Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Закріплення звука [дж] . Словниково-логічні вправи. Текст «Бджілка і конвалія»

Тема:  Закріплення  звука  [дж] . Словниково-логічні  вправи. Текст «Бджілка і конвалія».

Мета: Закріпити знання про звук [дж] . Розвивати    фонематичний

слух, вміння  використовувати  власні  спостереження    для      здобуття знань, аналізувати. Виховувати любов до природи.

Обладнання: Малюнки бджілки, джмелика ,вулика, пасіки,  квітів; таблиці складів,слів; звукові моделі, схема плану уроку; «Супутник  Букваря».

                                          Хід  уроку

І.       Організація  класу.

          Дзвінок до роботи уже кличе нас.

          Країною знань мандрувати нам час.

          Працюймо завзято і дружно  усі,

          Щоб всі  молодцями були у кінці.

ІІ.     Словниково-логічні  вправи.

             1. План  уроку.

       -Як ви зрозуміли, ми мандруватимемо країною?...  (Знань).

        Пройдемо «Стежиною Всезнайок» до «Галявини  Читайликів»

        і  через   «Місточок Кмітливості»   потрапимо   на  «Вершину  

        Творчості».

              2.Виділення  звука з мовного потоку.

 -На попередньому  уроці ми вчили звук [дж]. Виділіть  його        оплесками зі скоромовки.

Джмелі  і бджоли  збирали мед у полі.

Бджоли – бджілкам, джмелі- джмеликам.    

      3. Вивчення скоромовки напамять.

      4. Гра « Продовж за  аналогією».

Ходити   -  я ходжу...(гуляти);

Будити   -  я буджу...

Сидіти    - ... 

Їздити     - ...

Садити   - ...

Водити   - ...

                                       

            5.Конкурс  на  краще  читання  напамять.

       - На попередньому уроці ми вивчили напамять вірш  «Джерель-

         це».  А зараз – конкурс  на кращого  читця ( по 1 представнику    з кожного ряду).

 

ІІІ.  Робота  над  темою  уроку.

       - Ось і позаду «Стежина Всезнайок».  Нас зустрічає  «Країна

         Читайликів».

              1. Розгадування  загадок.

          - Відгадайте, про кого ми будемо  сьогодні говорити на уроці?

             А  допоможуть вам у цьому загадки та  дані склади.

            Швидкокрила,  невеличка,

           Ця  невтомна  трудівничка.

           Цілий  день  вона  літає.

            Із  квіток нектар  збирає?    (Бджола).

 

            Гуде собі, літає,

            З квіток нектар збирає.

            Волосинки  розгортає,

           Солоденького шукає?           (Джмелик)

 

                                       ла                              джме

              лик                       бджо

       

           ( Розгляд   малюнків  комах.  Порівняння  їх  зовнішнього  виг-

            ляду).

               2.Звукові  моделі слів.

           - Бджілка  і джмелик   літали  і розгубили свої звукові  моде-

              лі. Допоможіть  відшукати де чия?

          

              - - о - о -                     - - о -  о

 

              джмелик                       бджола

                                      

                3. Підготовка  до  сприймання тексту.

        - Сьогодні ми будемо  читати  оповідання  «Бджілка  і  конва -      

 лія».  Як ви думаєте , про кого в ньому  може  йти  мова?        (Припущення   дітей).

 

                4. Читання  оповідання  вчителем.

         -Чи  сподобалось вам  оповідання?

         - Чиї припущення виявилися  вірними?

 

                 5. Словникова  робота.

          - У тексті  зустрічаються слова: вулик  і  пасіка.  Розтлумачимо їх  значення.

            Вулик - дім, в  якому живуть бджоли.

            Пасіка – місце, де розміщено  багато вуликів.

            ( Розгляд малюнків вулика  та  пасіки).

                  6. Розширення кута зору  при читанні.

                                     

                                           бджі . лки

                                дзве     .     нять

                           виле         .        тіла

                         зби              .            рають

             (Читання луною, хором, тихіше, голосно, хто швидше,

            вибірково, парами).

                                               

                 7. Читання оповідання  учнями.

           «хором »      -   1,2 речення;

           «ланцюжком »     - 3-5  речення;

           «парами »      - 6-8 речення.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (20.07.2010)
Переглядів: 4858 | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!