Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема Вода – вічна мандрівниця Кругообіг води в природі Зінтегровано зміст навчальних предметів: курс «Я і Україна» 3клас, читання, трудове навчання Мета: познайомити учнів з кругообігом води в природі, розвивати логічне мислення, спостережливість, вчити міркувати на запропоновану тему, вдосконалювати навички роботи з додатковою літературою, роботи з папером, виховувати самостійність, любов до природи, бережне відношення до неї. Обладнання: схема кругообігу води в природі, предметні малюнки, кольоровий папір, клей, ножиці, шаблони. Хід уроку І Організаційний момент Продзвенів дзвінок, Починається урок, Будемо працювати, Про все в світі будемо знати. ІІ Фенологічні спостереження ІІІ Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності Щоб щасливий був сьогодні ти, І тебе веселий настрій не покинув, В гості казку запроси тоді – І журба твоя розтане за хвилину. Наша праця буде не звичайна, Наша праця буде не проста . Наша казка буде тут навчальна, В ній – мудрість золота! ІY Оголошення теми і мети уроку Мозковий штурм - Що асоціюється у вас зі словом ВОДА? З водою пов»язаний кожний день нашого життя. Мабуть тому є багато пісень, казок, прислів»їв, загадок, віршів, оповідань пов»язаних з водою. Y Сприймання і усвідомлення нового матеріалу 1.У синьої мами – хмаринки Жила собі донька Краплинка. Хмаринка у небі блукала Й сьогодні до нас завітала. (Звучить музика з мультфільму «Вовк і Капітошка») ВПРАВА «Фантазуємо» - Уявіть себе краплинкою з мультфільму про Капітошку й допоможіть мені прочитати твір - казку«Крапелька водиці Капа – мандрівниця» Валентини Леонідівни Бутрім, вчительки початкових класів школи №103 м. Києва Робота над казкою. Слухання казки. Під час читання звучить повільна спокійна музика. Дощова краплинка з неба впала, - Добрий день ! – горобчикам сказала, Рада вас вітати на землі! - Добрий день! відповіли малі, - Раді й ми тебе також вітати! Як тебе, скажи , краплино, звати? Крапля Капа – ось моє ім»я. Першою на землю впала я! З неба ще закапали краплинки, Освіжили геть усі рослинки! І, з»єднавшись дружно у струмки, Потекли в озера, у річки. У струмках і Капа мандрувала, У ставках, в озерах побувала, Навіть у Дніпрі на дні була Ця весела крапелька мала! Сонечко краплину лоскотало, Пригрівало, палко цілувало. Висохла краплинка осяйна, Парою зробилася вона. Піднялася в небо неозоре, Радісна, легенька і прозора. - Хмарко, добрий день! Я знову тут! Адже йде по кругу мій маршрут! Охоловши, пара знову стала Крапелькою і на землю впала. Мандрувала так аж до зими. Взимку її ледь впізнали ми! Впала з неба квіточка – сніжинка, Капа вже не крапелька – крижинка! Потім ще й бурулькою була! Навесні розтала від тепла. Капа й досі десь іще мандрує, Радість і життя землі дарує: То сніжок, то дощик, то росу, То туман, то райдуги красу. Аналіз прочитаного твору. Опрацювання дискусійних питань. ТЕХНОЛОГІЯ МЕТОД «Прес» - Звідки краплина впала на землю? - Чому вона не залишилася на землі? - Що з нею сталося високо в небі? - Якою вона знову впала на землю взимку? - Як же рухалася Капа ? - Давайте спробуємо уявити рух води , відновимо коло руху краплини. - Створення схеми - коло руху води на дошці. хмара пара дощ сніг земля водойми рослини ВИСНОВОК :Під дією сонця вода випаровується з поверхні водойм, суші, підіймається парою у повітря і утворює хмари. Шлях води в природі є безперервним і називається КРУГООБІГОМ ВОДИ В ПРИРОДІ (Можна розглянути КРУГООБІГ ВОДИ В ПРИРОДІ, опираючись на оповідання В. Сухомлинського «Крапля роси» - додаток 1) ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Хмарка сонечко закрила, Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаєм, У травичці позбираєм. Пострибаєм , як зайчата, Політаєм, як пташата, Потанцюємо трішки, Щоб спочили, ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову. 2. Закріплення знань і вмінь учнів а)Робота з підручником с. 96 -97 Метод «Конкурс чомучок» за статтею підручника Його мета – навчити дітей ставити запитання, мислити. Діти працюють у парі. Метод «Снігова грудка» Учні стають у коло, створюють загальний сюжет статті. Перший учасник розпочинає, другий повторює те, що сказав перший, і продовжує, третій переказує почуте і також продовжує розповідь. б)Робота в зошитах с.19 Пальчикова гімнастика Дощик Дощику теплий, дощику лапатий, Годі тобі, дощику, в чорній хмарі спати. (руки підняти над головою, пальці стиснути в кулачки –це «хмарки».) Бризни, срібний дощику, на баштан в долині, (розкрити кулачки, пальці опустити вниз, потрусити.) Щоб великі виросли кавуни та дині. (Постукати пальцями по парті, імітуючи звук дощу. Показати руками великі дині та кавуни – розвести руки.) в) ІНТЕРАКТИВНИЙ МЕТОД «Вузлики» Прочитайте закодовані слова. ігсн архма дщоик рагд аапр епсаки ім»ся - Які слова пов»язані з нашою темою? Яке слово лишнє? - Які ще слова можна доповнити до нашої теми? - Пригадати загадки до названих слів. г)Знайомство з твором В.Сухомлинського «Хлопчик і сніжинка» сприймання оповідання під спокійну музику. З неба летіла додолу сніжинка. Вона була ніжна, легка, прозора, мов пушинка. І красива, мов зірка. На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка, і думав: «Ось вона впаде комусь під ноги і її затопчуть.» Ні, не треба падати сніжинці на землю. Не треба її затоптувати. Хлопчик простягнув долоню. Він захотів приголубити сніжинку. А вона впала на добру, теплу його руку й розтала. Хлопчик із жалем дивиться на долоню. А там блищить крапелька, мов сльозинка. - Пояснити , що сталося із сніжинкою? Обґрунтувати відповідь. Довести свою думку. 3. Трудове навчання - Зараз ми спробуємо зобразити за допомогою аплікації те, про що ми з вами говорили на уроці – КРУГООБІГ ВОДИ У ПРИРОДІ. Гра «Пошук порівнянь» - групова робота. Дати надписи атмосферних опадів – дібрати їх ознаки Сніжинки, Краплинки товаришують між собою. Як тільки стане тепло, сніжинки перетворюються на краплинки, а краплинка у вигляді пари підніметься, охолоне й може знову опуститися на землю сніжинкою чи краплинкою. Спробуємо пофантазувати і зобразити це на папері. Інструктаж з техніки безпеки – користування ножицями Практична робота Диференціація – одні діти працюють за допомогою трафаретів, інші самостійно . Огляд робіт .Захист проектів. YІ Підсумок уроку Вправа «Мікрофон» - Розкажіть про свої враження від сьогоднішньої тем уроку? - які знання ви здобули? - Що нового дізналися на уроці? - Коли було найважче працювати? - Що було найцікавішим? YІІ Домашнє завдання Опрацювати статтю підручника «Кругообіг води в природі» За вибором : · підготувати цікаву інформацію про види опадів; · скласти казку про круговорот води в природі. природі. ДОДАТОК 1 В.Сухомлинський «Крапля води» Рано – вранці на квітці троянди прокинулася Крапля роси. «Як я тут опинилась ? – думає Крапля. – Увечері ж була високо в небі. Як я попала на землю?» І захотілося їй знов у небо. Пригріло Сонечко. Випарувалась Крапля, піднялася високо в небо блакитне, до самого Сонечка. Там тисячі інших крапель. Зібрались вони в темну хмару й заступили Сонечко. - Чого ви мене заступили від людей? – розгнівалось Сонечко. І послало на темну хмару вогненну стрілу. Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалася темна хмара й розсипалась. Пішов дощ. Упала Крапля на землю. - Дякую тобі, Крапле, - сказала Земля. – Так я скучила за тобою. Смірнова Ірина Анатоліївна, вчитель початкових класів, Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 ім. В.І.Чуйкова | |
Переглядів: 14928 | Рейтинг: 2.7/10 |
Всього коментарів: 0 | |