Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вплив алкоголю, наркотиків на нервову систему і поведінку людини

Тема: Вплив алкоголю, наркотиків на нервову систему і поведінку людини

Мета: встановити причини, наслідки, природу дії алкоголю, наркотиків на нервову систему та психіку людини; переконати учнів в неприпустимості вживання наркотиків, визначити основні шляхи профілактики наркоманії, алкоголізму; навчити учнів протистояти шкідливим звичкам.

Обладнання: малюнки, саморобні плакати, додатковий та інформаційний матеріал, додаткова література.

 Тип уроку :  урок – тренінг

 Епіграф: «Щоб ворога перемогти,

треба знати його в обличчя»

          (народна мудрість)

Хід уроку

 

Сьогоднішній урок ми проведемо у формі тренінгу – це така форма роботи, в якій приймає участь кожен учень і всі разом ми повинні знайти відповідь на питання : "Як впливає алкоголь та наркотики на нервову систему та поведінку людини ?”

І так, починаємо. 

Перша вправа "Здоров’я”.

     "… Ходить гарбуз по городу,

            питається свого роду

        "Чи живі, чи здорові

            Всі родичі гарбузові ?”

А в нашому класі чи всі здорові ?

-        Що таке "здоров’я” ? (усне обговорення).

Обговорення.

Вчитель.  За визначенням ВООЗ   (написано на аркуші )

Здоров’я –

це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб та фізичних вад

 

-        Візьміть аркуш "Колесо життя” і визначимо місце на кожній спиці, яке найбільше відповідає ступеню вираження вашого стану на сьогоднішній день.

-        Чому наше колесо не кругле, чому не котиться рівно і плавно по життю ?

-        Що вам заважає? Зверніть увагу на фактори, що впливають на формування здоров’я.  Який з них найбільше впливає ?  (Спосіб життя – 50%).

Спосіб життя –

-        це той чинник здоров’я який майже цілком залежить від нашої поведінки

 

 

Пам’ятка (кожному)           "Здоровий спосіб життя”.

Здоровий спосіб життя –

усвідомлене, відповідальне, активне ставлення до власного здоров’я, акумулювання певних позитивних або нейтралізація негативних факторів, зовнішніх і внутрішніх

 

Вчитель.  Який висновок ви зробили для себе після виконання першої вправи ?

Вправа друга  "Небезпечна поведінка”

На аркуші з колами напишіть по 3 приклади:

- відносно небезпечної

- небезпечної

- дуже небезпечної поведінки

-        Ви добре знаєте, що яка поведінка є дуже небезпечною і багато людей знає. Чому ж вони поводяться не відповідним чином? Що впливає на їх небезпечну поведінку ? (напишіть на аркушах по 5 причин за 2 хв. )

Обговорення.

Вчитель.  Я бачу, що розумієте, що куріння, зловживання алкоголем та вживання наркотиків дуже небезпечно. Наскільки небезпечне зловживання алкоголю ? Вияснимо під час проведення наступної вправи.

Третя вправа.       а) Завдання : За 2 хв. ознайомитися з прикладами впливу алкоголю, наркотиків на нервову систему та психіку людини і потім ознайомити присутніх коротко 1-2 реченнями.

б) Ознайомлення з інформацією.

Обговорення.

Висновок.  Чи з’явилося у вас бажання вживати алкогольні напої, наркотики?

 

Наркоманія і алкоголізм – це захворювання .

У людини розвивається залежність від наркотику, алкоголю.

           

Четверта вправа  "Що таке  - залежність ?”

1.     Що таке залежність від наркотиків ?

(Це домінуюча потреба у його прийомі)

2.     Коли залежність стає згубною ?

 

Вчитель.  Розвиваючись, наркотична залежність послідовно проходить кілька стадій – соціальну, психологічну, фізичну.  (Зачитати на аркушах і зробити висновок про розвиток залежності)

Висновок:

Наркоманія –

не тільки хвороба, а й стиль життя, який ми обираємо, що веде до неї.

 

  Завершальна  п’ята вправа .   "Куля наркотичних речовин.”

Учні на кулі фломастером пишуть асоціації до слів "наркотичні речовини”.

Обговорення.

Вчитель.   І так, ви визначили свою позицію  щодо наркотичних речовин та алкоголю.

Лопається кулька – умовно зникає проблема.

А наяву ?  До кого звернутися, коли сталася біда ? (до батьків, вчителів, лікарів і не треба соромитися просити про допомогу).

Декілька порад  (див. «Рекомендації»)

Висновок тренінгу .

-        Чим корисна наша сьогоднішня робота ?

-        Що ви взяли для себе ?  (встали в коло взялися за руки і поділилися враженнями з друзями )

 

 

Медяник О.В., заступник директора з НВР, учитель біології, Марганецька школа № 3 Дніпропетровської обл.

 

http://osvita.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (25.09.2010)
Переглядів: 3544 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!