Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

В.Сухомлинський "Пурпурова квітка "

В.Сухомлинський "Пурпурова квітка "

Читання.4 клас

 Мета уроку: Довести до свідомості учнів зміст казки В.Сухомлинського ” Пурпурова квітка “. Розвивати вмін­ня виразного та свідомого читання , увагу, спосте­режливість , пам’ять та мову дітей . Виховувати почуття любові та бережливого ставлення до при­роди .

Обладнання: 1) картина “Осінній ліс”;

2)таблиця “Галявини “;

3)таблиця із словами ;

4)девіз уроку;

5) малюнки грибів;

6) таблиця “Квіти”;

7) кишенька “Лісові дзвіночки”.

Тип уроку: нестандартний (заочна прогулянка в сільський лі­сок “Дубки”)

Зміст уроку 1. Організація класу

- Продзвенів наш веселий дзвінок . Він сповістив ,що почався
урок.

1.1 Вітання

Любі діти, у наш клас Завітали гості щирі. Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром. Діти:

Ми Вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро Вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок в 4 клас .

- А зараз тихенько сідають “Краса”, а за нею і “Сила” класу.(Дів-
чатка, а потім хлопчики)

1.2 Перевірка готовності учнів до уроку

- Подивіться ,чи все необхідне для уроку у вас є на парті.
2. Контроль , корекція знань , умінь і навичок

2.1. Вступна бесіда

- Діти, яка зараз пора року ?

- Зараз осінь.

- А ще як можна сказати ?

- Кінець осені .або пізня осінь .

- Правильно.

- Так давайте сьогодні на урок читання підемо на прогулянку в наш сільський лісок “Дубки”. Домовились ?

- А що ми візьмемо з собою на урок читання?

- Ми візьмемо з собою “Читанку “, зошит з читання, щоденник і ручку.

- Правильно .А без чого ще нам не обійтись на уроці читання? Що ще необхідно ?

- Нам на урок читання ще потрібні увага, мислення , чітка вимова, виразність, свідомість, швидкість читання, уміння , знання, спостережливість самостійність та бажання вчитись .

2.2 Девіз уроку

- І так, усе з собою беремо і вирушаємо на прогулянку . Ну, а коли
урок буде серед лісу ,то під яким девізом сьогодні будемо пра­-
цювати ?

Діти :- “Берегти , любить природу - це наказ мого народу”.

- Добре. Я згідна.

( На дошці вивішую картину ” Осінній ліс ” )

- І так, діти, ми в лісі. Гляньте, як тут гарно! А що нас тут оточує ?

- Нас тут оточують дерева, річка, листочки, пеньочки, грибочки, галявини, рослини.

- А кого ми тут бачимо ?

- Тут ми бачимо тварин , звірів, пташок .

- До якої частини мови належать ці слова ?

- Всі ці слова є іменниками , тому що відповідають на питання хто ? що ?

- Правильно . Молодці. І так ми на галявині ” Слухнянка “. Першою на цій зупинці буде хвилинка “Щоб ротик був слухняний”.

( Учні по черзі розказують виразно і швидко скоромовки .) 2.3 Перевірка домашнього завдання.

- А зараз пригадайте у кого ми були в гостях з вами на минулому уроці читання ?

- На минулому уроці читання ми були у гостях у хлопчика і в Ді­дуся.

- А хто з ними нас познайомив ?

- З ними нас познайомив Василь Сухомлинський.

- Хто є головним персонажами твору ?

- Головними персонажами твору є хлопчик, Дідусь та автор .

- Відкрийте, будь-ласка, “Читанку ” .Прочитаємо казку в особах.

(Діти читають) -Молодці. А зараз скажіть, будь ласка,

а) Чому зрадів Дідусь ?

б) А чому хлопчик не помітив таємниці ?

- Хлопчик не помітив таємниці тому, що був ще малим .

- Правильно, діти.

От і ви ще маленькі ,та все ж в школі кожного дня ви дізнаєтесь щось нове. 3. Вивчення нового матеріалу

- А зараз ми переходимо на галявину “Новинка ”
3.1. Вступна бесіда

- От і сьогодні ми ознайомимось ще з одним твором В. Сухомлин-ського. Пригадайте, які твори цього письменника ми вже вивча­ли ? (Діти називають )

- А про що здебільшого писав Василь Сухомлинський ?

- Василь Сухомлинський писав про дітей і про природу.

- Правильно . А зараз відгадайте , будь ласка, загадку:

Навесні вона в теплі Проростає з-під землі. Має трунок , має вроду, І чарує насолоду.

- Що це?

- Це —квітка.

- Вірно . А для чого , на вашу думку, потрібні квіти ?

- Квіти дарують дорогим людям , їх садять біля хати для прикраси.

- А що треба робити, щоб квіти були гарними ?

- За квітами потрібен хороший догляд.

- Діти , а які квіти ви знаєте ? (Учні називають )

- А зараз гляньте на таблицю. Які з цих квітів ви ще назвали ?

- А чи можна сказати, яка квітка найкраща ?

- Ні.

- Чому?

- Тому ,що кожна квітка гарна по-своєму .

- Вірно . А що це за квітка ?

Я квітка ніжна, як весна, Буваю кольору зорі, Лимона барву маю, І снігу зимньої пори, І вишнею палаю.

- Це - троянда.

- Правильно.

3.2. Повідомлення теми та мети уроку

- А от, що сказано про цю чарівну квітку в творі В. Сухомлинсь-
го “Пурпурова квітка ” ? Ми сьогодні і працюватимемо над цією
казкою.

3.3 Словникова робота

- Нас чекає галявина ” Словникова ” . Уважно гляньте на таблицю і
прочитайте хором правильно слова, які зустрінуться в тексті. Як
ви їх розумієте ?

Стрепенулась Затремтіли Здригнулася Розпрямилися Мерехтіли

Пурпурова - червона , яскрава (Учні читають і пояснюють )

3.4. Робота з підручником

- Ідемо далі на галявину “Читальня ” .

- А зараз , будь ласка, відкрийте підручники .

а) Читання казки” Дощиком ”

- Хто є дійовими особами в казці ?

- Дійовими особами в казці ” Пурпурова квітка ” є Квітка Троянди , Квітка Каштана і автор .

- Правильно.

3.5. Фізхвилинка

Що ж, мабуть прийшла пора Трохи відпочити. Я вас хочу, любі друзі, На галявину “Здоров’я ” запросити . (Під мелодію діти виконують кілька вправ )

- Ну що ж, повернемось ще на галявину ” Читальна “.

б) Читання “Ланцюжком ”

в) Вибіркове читання.

- А зараз знайдіть і прочитайте :

1) чому Квітці троянди хотілося бути найкрасивішою ?

2) Знайдіть рядки , де говориться про те, що здивувало пурпурову Квітку.

- Добре, молодці!

Притомилися, малята ? Давайте в грі відпочивати.

4. Закріплення знань , умінь і навичок

- А зараз нас з нетерпінням чекає галявина “Ігрова ”
4.1. Первинне закріплення прочитаного

- Тут, під пеньком я знайшла якусь піраміду словосполучень .
Потрібно “Знайти пару” із казки.

серед троянди

Квітка ночі

мерехтіли небо

пурпурове дерево

зелене в небі

- Молодці! Добре славились із завданням .

4.2. Звуко - буквений аналіз слів

- Діти біля нашої школи, біля ваших осель є гарні квітники, де ро-­
стуть красиві квіти . То ж давайте зараз посадімо квіти в
квітники і пограємо в гру “Знайди пару”. Необхідно стрілочкою
казати квітник, в якому буде рости та чи інша квітка.

Ромашка

Тюльпан

Троянда

Нарцис

Фіалка

- Молодці!

4.3. Робота в групах

- Діти, будучи в лісі, не можна не назбирати грибів . Пам’ятай-
те, що виривати їх з корінням не можна. Будемо тільки зрізува-­
ти , щоб вони могли рости і на наступний рік . Добре ? Збирати-­
мемо тільки хороші, їстівні гриби, погані - не будемо .

По гриби підуть всі учні з команд ” Калинка ” , “Мальвинка ” і “Вербинка “.

1. Завдання ” Утвори нове слово ” (для “Калинки ” )

тато урожай кролик сім’я країна країна календар водичка (Це слово - троянда )

2. Завдання Гра ” Перекладачі” (Для Мальвінки)

актівк штанака
(квітка каштана)
3.Завдання “Склади нове слово” для “Вербинки”

Квітка (тік, кіт, тікав, тітка, так, Віта кат, вітка)

- Молодці. Гриби зібрано.

4.4. Розвиток зв’язного мовлення.

А про кого нам ще в лісі треба подбати ?

- Нам потрібно ще подбати про птахів.

- Так давайте нагодуємо їх.

(Діти повними реченнями відповідають на питання)

- Підкажіть, будь ласка, хто чим славиться:

Соловейко - піснею;

Джерельце - чистою, прохолодною водою;

Колос - зерном;

Квітка — красою і ніжним запахом.

- Молодці! От пернаті наші друзі і нагодовані. Я хочу вам, діти,
нагадати, щоб ви взимку не забували допомагати пташкам
підгудувати їх. Адже вони - наші друзі.

5.Підсумок уроку.

Діти, ми побували з вами на кількох галявинах. Нам залишилось відвідати галявину “Підсумкова”. Саме тут нам потрібно положити в класну скриньку, а також кожен у свою скриньку - комп’ютер основну думку казки В.Сухомлинського “Пурпурова квітка”.

- Знайдіть, будь ласка, в творі слова, які передають головну думку твору.

- Якби в світі було все однакове, не було б краси.

- Як ви розумієте ці рядки?

( - В природі все красиве по-своєму)

- Так, в природі все по-своєму красиве і потрібне.

- То чого вчить вас ця казка ?

- Ця казка вчить любити природу такою, якою вона є.

- Ну, а що ж буде на галявині “Домашній” Слухайте уважно.

- У кишеньці “Лісових дзвіночків” є завдання додому.

1) Навчитись виразно читати казку в особах.

2) Вміти ставити питання і відповідати на них по змісту прочитаного.

3) Намалювати малюнок до казки.

Вивчити одну загадку про любиму квітку.
 
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (22.10.2009)
Переглядів: 2492 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!