Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок української мови 3 клас Тема: Загальне поняття про прикметник. Мета: розширювати знання учнів про прикметник; вчити визначати прикметник за запитаннями, значенням і роллю в реченні. Розвивати спостережливість, пам'ять, увагу. Виховувати бережне ставлення до природи, її багатств. Урок – дослідження Хід уроку І. Організація класу - Сьогодні у нас не просто урок української мови. Ми, на сьогоднішньому уроці будемо працювати у творчій дослідницькій лабораторії. Ви спробуєте себе у ролі юних дослідників української мови. Отже у нас сьогодні урок – дослідження. - Досліджувати означає виясняти, пізнавати, розглядати, знайомитись. - Сьогодні на уроці я бажаю вам бути впевненими, творчими, активними, спостережливими. - Для гарної роботи, потрібно дещо пригадати. ІІ. АОЗ «Мозкова атака» - З чого складається наше мовлення? - З чого складаються речення? - В які частини мови поєднані слова? - Яку частину мови вже вивчили? - Що таке іменник? Яких родів бувають іменники? - За допомогою чого встановлюється зв'язок іменника з іншими словами? - Якими членами речення можуть виступати іменники? - Отже, ми з’ясували, що вже знаємо. Сьогодні ми продовжимо здобувати нові знання. - Наш урок – дослідження ми розпочнемо із дослідження ребусу. Розгляньте ребус. Яке слово заховалось у ньому? (Тут заховалось словникове слово) Минулий. - Як будемо писати? Чи можемо перевірити наголосом? Як називаються слова, правопис яких треба запам’ятати? (словникові) - Каліграфічно запишіть слово. Поставте наголос. Поділіть слово на склади. - Складіть речення. (1 дитина записує на дошці). Підкреслити основу речення. Назвати, до якої частини мови відносяться усі слова. Встановити зв'язок слів у реченні. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. - На яке питання відповідає словникове слово? До якої частини мови відноситься? - Як ви вважаєте, якою може бути тема нашого уроку? Тема уроку … - Для чого нам вивчати прикметник? Дистанційний диктант Апельсин, бензин, вокзал, директор, кишеня, коридор, радіо, очерет, верба, зима. (перевірити, оцінки. Додаткові питання) - Які слова зайві? Чому? Як їх можна перевірити? (наголосом) - Доберіть до слова зима слова, що відповідають на питання яка? - До якої частини мови відносяться ці слова? (прикметники) - Діти, а чи потрібні у нашій мові прикметники? Можливо без них можна обійтися? - Спробуємо це дослідити. Вправа 83. с. 38 Робота за підручником. - Доведіть, що прикметники все – таки потрібні в мові. (прикметники потрібні для кращого розуміння висловлювання, для милозвучності мови …) Робота в групах - Ви знаєте, що іменники можуть вживатися як синоніми, як антоніми, як багатозначні слова. - А якими можуть бути прикметники? Наступне наше дослідження пов’язане саме з цим питанням. - Дослідіть, якими можуть бути прикметники. 1 група - доберіть синоніми до слів: Ввічливий - … Сумний - … Сміливий - … 2 група – доберіть антоніми до слів: Солодкий - .. Світлий - … Новий - … М'який - … 3 група – Скласти речення, з'ясувати чим виступає в реченні прикметник? - Назвати підмет та присудок, усно встановити зв'язок слів у реченні. Чим виступає прикметник? - Отже, чим виступають прикметники в реченні? Яким можуть бути прикметники? (синоніми, антоніми). - Дослідимо правило. (на дошці) Прочитайте, скажіть, що з прочитаного ми вже знаємо? Чого не сказали? Що ви можете додати? - Як змінюються іменники, зв’язуючись у реченні з іншими словами? (закінчення) - Зараз ми дослідимо чи змінюються прикметники, зв’язуючись з іншими словами. *Утворіть нові словосполучення Червоний мак – нема (чого? Кого?) Мудра сова – Кольорова веселка – Міцний горіх – Солодкий мед – - Чи змінилися прикметники, чи залишилися незмінними? Що змінилося? (змінилися разом з іменниками, змінились закінчення) - Отже прикметники пов’язуючись з іншими словами, змінюють свої закінчення. - А зараз ми пограємось у гру «Мовна мозаїка». Що таке мозаїка? - У класі є цифри з кольоровою фігуркою, оберіть фігуру, що вам найбільше подобається і підійдіть до неї. Ви об’єдналися у групи. - Ми пограємо у мовну мозаїку, вам потрібно дослідити і пояснити значення слів. 1 група – Охайний – чистий, акуратний, любить порядок. Жорстокий –безжалісний, нещадний, незвичайно суворий. 2 група – Пиріг – печений виріб із тіста з начинкою. Ошатний – гарно, святково одягнений. 3 група - Доброзичливий – той, хто бажає всім добра. Давній – існує протягом тривалого часу. - Поясніть, що означають ці слова. (кожна група) Подивіться, на записані слова. Що ви помітили? ( прикметники, антоніми, синоніми) - Яке слово зайве? Чому? (іменник). Яке це слово? (словникове) Як потрібно писати? - Наша дослідницька лабораторія зачиняється до наступного уроку. Тож давайте підсумуємо, що ви запам’ятали. ІІІ. Підсумок уроку - То що ж таке прикметник? - На які питання відповідає? - Які бувають прикметники? (синоніми, антоніми) - Як змінюються прикметники в реченні, пов’язуючись з іншими словами? (змінюють закінчення) - Чи виступають прикметники в реченні? - Для чого прикметники в мові? - Сьогодні ви виконували різні завдання, добирали слова, пояснювали слова… На завершення виконайте ще одне невеличке завдання. У мене на столі є слова, виберіть з них ті, які найбільше підходять до нашого сьогоднішнього уроку. (вибирають кілька дітей) Цікавий, веселий, незвичайний, пізнавальний, червоний, смішний, малий, чудовий, мудрий, успішний. - Бажаю вам бути мудрими, розумними досягати гарних успіхів у навчанні. Колосович О. О., учитель початкових класів, Шепетівський НВК "Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів – гімназія" Хмельницької обл. | |
Переглядів: 5509 | Рейтинг: 2.0/3 |
Всього коментарів: 0 | |