Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

За здоров'ям з рюкзаком

За здоров’ям з рюкзаком

 

Дидактичні ігри

 

Мета. Закріпити знання дітей про туристів, туристич­ний похід, туристичне обладнання;

виховувати емоційно-по­зитивне ставлення до природи, формувати пізнавальний інтерес до довкілля;

виховувати почуття колективізму — вміння долати труднощі та перешкоди;

укріплювати впев­неність у своїх силах;

залучати дітей до природоохоронної діяльності та суспільно корисної праці розвивати у дітей витривалість, рухові вміння і фізичні якості, здоровий відпо­чинок і загартування, туристичні навички та вміння.

Попередня робота. Бесіди, ігри, вправи на закріплення знань дітей про дерева, кущі, гриби, дикі тварини, їхні сліди. Загадування  і відгадування загадок. Вивчення вірша «Турист-музикант» (без автора), девізу походу, розучування пісні В. Лєбєдєва-Кумача,   І.  Дунаєвського   «Марш  веселих хлоп'ят». Читання вірша С.В. Михалкова «Веселий турист».

Дидактичні ігри, ігрові ситуації на закріплення знань дітей про правила поведінки у лісі, особисту безпеку, надан­ня першої медичної допомоги в разі необхідності. . Ознайомлення дітей зі спеціальним туристичним облад­нанням: компасом, біноклем, інвентарем. Розкладання аль­бомів, ілюстрацій з туристичної тематики. Читання статті «Для тих, хто у поході» з журналу «Позакласний час» № 14, 2001 р.

Розучування рухливої гри «Квач з присіданням».

Обладнання. Туристичний рюкзак, палатка, спальний мішок, компас, тринога з казаном, бінокль, обладнання до рухливих та дидактичних ігор.

 

 

Ведуча. Діти, давайте ми сьогодні з вами будемо турис­тами і вирушимо в похід. А скажіть мені, хто такий ту­рист? Чому його так називають?

(Варіанти відповідей дітей).

Отже, і ми з вами вирушаємо в загадковий ліс стежинкою-доріжкою. Зустрінемося з лісовими  мешканцями, спробуємо розгадати таємниці. В дорогу! Але стривайте, щоб вирушити в похід, треба взяти з собою необхідні речі. Які ж це речі? Підкажіть, малята.

 

Дидактична гра «Що візьмемо у похід?»

Мета. Закріпити знання дітей про туристичне обладнання. На столику лежать речі: палатка, спальний мішок, ка­занок, рюкзак, тринога, сокира, компас, бінокль, аптечка, кружка, миска, ложка, ніж, м'яч, лялька, дитяча машин­ка, пляшка з водою, прапорці, книга. Діти повинні назвати, що потрібно взяти в похід і навіщо.

(Складаємо рюкзак).

Ведуча.  Молодці! Отже, тепер можна вирушати в дорогу. Ні! За­чекайте!   Давайте   пригадаємо правила безпеки.

1-а дитина. Не відходити без дозво­лу дорослих на маршруті або стоянці!

2-а дитина. Не брати до рота не­знайомих рослин!

3-я дитина. Не пити воду з не­знайомих джерел!

4-а дитина. Бути обережними біля вогню!

5-а дитина. У природі нічого не ламати, не рвати, не руйнувати, не смітити!

6-а дитина. Пам'ятайте, ви прийшли в гості до приро­ди, не зашкодьте їй!

Ведуча. Правила згадали, а наш девіз?

Діти. Ми зібрались у похід — турбуватись вам не слід. Не хвилюйтеся за нас: там де ми, все буде клас!

Ведуча.  Щоб вирушити в дорогу, давайте звіримо з компасом напрям нашого маршруту.

 

Дидактична гра «Куди підемо?»

Мета. Вчити дітей орієнтуватися за допомогою компасу. Ведуча. Шикуємося, і з піснею, кроком руш! (Пісня «Марш веселих хлоп'ят». Слова В. Лєбєдєва-Кумача. Музика І. Дунаєвського. Діти разом з педагогом йдуть до лісу).

Ведуча. Успішно подолали дорогу до лісу, знову треба зорієнтуватися за компасом, в який бік будемо далі йти.

(Орієнтуємося за компасом).

Ведуча. Діти, погляньте, що це? Напевно ліс зустрічає нас смугою перешкод з орієнтирами.

·        Пропонуємо подолати умовні перешкоди.

·        Ходьба між деревами «змійкою».

·        Обійти товсте дерево навколо.

·        Ходьба з високим підніманням колін по високій траві.

·        Зійти на пагорб, збігти з нього.

·        Підлізти під низько нахиленою гілкою.

·        Пролізти між стовбурами дерев, що ростуть близько один біля одного.

·        Ходьба по стовбурах повалених дерев.

·        Перестрибнути через стовбури праворуч-ліворуч «змій­кою».

·        Протягнутися біля дерева з в. п. — стоячи обличчям до дерева, руки на стовбурі.

Ведуча. Смугу перешкод подолали, рухаємо­ся далі та спостерігаємо за деревами, кущами, грибами, комахами, звірами.

 

Дидактична гра «Назви дерево»

Мета.   Вправляти дітей у розрізненні дерев, закріпити знання їхніх назв та характерні особ­ливості.

 

Дидактична гра «Що в кошик зберемо?»

Мета. Закріплювати знання дітей про їстівні та отруйні гриби.

Ведуча.   Всі  мешканці лісу живуть однією дружною сім'єю. А хто ж за ними наглядає? Хто допомагає, охороняє, захищає їх?

(Варіанти відповідей дітей).

Ведуча. Так, Лісовичок. Він головний у лісі. Скільки разів ми приходили до нього в гості, та ніяк не можемо зустрітися з ним, запитати, як тут йому живеться,  яка допомога йому потрібна. Це мабуть тому, що він придивляється до нас кожного разу — чи не будемо ми   тут бешкетувати, ламати, різати, рвати, руйнувати. Подивіться, яку гарну галявину він нам при­готував! Знімайте свої рюкзаки, зручно розта­шовуйтеся. Давайте покличемо його.

(Діти знімають рюкзаки, сідають на пеньки, кличуть Лісовичка).

Лісовичок. Я тут, я тут! Добридень, любі малята. Я дав­но чекав на вас. Ось і дровець приготував, щоб запалити багаття та пригостити смачним лісовим чаєм. А хто знає, як правильно треба запалювати багаття?

(Варіанти відповідей дітей).

(Лісовичок розводить багаття, ставить триногу з каза­ном).

Лісовичок. Ой, що це? Накрапає дощик? Де ж нам схо­ватись?

(Варіанти відповідей дітей). Правильно! Пішли ставити палатку.

(Розкладають палатку, розстеляють спальний мішок і діти ховаються від дощу).

Лісовичок. Відпочили? Дощик закінчився, будемо далі гратися.

Рухлива гра «Передай м'яч»

Мета. Удосконалювати навички бігу, розвивати точність рухів, швидкість та спритність, виховувати почуття ко­лективізму.

(Діти біжать між умовними орієнтирами з м 'ячем у ру­ках. Оббігають прапорець, вертаються назад і передають м 'яч наступному).

 

Дидактична гра «Слідопит»

Мета. Поглиблювати знання дітей про диких тварин, продовжувати знайомити з їхніми характерними ознака­ми, зокрема, слідами.

Діти йдуть по галявині, шукають сліди звірів, відгаду­ють загадки, імітують, як пересуваються звірі, хто відга­дав, одягає шапочку дикої тварини.

·        Довгі вуха, куций хвіст, Невеличкий сам на зріст. (Заєць)

·        Землю риє рилом справно, Корінці шукає вправно,

Смугасту має одежину І в норі зручну хатину. (Дикий кабан)

·        Хто в дуплі живе, Ще й горішки там гризе?

І грибочків назбирає, І ягідок засушить! (Білка)

·        Буркотливий, вайлуватий, Ходить лісом дід кудлатий,

Одягнувся в кожушинку, Мед шукає і ожинку.

Літом любить полювати, А зимою в лігві спати.

Як зачує він весну — Прокидається від сну. (Ведмідь)

Лісовичок. Молодці! Гарно вмієте відгадувати загадки. А подивіться навкруги, скільки шишок нападало із сосни. Давайте їх позбираємо.

 

Рухлива гра «Збери шишки»

Мета. Розвивати увагу, швидкість, спритність. Діти за відведений час збирають шишки в кошики. Хто більше назбирає.

 

Дидактична вправа «Подивись і назви»

Мета. Розвивати окомір, увагу, спостережливість.

 

Рухлива гра «Перестрибни через купини»

Мета. Удосконалювати навички стрибків на обох ногах з просуванням уперед; розвивати швидкість, спритність, вит­ривалість.

 

Ігрова дія «Допоможи товаришеві»

Мета. Вміти надати елементарну першу медичну допо­могу.

Діти забинтовують голову «потерпілому» і переносять у спокійне місце.

Лісовичок. Молодці! Добре вмієте бігати, стриба­ти, допомагати один одному. Я хочу всім вручити подарунки.

(Лісовичок нагороджує дітей).

Лісовичок. А зараз запрошую вас посмакувати лісовим запашним чаєм.

(Діти п'ють чай, пригощають один одного солодощами).

Лісовичок. Ось і закінчилася наша зустріч, давай­те всі разом приберемо свою галявину, залишимо її чистою, адже ви — маленькі друзі лісу.

(Діти разом з дорослими наводять на галявині по­рядок).

Лісовичок. А наприкінці я хочу з вами погратися.

 

Рухлива гра «Квач з присіданням»

Мета. Розвивати швидкість реакції, орієнтування у просторі.

Лісовичок. Я дуже радий, що з вами познайомив­ся. Я впевнений, що ви станете справжніми друзя­ми лісу.  До побачення!

(До дитячого садка діти повертаються спрощеним маршрутом).

 

 

http://konserg.ucoz.ua/

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (29.11.2009)
Переглядів: 6179 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!