Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
План-конспект відкритого уроку Тема: Закінчення слова. Зміна форми слова за допомогою закінчення. Закінчення як засіб зв'язку слів уреченні. Мета: Формувати в учнів уявлення про закінчення слова як його змінну частину; вчити визначати в словах закінчення шляхом словозміни. Виховувати повагу до праці; бережне ставлення до хліба. Обладнання: казка про «Будову слова», ілюстрації про збір урожаю на хлібному полі. Хід уроку I. Організація класу до уроку. Діти, стали рівненько. Сьогодні у нас гості. Повернулися до них і привіталися. Пролунав дзвінок. Починаєм урок. Працювати старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім третім класі Діти просто молодці. Девіз уроку: Красиво пишемо, вірно читаємо Чітко розповідаємо, мову свою розвиваємо. II. Вивчення нового матеріалу, 1. Оголошення теми і мети уроку. На сьогоднішньому уроці ми з вами вирушаємо у подорож. А якою країною ми з вами будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. Красивий, щедрий рідний край І мова наша солов'їна, Люби, шануй, оберігай. Усе, що зветься (Україна). Отже, ми з вами будемо мандрувати містами України. Але ці міста будуть незвичайні. Перше місто, до якого ми відправимося це - місто Каліграфія: Давайте повторимо лічилку. Зошит. Записали число і класна робота. III. Каліграфічна хвилинка. Щоб рівно і гарно слова записати, Нам з'єднання букв слід усім пригадати Одна лиш для цього дається хвилинка, Щоб кожна навчитись зуміла дитинка. Зараз ми з вами напишемо буквосполучення: хл, ил. У хлібі здоров'я і сила. 2. Слово вчителя. Наступна наша зупинка - це місто Казкове. Зараз я вам розповім казку, а ви уважно слухайте і скажете, як би ви її назвали. Не за синіми морями, Не за дальніми лісами А в Словарику-країні Жили були проживали Старий Корінь сивуватий, Префікс - брат його молодший, Суфікс - добрий молодець, Й закінчення накінець Були всі вони сусіди. Жили мирно, не тужили І в словарії звичайно, Поважали їх й любили. Якось влітку вирішили вони сходити разом на екскурсію, помилуватися красою природи. Пташки співали, сонечко посміхалося до них і зігрівало своїми промінчиками. Друзі трималися разом, щоб не заблукати. Та ось на галявині перед ними з'явилась жива картина: коники-стрибунці, джмелики, різнокольорові метелики. Не помітили вони, як розбіглися у різні боки. Швидко промайнув час. Друзям вже час повертатися до своєї країни, але вони забули свої місця. Стали друзі і гірко заплакали. Та ось з'явилася Мудра Сова: - Я вам допоможу стати на свої місця, - каже вона. - Ти, Корінь, ставай всередину, бо це серце слова. Друзі твої стануть так: Префікс - ліворуч, Суфікс - праворуч, а Закінчення - після Суфікса, в самий кінець. Зраділи частини слова і щасливі повернулися додому. - То як назвемо цю казку? - Які частини слова згадано у цій казці? - А хто пам'ятає, де стоїть закінчення? - Як ми позначаємо закінчення? А зараз ми помандруємо до іншого міста, до міста Речення. На дошці записано слова Осінь, хліб, відшуміла, стиглий - Прочитайте слова. - Чи виражають ці слова закінчену думку? - Чи можемо ми допомогти словом стати реченням? - Як скласти речення із цих слів? - Чому це речення? - Які зміни відбувалися зі словом в результаті складання речення? (Вони змінили закінчення). Аналогічно виконайте вправу 153. У цих двох реченнях знайдіть основу речення і підкресліть (Перевірка) - А тепер ми примандрували до міста Змінного. 3. Вибіркове списування - Знайдіть вправу 152 Що потрібно зробити у цій вправі? Подивіться на зразку З яким словом зв'язного слова праця у першому реченні. Прикрашає (що?) праця, не живе (без чого?) без праці, бережіть (що?) працю; створюються (чим?) працею; бачить (у чому?) у праці. - Що спільні у словах праця, праці, працю, працею, праці? - Чим вони відрізняються? 4. Робота над правилом. Отже давайте прочитаємо, правило? (Читають діти самі, а потім ще і вчитель) - Що таке закінчення? (Змінна частина слова). - Як знайти закінчення? - А тепер ми завітали до іншого міста, до міста Здоров'я. ІV.Фізкультхвилинка. Рух - це є здоров'я всіх нас Давайте ж встанем цілим класом Фізкультхвилинки прийшов час Школярі всі дружно встали, Фізкультхвилинку розпочали. Руки гарно розім'яли Як Клички по боксували. Як Шевченко у футболі Забиваємо ми голи. Всі, як Бубка, пострибали і за парти посідали. - Чому це місто так називається? - Що потрібно робити, щоб бути здоровими? - Наступне наше місто - місто Прийменник. Знайдіть вправу 154 Прочитайте і скажіть, що потрібно зробити у цій вправі. Пригадайте, як у 2 класі ми назвали маленькі слова (ліліпути, а великі слова - гіганти). Зараз нам потрібно вставити прийменники змінити слово те що в дужках так, щоб речення мало зміст. Діти поспішають до школи. У школі учні привіталися з учителькою. Школярі сідають за парти. Учень відповідає біля дошки. Вчителька похвалила учня за гарну відповідь. Підкресліть прийменники у цих реченнях. Прочитайте правило. Для чого служить закінчення? - Наступне місто до якого ми прибули - це місто Чародійне. Зла Баба Яга відрізала у словах закінчення. Зараз нам їх треба записати і визначити. Виконати вправу 155 (коментовано) - Які пісні вам доводилося чути від своєї мами. Хто хоче Молодці. ї справді, ми повинні не забувати тих пісень, які вчили нас наші бабусі та матусі. Бо пісня - це душа народу. І вона живе до тих пір, доки живе народ. А український народ дуже співочий. І повинні донести ці пісні своїм нащадкам. А наступне наше місто - місто Загадкове. Послухайте загадки і розгадайте їх. Народився із землі, Зарум'янивсь на вогні І з'явився на столі До борщу тобі й мені. (Хліб) Як навколо об'їси, Серединки не проси Ми такі гостинці Дірка в серединці. (Бублики) - Які слова близькі за значенням, можна підібрати до слова Вправа 156. Знайдіть вправу 156. Прочитайте, що потрібно зробити. Яна прочитає текст. Яке слово повторювалося у цьому тексті. Давайте, до слова хліб у кожному реченні поставимо запитання і визначимо закінчення. А тепер спишіть тільки спонукальне речення. А які ще речення за метою висловлювання ви знаєте? Як перебудувати останнє речення за зразком першого? Хліб - добробут, здоров'я і сила. VI. Словникова робота. - Як ви розумієте слово добробут? І останнє наше місто - це місто цікавість. - Чи знаєте ви, що на Україні називають хліб, у Вірменії - гац, у А для того, щоб спекти хлібину, потрібно приблизно 10000 зернин. В Україні випікають понад 800 видів хліба. Тому, діти, бережіть кожну крихту, адже скільки людей вложили свою працю в одну хлібину. - А які вірші ви знаєте про хліб? VII. Підсумок уроку. - Що ж таке закінчення? Для чого воно служить у реченні? VIII. Д/з. Скласти невеличку розповідь про те, як приходить на стіл хліб. Кос М.В., Ясенська ЗОШ І- III ст. Рожнятівського р- ну | |
Переглядів: 6834 | Рейтинг: 1.3/3 |
Всього коментарів: 0 | |