Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Завітала в гості казка

Тема. Завітала в гості казка .
Мета. Підтримувати інтерес дітей до казок, закріплювати вміння розрізняти народну і авторську казки, активізувати читацьку пам’ять учнів, пробуджувати бажання читати казки самостійно.
 Розвивати пам’ять, спостережливість, уявлення, діалогічне і монологічне мовлення, вміння відтворювати зміст прочитаного з опорою на ілюстрацію. Виховувати бережливе ставлення до книжок.
Обладнання. Виставка книжок , ілюстрації до казок, малюнки із зображенням казкових героїв та чарівних речей , картки із деформованими текстами, диски із записами пісеньок казкових героїв.
 
 Хід уроку

1. Організація класу.
- Діти , давайте щиро та сердечно привітаємо один одного .
 Я всміхаюсь сонечку.
Здрастуй , золоте !
Я всміхаюсь квіточці .
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику .
Лийся , мов з відра .
Друзям усміхаюся 
Зичу їм добра.
Тож посміхніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві.
- Щоб наш урок був гарним , цікавим і змістовним , якими ви бажаєте бути ?
У важними
 Р озумними
 О рганізованими
 К мітливими
2. Актуалізація знань.
 - Подивіться навколо . Що незвичайного ви помітили ?
 ( Клас прикрашено ілюстраціями до казок , малюнками із зображенням каз-
 кових героїв, є виставка цікавих книжок , портрети казкарів ).
 3. Повідомлення теми і завдань уроку.
 - Розглянувши малюнки , ілюстрації , виставку книжок , я думаю , ви здога-
 далися , яка тема нашого уроку ? ( Казка ).
- Так , сьогодні до нас у гості завітали казки. Це казки , що ми вивчали на 
уроках , казки , які вам читали вдома , екранізацію яких ви дивилися по 
телевізору , казки авторські і народні . Казка супроводжує людину все життя . І скільки б нам не було років ми із задоволенням слухаємо , розказуємо казки , віримо в них .
 Сьогодні у нас незвичайний урок , а урок – вікторина , він складатиметься із різноманітних завдань і запитань .
 Заздалегідь ви об’єдналися у 4 команди .
« Казкознавці » 
Ми казки всі знаємо ,
 Завжди перемагаємо .
« Казколюби » 
Любимо усі казки ,
 Змагатимемось залюбки !
« Казкарі » 
Ми казки читаємо.
 Мудрими зростаємо .
« Казкарики » 
Радо ми казки читаєм .
 В них добро перемагає !
Журі буде оцінювати правильність ( за правильну відповідь команда одержує 1 бал ) , швидкість відповідей , авторську майстерність, взаємоповагу , дисципліну .

1. “ Мозкова атака “
Перш ніж розпочати вікторину давайте пригадаємо .
- Що ви знаєте про казку ?
( Казка – вигаданий , здебільшого народний твір про вчинки тварин , людей . )
- Чим відрізняються народні казки від літературних ?
- Яка тематика казок ?
( Використання таблички )

2. Побудова асоціативного куща . 
На дошці картка казка
- Діти , коли ви чуєте слово казка , що ви уявляєте ? 
- Які асоціації воно у вас викликає ? 
На партах в дітей є аркуші паперу і фломастери .Діти в групах підбирають потрібні слова і записують на аркушах паперу . Діти самі прикріплюють записані слова на дошці .

4.Проведення вікторини
Тур 1. Ти мене знаєш ?
Сьогодні на урок до нас завітало багато казкових героїв , але не всі зуміли прийти до нас у гості .Переді мною телеграми – вибачення , але без підписів.
Здогадайтеся , хто надіслав нам телеграми.
1. Хворію від переїдання : з’їв семеро козенят .
( Вовк із казки братів Грім ” Вовк та семеро козенят “ )
2 Соромлюся своєї гидкої зовнішності . 
( Гидке каченя із казки Г. Х . Андерсена ).
3. Поспішаю до лісу . Мачуха наказала принести підсніжники .
( Падчерка з казки С . Маршака « Дванадцять місяців »
4. Йду визволяти братів і сестру з полону .
( Котигорошко з української народної казки ).

Тур 2. Хто ми і звідки ?
Капітани команд беруть у вчителя завдання у конвертах .( У кожному конверті малюнок із зображенням казкового героя ). Завдання команд пригадати в яких казках живуть ці герої і за 1 хвилину записати якомога більше назв казок.

Тур 3. Кому належать ці речі ?
Крім казкових героїв у казках обов’язково живуть і чарівні речі. Вони супроводжують їх , а деякі наділені даром розуміти свого хазяїна ,або навіть говорити з ним . Подивіться на чарівні речі . Пригадайте , кому належать ці речі ? З якої казки їх хазяїн , хто автор казки ?
( Булава , золотий ключик , кришталевий черевичок , бочечка з медом ).
Тур 4. Чия це пісенька ?
1.Вовк і семеро козенят .
2.Бременські музиканти .
3.Буратіно .
4.Червона Шапочка .

Тур 5. Назви казку . 
В групах учні читають деформовані уривки зказок. Презентують казку всі учасники команди ,читаючи по 1 реченню , останній учень називає казку і автора.

Тур 6. Характеристика казкового героя .
На аркуші паперу дві колонки слів – характеристик казкових героїв.Учні повинні знайти і підкреслити ті риси характеру , які, на їхню думку, притаманні даним казковим героям .

Тур 7. Розкажи мені казку .
Кожній команді пропонується розглянути ілюстрацію до певної казки . Завдання – пригадати назву казки, автора , переказати уривок ,зображений на ілюстрації .

Поки наше журі оголосить результати кожної команди – ми виконаємо цікаве завдання .
У кожної команди на столах є розсипані слова з яких потрібно скласти прислів’я .

Казки маленькі , а розуму в них багато .
Казка вигадка та в ній щось повчальне врозумій .
Кожна пригода до мудрості дорога .
Хто людям добра бажає , той і собі має .

Технологія « Мікрофон »
- Чи всі прислів’я підходять до теми нашого уроку ?

5. Підсумок уроку .
 Заключне слово журі .
 Оголошення результатів вікторини .
 Нагородження команди переможців .

6. Домашнє завдання.
 Намалювати улюбленого казкового персонажа ; назвати казку та її автора ; пояснити , за що саме цей герой подобається .
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (29.10.2014) | Автор: Подлюк Лілія Броніславівна
Переглядів: 1793 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!