Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Здоров'я і харчування. Якісне харчування.

Тема     навчального     проекту:     Здоров'я     і харчування. Якісне харчування.

Мета проекту: пояснити учням значення харчування для здоров'я, розширити уявлення прорізноманітність харчових продуктів; вчити дітей правильно харчуватися; розвивати         культурно-гігієнічні навички поведінки під час прийому їжі;    виховувати         відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Очікувані результати: створити   модель здоров'я; виявлення свідчень здорового способу життя; зрозуміння дітьми, що берегти здоров'я треба з дитинства.

 

План уроку - проекту
 

І. Спрямування до мети

- Діти! Заплющіть очі, налаштуємося на роботу. Ви все вмієте, ви все знаєте, ви розумні й творчі. Покладіть долоню на серденько. Б'ється серденько? Таке маленьке, а так багато працює. Ось і ми плідно працюємо. Розплющіть очі.

II. Формування проблеми

- Діти, сьогодні ми з вами помандруємо стежиною здоров'я. Здоров'я - це найдорожчий, безцінний скарб, що має людина. Народна мудрість так і говорить: «Здоров'я - всьому голова». А здоров'я дітей - це «голова» здоров'я майбутніх поколінь.

 

III. Обдумування проблеми проекту.

-                                                                                 Сьогодні на урок завітає «Здоровчик» (м'яка іграшка). Він
допоможе нам у вирішенні проблеми здоров'я. (Діти передають
«Здоровчика» один одному з своїм побажанням).

 

IV.     Формування груп для проведення дослідження.

-        Клас подорожує по зупинках здоров'я.

1 зупинка — «Раціональне харчування»

2 зупинка - «Наша їжа»

3 зупинка - «Вітаміни»

4 зупинка - «Сценка»

5 зупинка - «Робота з підручником»

6 зупинка - «Спортивна»

7 зупинка - «Робота в зошиті»

8 зупинка - «Фантазування»

9 зупинка - «Хвилинка-цікавинка»

 

V.      Реалізація проекту.

1. Розповідь учителя.

1  зупинка «Раціональне харчування».

- Новонароджена дитина ще не вміє нічого робити та це її не потрібно. Головне, що вона вміє їсти. їжа постачає організм дитини речовинами, які дають йому змогу рости і розвиватися.

Клітини нашого організму постійно руйнуються й оновлюються. А для відновлення клітин потрібна їжа. Раціональне харчування - це правильно організоване і своєчасне постачання організму   добре приготовленою і смачною їжею, яка   містить   оптимальну   кількість   різноманітних   поживних речовин, необхідних для розвитку і діяльності людини.

 2  зупинка «Наша їжа»

 

 

 
 
 
 
 
 
 
3 зупинка «Вітаміни»

Вітаміни - корисні для людини.

Слово "Вітаміни" походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.

4 зупинка,  сценка «Ми -     корисні для людини ваші друзі вітаміни».

Дійові особи: діти з коронами, на яких написано: «Вітамін А», «Вітамін В», «Вітамін С», «Вітамін О»

Діти (разом). Добрий день! Впізнали нас?

Ми — вітаміни,

Дуже корисні для людини.

Вітамін А. Я — вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях,  печінці,  помідорах,  зеленій  цибулі,  гарбузі, риб'ячому жирі.

Вітамін В. А я — вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці,    поліпшення    травлення.    Шукайте    мене    в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м'ясі.

Вітамін С. А я — вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

Вітамін Д . А я — вітамін Ц зміцнюю кістки, запобігаю рахітові

Живу  в  молоці,  печінці, риб'ячому жирі,  житньому хлібі.

Діти (разом). Хто дружить із нами буде,

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

 

5 зупинка «Робота з підручником».

а)       розгляд ілюстрації;

б)       читання статті;

в)       обговорення висловлювання: «їжа - джерело тепла, росту, енергії
та здоров'я».

г)       формування основних правил харчування.

 

6 зупинка «Спортивна».


Щоб міцне здоров'я мати,        

Треба добре-добре знати

Дітям правила прості,    

Що за змістом - золоті.   

Щоб нічого не боліло,    

Полюбити треба мило!   

Часто й чисто руки мити 

Та охайному ходити.     

Щоб здорові були зуби, 

Слід щоденно про них дбати:   

Щоб здоровим довго жити,     

Воду слід усім любити.  

Чистить ротик, полоскати,

А твердого не кусати.

Овочі і фрукти мити,

Щоб ніколи не хворіти.

Бо мікроби щохвилини

Так і линуть до людини!

Та й волосся причесати,

Щоб красивий вигляд мати.

А в кишені кожну днину

Носову носи хустину.

Мило, пасту, гребінець -

Будеш справжній молодець!


 

7 зупинка «Робота в зошиті».

а)       Обвести «хмаринкою» продукти, корисні для здоров'я;

б)      намалюйте, що ви їсте на сніданок;

в)       складіть меню на обід;

г)       підкресліть назви українських страв;

д)      намалюйте улюблену страву своєї родини.

 

8 зупинка «Фантазування».

а)       Намалювати вітаміни А,В,С: добрі вони чи злі, у яких
продуктах їх найбільше;

б)       відгадати на смак і запах або на дотик: сіль, цукор, сік,
часник, цибулю, лимон.

 

9       зупинка «Хвилинка - цікавинка».

Гра "Диво - вагончики".

Виготовляються картки  із зображенням різних продуктів.  На набірному полотні (або на магнітній дошці) виставляються вагон­чики, "піч", "стіл". Завантажити вагончики.

 

VI. Підсумок проекту.

Подорож до Країни здоров'я закінчилась.

1. Підсумкові запитання.

- Як цей урок допоміг вам вирішити проблему здоров'я і харчування?

- Чим є для людини їжа?

- Навіщо людині потрібні вітаміни?

- Які продукти ви споживаєте найчастіше? Найголовніше - це здоров'я. Здоров'я - це гарне самопочуття людини, бадьорий настрій, гарний апетит, міцний сон, людина сама відповідає за своє здоров'я і тільки сама може його зберегти.

 

Якщо хочеш бути здоровим,

Правило запам 'ятай:

Сам про своє здоров 'я дбай.

На лікарів цю турботу

Не перекидай.

Лікарі лікують хворих.

Здоров 'я вони не творять,

Людина повинна бути сама

Дисциплінована і вольова.

 

 Література

1.                                    Т.Є.Бойченко, О.Я.Савченко «Основи здоров'я».

2.                                                                         Н.В.Діптан «Основи здоров'я.

3.                                                                         Журнал «Початкова школа» №9, 2005р.

4.                                                                         Журнал «Початкова школа» №12, 2005р.

5.                                                                         Журнал «Розкажіть онуку» №12, 2009р.

6.                                                                         Журнал «Розкажіть онуку» №10, 2007р.

7.        Журнал «Розкажіть онуку» №4, 2005р.

 

Полич Іванна Іванівна, учитель початкових класів, Перегінська школа № 1 Рожнятівського району Івано-Франківської обл.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (12.02.2011) | Автор: Полич Іванна Іванівна
Переглядів: 4873 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!