Винаходи у нашому житті - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Винаходи у нашому житті

ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»

ПЛАН - КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ
З ПРЕДМЕТА: «АНГЛІЙСЬКА МОВА»

Тема уроку: «Винаходи у нашому житті.»

Урок підготувала та провела
викладач іноземних мов,
спеціаліст вищої категорії,
викладач-методист -
Наталія Василівна Булатецька

м. Козятин

 

Тема : «Винахідники і винаходи.»

Тема уроку: «Винаходи у нашому житті.»
Розвиток монологічного мовлення учнів.
Підготовка до тематичної контрольної роботи з використанням комп’ютерної техніки.

Мета уроку:
практична: тренувати учнів в діалогічному та монологічному мовленні з опорою на свої реферати; навчати учнів спілкуватись на тему уроку; вчити застосовувати свої знання із спецпредметів для підготовки до уроку з англійської мови;
виховна: виховувати почуття товариськості та відповідальності за результати спільної роботи; виховувати свідоме ставлення до навчання; викликати бажання досконаліше вивчати англійську мову та володіти нею;
освітня: підвищувати рівень загальної мовної культури висловлювання думок англійською мовою; сприяти розширенню світогляду учнів; сприяти підвищенню їхньої загальної культури;
розвиваюча: розвивати в учнів увагу, мовну здогадку; тренувати пам'ять в учнів та вчити їх творчо виконувати завдання; розвивати пізнавальні здібності учнів.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Вид уроку: урок – дослідження.
Обладнання уроку: виставка учнівських рефератів,
комп’ютери;
інтерактивна дошка;
творчі роботи учнів,
словник до уроку,
картка оцінювання роботи на уроці.

Хід уроку:

І. Організація групи:

Т: Good morning, students! I am glad to see you today. Who is on duty today? Who is absent at our lesson?

P1: I am on duty today. Today is Friday. As I know… and … are absent today. They are ill.

T: I am so sorry. And what about you? How are you keeping today? Look at the screen, please, and find Smilics with your feelings.

(Учні вибирають смайлік, який відображає їхньому стану на уроці і показують його викладачу)

T: Well, I see you are happy, healthy and funny today. I am very glad.

ІІ. Pronunciation Drill (Фонетична зарядка)

T: We’ll start with our traditional Pronunciation Drill (Фонетична зарядка). Look at the screen, please, and repeat after me!

(Учні повторюють за викладачем слова із словничка на урок)

III. “Warm-Up” (Мовленнєва зарядка. Перевірка домашнього завдання.):

T: Now it’s time for the “Warm-Up” (Мовленнєва зарядка. Перевірка домашнього завдання.):
T: You have read three texts: “Inventors And Inventions” (Ex 3 at page 35) ,
“The First Telegraph” (Ex 17 at page 38) and
“The Telephone” (Ex 25 at page 40) .
And now I want you to match the words in the Table 1

T : And now make sentences from these parts of them

(Учні швидко виконують завдання : перекладають слова та словосполучення із Таблиці 1, та складають речення із Таблиці 2).

IV. Оголошення теми і мети уроку. Основна частина уроку:

T: Today we are going to prepare to out Thematic Control test on the Theme “Inventors and Inventions.”
Listen, we are people. But everybody is an individual person with his or her feelings, appearance, and character.
We differ from each other. We are living our own life.
Now let’s try to compare our days, our doings etc

Our day begins with our breakfast as usual.

T: But everybody has different food for eating. Look at the screen, please.
Some of them have such Menu: а sandwich, a cup of coffee or tea.

T: Some of you prefer such a breakfast: a cup of coffee or tea or juice and bread.
T: Some people don’t like to have breakfast at home and go to a canteen.

T: What do you eat for breakfast?

P1: I have a sandwich with a cup of coffee or tea with lemon and sugar.

P2: As for me, I like to have my breakfast at McDonald’s.

T: Well, what are main dishes at a McDonald’s? Who knows?

P3: There are Hamburgers, Cheeseburgers, Apple Pie, Big Mac, French Fries, Hot Dogs, Coca - Cola etc

T: Do you know any facts about the history of sandwich?
Who knows? Tell us this story.

P5: I can tell you about sandwich as food, and about Mr Sandwich.
(Учень розповідає про пана Сендвіча)
P6: And I can tell you about Hamburgers.
(Учень розповідає про винахід гамбургера)

T: Thanks a lot, students! Your stories are very interesting.

And now look at the screen!
Is it really a Hot Dog? How can you eat this?

P 6 : No, it is a joke . I can tell you about a Hot Dog.
(Учень розповідає про хот-дог)

T: Thanks a lot. I see Hamburgers, Hot Dogs and Sandwiches are kinds of covered bread.
And what drinks are for this eating?

P1: I prefer black coffee without sugar.
P3: As for me I like strong tea with sugar and lemon.

P7: And I prefer Coca- Cola. I can tell you about this drink. Coca- Cola is well known in the whole world.

T: Yes, it’s really very interesting facts about such drinks and dishes. But we like to spend our free time with our friends. How do you communicate with your friends? Do you go to them or prefer to call them over the telephone?

P8: I prefer to call to my friends.

T: Do you know the history about such a device as a telephone?

P8: Yes, I can tell you about the telephone. We have prepared a composition about the telephone and the mobile-phones.
(Учень розповідає про винахід телефону)

T: We have received a letter from our Neznaika. Do you like to write letters?

P9: No, we don’t like to write letters. We prefer E-mail.

T: Tell us about this virtual letters.

P9: As for me I communicate with my friends with E-mail messages. It’s very comfortable, quick and funny.
(Учень розповідає про винахід E-mail)

T: As for me I like to read different interesting books. Do you like reading? Do you go to libraries?

P10: No, we prefer to find out different facts in Internet.
(Учень розповідає про винахід Internet)

P11: And I know about different libraries. For example, about the London National Library.

(Учень розповідає про Лондонську Національну бібліотеку)

T: And do you like cinema? What films are your favourite ones?

P12: I like to go sometimes to cinema. But I have a lot of films on CD and DVD-discs at home. I can tell you about cinema and films.

T: Thank you. As I know, my assistants at our lesson- Kostya and Valeriy, have prepared some parts of movies for watching.
Let’s have a rest!
(Учні демонструють частини мультфільмів на інтерактивну дошку та розповідають про улюблені фільми)

T: We know a lot of facts we can find in Internet. I should like Dima or Kostya to tell us about this net.

P13: We have prepared a composition about the net of facts, news and events.

V.Підсумки уроку. Оцінювання учнів. Домашнє завдання.

T: Thank you very much, students, for you creative work, for your interesting stories and compositions!
Take the papers and give marks to each other.

Оцінювальна таблиця:

Критерії: Оцінювання: сусіда праворуч: себе самого:
Знання лексичного матеріалу теми:
Активна участь під час уроку:
Інформативність та художнє оформлення реферату
Творчий підхід до презентації реферату
Підготовка реферату чи твору до уроку
Вільне володіння лексичним матеріалом на уроці
Загальний бал

(Учні отримали картки самооцінювання на уроці, де вони виставляють оцінки один одному.
Викладач перевіряє папери та оголошує оцінки за урок).

T: At the next lesson you shall write a Thematic Test.
I think you are ready for making it.
And now I want you to help our Neznaika.
Look at the screen, please!
(На екрані запитання від Незнайкию
Учні дають правильні відповіді на ці запитання.)

T: Many thanks for your co-operation at our lesson.
And now one’s more question: was the today’s lesson interesting and useful for you?
Have you learned any interesting facts?
Was it very difficult for you to find out any material?

(Учні обмінюються думками щодо проведеного уроку)

T: Have a nice day!
Bye for now!
Welcome to our lessons!

Урок підготувала та провела викладач іноземних мов -
Наталія Василівна Булатецька

Додаток 1
Computers At Home
Your opinion: is it good or bad?

Computer games are great!
They’re better than TV. On TV you can watch a space ship, but in a computer game you can fly a space ship!
Computers are bad for your health. In the past, children ran around and played sports. Now they just sit at home.
A lot of children spend too much time with computers. They start playing and then they can’t stop. They don’t talk to anyone; they just sit and look at the computer for hours and hours. When children play with computers, they learn to understand them. Computers are going to be very important in the future. So children should play with them and learn about them.
The Internet is very useful. There is more information on the Internet than in the world’s biggest library. A lot of computers are very bad. There is a lot of shooting and killing. These games are worse than TV. You see bad things n TV, but in computer games you do bad things.
It can’t be good for you!
I don’t think children learn much from computers. They can’t learn about life from a computer. And they can’t do their homework if they play computer games all the time. Write down your opinion!

I’ve got friends all over the world. I’ve never seen any of them, but I know them all well because we send E-mail to each other. My computer is the door to the world.

Категорія: Уроки | Додав: NATALIYA3189 (30.06.2015) | Автор: Булатецька Наталія Василівна E
Переглядів: 424 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!