Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вода – вічна мандрівниця Кругообіг води в природі

Тема   Вода – вічна мандрівниця Кругообіг води в природі

 Зінтегровано зміст навчальних предметів: курс «Я і Україна» 3клас, читання, трудове навчання

Мета: познайомити учнів з кругообігом води в природі, розвивати логічне мислення, спостережливість,

вчити міркувати на запропоновану тему, вдосконалювати навички роботи з додатковою літературою, роботи з папером, виховувати самостійність, любов до природи, бережне відношення до неї.

Обладнання: схема кругообігу води в природі, предметні малюнки, кольоровий папір, клей, ножиці, шаблони.

                                          Хід уроку

І Організаційний момент

Продзвенів дзвінок,

Починається урок,

Будемо  працювати,

Про все в світі будемо  знати.

ІІ Фенологічні спостереження

ІІІ Мотивація навчальної  і пізнавальної діяльності

Щоб щасливий був сьогодні ти,

І тебе веселий настрій не покинув,

В гості казку запроси тоді –

І журба твоя розтане за хвилину.

Наша праця буде не звичайна,

Наша праця буде  не проста  .

Наша казка буде тут навчальна,

В ній – мудрість золота!

ІY  Оголошення теми і мети уроку

Мозковий штурм

-        Що асоціюється у вас зі словом ВОДА?

З водою пов»язаний кожний день нашого життя. Мабуть тому є багато пісень, казок, прислів»їв, загадок, віршів, оповідань пов»язаних з водою.

Y Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1.У синьої мами – хмаринки

Жила собі донька Краплинка.

Хмаринка у небі блукала

Й сьогодні до нас завітала.

(Звучить музика з мультфільму «Вовк і Капітошка»)

ВПРАВА «Фантазуємо»

-        Уявіть себе краплинкою з мультфільму про Капітошку й допоможіть мені прочитати твір - казку«Крапелька водиці Капа – мандрівниця» Валентини Леонідівни  Бутрім, вчительки початкових класів школи №103 м. Києва

Робота над казкою. Слухання казки. Під час читання звучить повільна  спокійна музика.

Дощова краплинка з неба впала,

-        Добрий день ! – горобчикам сказала,

Рада вас вітати на землі!

-        Добрий день! відповіли малі, -

Раді й ми тебе також вітати!

Як тебе, скажи , краплино,  звати?

Крапля Капа – ось моє ім»я.

Першою на землю впала я!

З неба ще закапали краплинки,

Освіжили геть усі рослинки!

І, з»єднавшись дружно у струмки,

Потекли в озера, у річки.

У струмках і Капа мандрувала,

У ставках, в озерах побувала,

Навіть у Дніпрі на дні була

Ця весела крапелька мала!

Сонечко краплину лоскотало,

Пригрівало, палко цілувало.

Висохла краплинка осяйна,

Парою зробилася вона.

Піднялася в небо неозоре,

Радісна, легенька і прозора.

- Хмарко, добрий день! Я знову тут!

Адже йде по кругу мій маршрут!

Охоловши, пара знову стала

Крапелькою і на землю впала.

Мандрувала так аж до зими.

Взимку її ледь впізнали ми!

Впала з неба квіточка – сніжинка,

Капа вже не крапелька – крижинка!

Потім ще й бурулькою була!

Навесні розтала від тепла.

Капа й досі десь іще мандрує,

Радість і життя землі дарує:

То сніжок, то дощик, то росу,

То туман, то райдуги красу.

Аналіз прочитаного твору.

Опрацювання дискусійних питань.

ТЕХНОЛОГІЯ МЕТОД «Прес»

-        Звідки краплина впала на землю?

-        Чому вона не залишилася на землі?

-        Що з нею сталося високо в небі?

-        Якою вона знову впала на землю взимку?

-        Як же рухалася Капа ?

-        Давайте спробуємо уявити рух води , відновимо коло руху краплини.

-        Створення  схеми - коло руху води на дошці.

 хмара

                            пара                                                            дощ    сніг

земля

 

водойми

 

рослини

ВИСНОВОК :Під дією сонця вода випаровується з поверхні водойм, суші, підіймається парою у повітря і утворює хмари. Шлях води в природі є безперервним і називається КРУГООБІГОМ ВОДИ В ПРИРОДІ

(Можна розглянути КРУГООБІГ ВОДИ  В ПРИРОДІ, опираючись на оповідання В. Сухомлинського «Крапля роси» - додаток 1)

     ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм.

Пострибаєм , як зайчата,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо трішки,

Щоб спочили, ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

2. Закріплення знань і вмінь учнів

 а)Робота з підручником с. 96  -97

Метод  «Конкурс чомучок» за статтею підручника

 Його мета – навчити дітей ставити запитання, мислити. Діти працюють у парі.

Метод «Снігова грудка»

Учні стають у коло, створюють загальний сюжет статті. Перший учасник розпочинає, другий повторює те, що сказав перший, і продовжує, третій переказує почуте і також продовжує розповідь.

б)Робота в зошитах с.19

Пальчикова гімнастика

             Дощик

Дощику теплий, дощику лапатий,

Годі тобі, дощику, в чорній хмарі спати.

(руки підняти над головою, пальці стиснути в кулачки –це «хмарки».)

Бризни, срібний дощику, на баштан в долині,

(розкрити кулачки, пальці опустити вниз, потрусити.)

Щоб великі виросли кавуни та дині.

(Постукати пальцями по парті, імітуючи звук дощу. Показати руками великі дині та кавуни – розвести руки.)

в) ІНТЕРАКТИВНИЙ МЕТОД «Вузлики»

Прочитайте закодовані слова.

ігсн    архма   дщоик   рагд   аапр  епсаки   ім»ся

- Які слова пов»язані з нашою темою? Яке слово лишнє?

- Які ще слова  можна доповнити до нашої теми?

- Пригадати загадки до названих слів.

г)Знайомство з твором В.Сухомлинського «Хлопчик і сніжинка» сприймання оповідання під спокійну музику.

З неба летіла додолу сніжинка. Вона була ніжна, легка, прозора, мов пушинка. І красива, мов зірка.

На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка, і думав: «Ось вона впаде комусь під ноги і її затопчуть.»

Ні, не треба падати сніжинці на землю. Не треба її затоптувати.

Хлопчик простягнув долоню. Він захотів приголубити сніжинку. А вона впала на добру, теплу його руку й розтала. Хлопчик із жалем дивиться на долоню. А там блищить крапелька, мов сльозинка.

- Пояснити , що сталося із сніжинкою? Обґрунтувати відповідь. Довести свою думку.

3. Трудове навчання

- Зараз ми спробуємо зобразити за допомогою аплікації те, про що ми з вами говорили на уроці – КРУГООБІГ ВОДИ У ПРИРОДІ.

Гра «Пошук порівнянь»  - групова робота.

Дати надписи атмосферних опадів – дібрати їх ознаки

Сніжинки, Краплинки товаришують між собою. Як тільки стане тепло, сніжинки перетворюються на краплинки, а краплинка у вигляді пари підніметься, охолоне й може знову опуститися на землю сніжинкою чи краплинкою.

Спробуємо пофантазувати і зобразити це  на папері.

Інструктаж з техніки безпеки – користування ножицями

Практична робота

Диференціація – одні діти працюють  за допомогою трафаретів, інші самостійно .

Огляд робіт .Захист проектів.

YІ   Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

-        Розкажіть про свої враження від сьогоднішньої тем уроку?

-        які знання ви здобули?

-        Що нового дізналися на уроці?

-        Коли було найважче працювати?

-        Що було найцікавішим?

 

YІІ Домашнє завдання

Опрацювати статтю підручника «Кругообіг води в природі»

За вибором :

·       підготувати цікаву інформацію про види опадів;

·       скласти казку про круговорот води в природі. природі.

 

ДОДАТОК 1

В.Сухомлинський «Крапля води»

Рано – вранці на квітці троянди прокинулася Крапля роси.

«Як я тут опинилась ? – думає Крапля. – Увечері ж була високо в небі. Як я попала на землю?»

І захотілося їй знов у небо.

Пригріло Сонечко. Випарувалась Крапля, піднялася високо в небо блакитне, до самого Сонечка. Там тисячі інших крапель. Зібрались вони в темну хмару й заступили Сонечко.

-        Чого ви мене заступили від людей? – розгнівалось Сонечко. І послало на темну хмару вогненну стрілу. Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалася темна хмара й розсипалась. Пішов дощ. Упала Крапля на землю.

-        Дякую тобі, Крапле, - сказала Земля. – Так я скучила за тобою.

 

Смірнова Ірина Анатоліївна, вчитель початкових класів, Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 ім. В.І.Чуйкова

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (27.11.2010)
Переглядів: 14928 | Рейтинг: 2.7/10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!