дворі лежить у кучі.
Якщо хочеш – можеш брати
І фортецю будувати.
Тільки воду мусиш мати.
(Пісок)

Зупинка III «Мовні перлинки»

Зупинка IV Продовжи прислів’я


• Хто мови своєї цурається, хай сам себе….
• Птицю пізнати по пір'ю, а людину …….
• Слово до слова — зложиться ……

Зупинка V «Багатство мови»

Команди добирають слова, як ще можна назвати:
1 команда «мама»
2 команда «тато»
3 команда «бабуся»

Зупинка VI «Мовні спотиканочки»
Діти змагаються у швидкому промовлянні скоромовок.

На шосе шумлять машини –
лиш шпаркі шурхочуть шини.

У печі зміючку з’їв. Сам на дерево заліз.

Його гусенятко врятувало, на крилечка свої взяло.

Понесло до тата й мами частувати пирогами.

От замістив він тісто, приніс дрова та й розпалив у печі.

А як у печі нагріло, посадив пиріжки.

Зав’язла й лисиця зубами в смолі, ніяк не вирветься.

Баба й цього разу дідові сказала, він укинув у погріб і лисичку.

В одного чоловіка був кіт старий, що вже нездужав і мишей ловити.

От хазяїн його взяв та й вивіз у ліс (Пан Коцький).

Пас, пас хлопець її аж до вечора та й став гнати додому. Тільки до воріт
став доганяти, а дід став на воротях у червоних чоботях.

Другого дня знов пішли дід і баба по гриби. Приходять додому, аж у них і
варенички зварені. Вони знову до сусідів:

Вона сюди, вона туди, вона й боком, і лапкою, і навстоячки, і зазирати,
й нюшити. Нічого не вдіє. 

• Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.
• Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові
• Слово до слова — зложиться мова.
Категорія: Уроки | Додав: ksena31 (05.06.2012) | Автор: Оксана Ніжнік E
Переглядів: 7527 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!