Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко» - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко»
Тема уроку. Закріплення звукових значень букви «я». Читання слів. Опрацювання вірша В. Крищенка «Сонячне яблуко»
Мета уроку: закріпити звукові значення букви я на початку слова, складу, звука [а] та м’якості попереднього приголосного, вдосконалювати навички, виразність читання; розвивати вміння виконувати звуковий аналіз слів, розвивати увагу; виховувати у дітей бажання активно працювати, любов до читання.
Обладнання: предметні малюнки, схеми слів, яблучка, таблиця на розширення кута зору.
Тип уроку: урок – гра.

Хід уроку

І. Організація класу
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він зимовий і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Поверніться обличчям до гостей
І лагідно промовте: «Добрий день».
- Перед тим, як розпочнемо урок, згадаємо правила поведінки .
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно, гарно.
І виконувати те,
Про що мова йде.

II. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні на уроці будемо продовжувати працювати над умінням розрізняти звукове значення букви Я. Вона зовсім непроста, вона ніби актриса може грати різні ролі.
1. Загадка
Мов маленький м’ячик
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке
На смак солоденьке.( Яблуко)
2. Загадка
Хто це в лісі все ку-ку й ку-ку,ку-ку?
Інших слів не знає зовсім? ( Зозуля)
- Давайте зробимо звуковий аналіз цих відгадок і побачимо, яка буква Я актриса.
Діти викладають звукові моделі на партах, два учня біля дошки.
Буква Я може мати 2 звука, може мати і 1 звук. За це і назвала я її актрисою.
- Діти, хто це стукає до нас в цей зимовий час?
У зеленому ліску, на високій гірці,
Стара яблунька росте одиноко й сумно.
Скажем яблуньці разом: ми тобі поможем.
Будем в гості бігати до тебе.
А ти яблучком давай нас частенько пригощай –
Це ж хороші вітаміни – для маленької дитини!
- Яблунька завітала до нас на урок з різними завданнями.
На дошці з’являється деревце.
Діти, давайте працювати так, щоб на кінець уроку наша яблунька була вся в яблучках.
За кожну вірну відповідь будете отримувати її яблучко, а в кінці уроку подивимось, скільки яблучок нам подарувала яблунька.

III. Актуалізація і систематизація знань учнів
1. Мовна розминка «Скоромовка»

Яблука на ярмарок
В ящику везла.
Яблука на ярмарку
Швидко продала.
2. Розчитування Гра «Кут зору»
як
яма
яхта
ягода
яблуко
яблучка
— Яке слово найдовше?
- Ще на дереві яблучок немає, але на листочках щось написано.
Наприклад: У маляток смачні яблучка.
- Запишіть схему цього речення.
Зверніть увагу на виділені слова. Що в них спільного.(Букв однаково, а звуків ні).
- Чому? ( Відповіді дітей).
Зробіть звукову модель цих слів. Порівняйте.
3. Робота в парах
Складіть звукову модель виділених слів речення.
4. Промовляння чистомовок
Ла-ла-ла – бігла край села.
Ля-ля-ля – зелене гілля.
Та-та-та – спіймали кота.
Тя-тя-тя – довести до пуття.
Са-са-са – укусила оса.
Ся- ся-ся – малина уся.
Ма-ма-ма – холодна зима.
Мя-мя-мя – не спала сім’я.
Ра-ра-ра – висока гора.
Ря-ря-ря – вранішня зоря.
Яблунька принесла вам ще й таке завдання.
4. Робота в парах. Гра «Склади слово»
З,л,о,з,,у,я (зозуля)
М, а,я ( яма)
Ч, я, л,п,а ( чапля )
В, ш,и,я,н ( вишня )

5. Весела зарядка.
Хто ж там, хто вже так стомився
І наліво похилився?
Треба дружно нам всім встати,
фізкультпаузу почати! 

Фізкультхвилинка 

Зупиняємо урок – робимо зарядку,
Руки вгору, руки вниз, а тепер присядка.
Руки вгору, нахиляйся,
Як деревце похитайся,
На зупинці відпочили –
І за парти тихо сіли.

ІV. Опрацювання вірша.
Гарно всі працюємо,
Вірш читати вміємо!
1. Хвилинка фантазії
— Прочитайте заголовок. Як ви думаєте, про шо буде розповідатись у вірші?
2. Виразне читання вірша вчителем.
3. Словникова робота.

Покуштуйте бриль
- Доберіть слова, близькі за значенням, до слова «покуштуйте».
4. Читання вірша «ланцюжком».
5. Робота над змістом прочитаного.

- Що означає: « медом яблучко налите».
- «примостилось на гіллі».
6. Виразне читання вірша дітьми.
7.Побудова асоціативного куща.

- Про що ви згадуєте, коли я промовляю слово ЯБЛУКО
стигле
червоне ЯБЛУКО смачне
солодке кругле зелене
8. Гра « Поклади в кошик слово»
На дошці два кошика. На одному кошику написано [йа], на другому – [а]
СЛОВА: маяк, вишня, Яша, тополя, мишеня, Яна.

V. Підсумок уроку
- Урок підходить до кінця…
З радістю ми грались, щиро, від душі.
Грою зацікавили, знань усім додали.
Скажемо всі разом: дякуємо від душі!
1. Гра «Мікрофон»
- Я до вас питання маю: хто на «Я» рослину знає? ( Яблуня)
- Ще спитати хочу «Я»: є на букву «Я» ім’я? ( Яна)
— Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома?
— Що для вас було найцікавішим?
Нагородження дітей (яблучка)
Категорія: Уроки | Додав: Осень (24.02.2014)
Переглядів: 1681 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!