Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко»
Тема уроку. Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко» Мета уроку: закріпити звукові значення букви я на початку слова, складу, звука [а] та м’якості попереднього приголосного, вдосконалювати навички, виразність читання; розвивати вміння виконувати звуковий аналіз слів, розвивати увагу; виховувати у дітей бажання активно працювати, любов до читання. Обладнання: предметні малюнки, схеми слів, яблучка, таблиця на розширення кута зору. Тип уроку: урок – гра. Хід уроку І. Організація класу Продзвенів уже дзвінок, Починається урок. Він зимовий і цікавий, Тож гостей зібрав чимало. Поверніться обличчям до гостей І лагідно промовте: «Добрий день». - Перед тим, як розпочнемо урок, згадаємо правила поведінки . Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно, гарно. І виконувати те, Про що мова йде. II. Мотивація навчальної діяльності - Сьогодні на уроці будемо продовжувати працювати над умінням розрізняти звукове значення букви Я. Вона зовсім непроста, вона ніби актриса може грати різні ролі. 1. Загадка Мов маленький м’ячик Висить, а не скаче, Рум’яне, гладеньке На смак солоденьке.( Яблуко) 2. Загадка Хто це в лісі все ку-ку й ку-ку,ку-ку? Інших слів не знає зовсім? ( Зозуля) - Давайте зробимо звуковий аналіз цих відгадок і побачимо, яка буква Я актриса. Діти викладають звукові моделі на партах, два учня біля дошки. Буква Я може мати 2 звука, може мати і 1 звук. За це і назвала я її актрисою. - Діти, хто це стукає до нас в цей зимовий час? У зеленому ліску, на високій гірці, Стара яблунька росте одиноко й сумно. Скажем яблуньці разом: ми тобі поможем. Будем в гості бігати до тебе. А ти яблучком давай нас частенько пригощай – Це ж хороші вітаміни – для маленької дитини! - Яблунька завітала до нас на урок з різними завданнями. На дошці з’являється деревце. Діти, давайте працювати так, щоб на кінець уроку наша яблунька була вся в яблучках. За кожну вірну відповідь будете отримувати її яблучко, а в кінці уроку подивимось, скільки яблучок нам подарувала яблунька. III. Актуалізація і систематизація знань учнів 1. Мовна розминка «Скоромовка» Яблука на ярмарок В ящику везла. Яблука на ярмарку Швидко продала. 2. Розчитування Гра «Кут зору» як яма яхта ягода яблуко яблучка — Яке слово найдовше? - Ще на дереві яблучок немає, але на листочках щось написано. Наприклад: У маляток смачні яблучка. - Запишіть схему цього речення. Зверніть увагу на виділені слова. Що в них спільного.(Букв однаково, а звуків ні). - Чому? ( Відповіді дітей). Зробіть звукову модель цих слів. Порівняйте. 3. Робота в парах Складіть звукову модель виділених слів речення. 4. Промовляння чистомовок Ла-ла-ла – бігла край села. Ля-ля-ля – зелене гілля. Та-та-та – спіймали кота. Тя-тя-тя – довести до пуття. Са-са-са – укусила оса. Ся- ся-ся – малина уся. Ма-ма-ма – холодна зима. Мя-мя-мя – не спала сім’я. Ра-ра-ра – висока гора. Ря-ря-ря – вранішня зоря. Яблунька принесла вам ще й таке завдання. 4. Робота в парах. Гра «Склади слово» З,л,о,з,,у,я (зозуля) М, а,я ( яма) Ч, я, л,п,а ( чапля ) В, ш,и,я,н ( вишня ) 5. Весела зарядка. Хто ж там, хто вже так стомився І наліво похилився? Треба дружно нам всім встати, фізкультпаузу почати! Фізкультхвилинка Зупиняємо урок – робимо зарядку, Руки вгору, руки вниз, а тепер присядка. Руки вгору, нахиляйся, Як деревце похитайся, На зупинці відпочили – І за парти тихо сіли. ІV. Опрацювання вірша. Гарно всі працюємо, Вірш читати вміємо! 1. Хвилинка фантазії — Прочитайте заголовок. Як ви думаєте, про шо буде розповідатись у вірші? 2. Виразне читання вірша вчителем. 3. Словникова робота. Покуштуйте бриль - Доберіть слова, близькі за значенням, до слова «покуштуйте». 4. Читання вірша «ланцюжком». 5. Робота над змістом прочитаного. - Що означає: « медом яблучко налите». - «примостилось на гіллі». 6. Виразне читання вірша дітьми. 7.Побудова асоціативного куща. - Про що ви згадуєте, коли я промовляю слово ЯБЛУКО стигле червоне ЯБЛУКО смачне солодке кругле зелене 8. Гра « Поклади в кошик слово» На дошці два кошика. На одному кошику написано [йа], на другому – [а] СЛОВА: маяк, вишня, Яша, тополя, мишеня, Яна. V. Підсумок уроку
- Урок підходить до кінця… З радістю ми грались, щиро, від душі. Грою зацікавили, знань усім додали. Скажемо всі разом: дякуємо від душі! 1. Гра «Мікрофон» - Я до вас питання маю: хто на «Я» рослину знає? ( Яблуня) - Ще спитати хочу «Я»: є на букву «Я» ім’я? ( Яна) — Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома? — Що для вас було найцікавішим? Нагородження дітей (яблучка) | |
Переглядів: 3285 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |