Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема навчального проекту: Здоров'я і харчування. Якісне харчування. Мета проекту: пояснити учням значення харчування для здоров'я, розширити уявлення прорізноманітність харчових продуктів; вчити дітей правильно харчуватися; розвивати культурно-гігієнічні навички поведінки під час прийому їжі; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я. Очікувані результати: створити модель здоров'я; виявлення свідчень здорового способу життя; зрозуміння дітьми, що берегти здоров'я треба з дитинства. План уроку - проекту
І. Спрямування до мети - Діти! Заплющіть очі, налаштуємося на роботу. Ви все вмієте, ви все знаєте, ви розумні й творчі. Покладіть долоню на серденько. Б'ється серденько? Таке маленьке, а так багато працює. Ось і ми плідно працюємо. Розплющіть очі. II. Формування проблеми - Діти, сьогодні ми з вами помандруємо стежиною здоров'я. Здоров'я - це найдорожчий, безцінний скарб, що має людина. Народна мудрість так і говорить: «Здоров'я - всьому голова». А здоров'я дітей - це «голова» здоров'я майбутніх поколінь. III. Обдумування проблеми проекту. - Сьогодні на урок завітає «Здоровчик» (м'яка іграшка). Він IV. Формування груп для проведення дослідження. - Клас подорожує по зупинках здоров'я. 1 зупинка — «Раціональне харчування» 2 зупинка - «Наша їжа» 3 зупинка - «Вітаміни» 4 зупинка - «Сценка» 5 зупинка - «Робота з підручником» 6 зупинка - «Спортивна» 7 зупинка - «Робота в зошиті» 8 зупинка - «Фантазування» 9 зупинка - «Хвилинка-цікавинка» V. Реалізація проекту. 1. Розповідь учителя. 1 зупинка «Раціональне харчування». - Новонароджена дитина ще не вміє нічого робити та це її не потрібно. Головне, що вона вміє їсти. їжа постачає організм дитини речовинами, які дають йому змогу рости і розвиватися. Клітини нашого організму постійно руйнуються й оновлюються. А для відновлення клітин потрібна їжа. Раціональне харчування - це правильно організоване і своєчасне постачання організму добре приготовленою і смачною їжею, яка містить оптимальну кількість різноманітних поживних речовин, необхідних для розвитку і діяльності людини. 2 зупинка «Наша їжа» 3 зупинка «Вітаміни»
Вітаміни - корисні для людини. Слово "Вітаміни" походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни. 4 зупинка, сценка «Ми - корисні для людини ваші друзі вітаміни». Дійові особи: діти з коронами, на яких написано: «Вітамін А», «Вітамін В», «Вітамін С», «Вітамін О» Діти (разом). Добрий день! Впізнали нас? Ми — вітаміни, Дуже корисні для людини. Вітамін А. Я — вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб'ячому жирі. Вітамін В. А я — вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Шукайте мене в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м'ясі. Вітамін С. А я — вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина. Вітамін Д . А я — вітамін Ц зміцнюю кістки, запобігаю рахітові Живу в молоці, печінці, риб'ячому жирі, житньому хлібі. Діти (разом). Хто дружить із нами буде, Всі незгоди позабуде. Виросте міцним, здоровим, Переможе всі хвороби. 5 зупинка «Робота з підручником». а) розгляд ілюстрації; б) читання статті; в) обговорення висловлювання: «їжа - джерело тепла, росту, енергії г) формування основних правил харчування. 6 зупинка «Спортивна». Щоб міцне здоров'я мати, Треба добре-добре знати Дітям правила прості, Що за змістом - золоті. Щоб нічого не боліло, Полюбити треба мило! Часто й чисто руки мити Та охайному ходити. Щоб здорові були зуби, Слід щоденно про них дбати: Щоб здоровим довго жити, Воду слід усім любити. Чистить ротик, полоскати, А твердого не кусати. Овочі і фрукти мити, Щоб ніколи не хворіти. Бо мікроби щохвилини Так і линуть до людини! Та й волосся причесати, Щоб красивий вигляд мати. А в кишені кожну днину Носову носи хустину. Мило, пасту, гребінець - Будеш справжній молодець! 7 зупинка «Робота в зошиті». а) Обвести «хмаринкою» продукти, корисні для здоров'я; б) намалюйте, що ви їсте на сніданок; в) складіть меню на обід; г) підкресліть назви українських страв; д) намалюйте улюблену страву своєї родини. 8 зупинка «Фантазування». а) Намалювати вітаміни А,В,С: добрі вони чи злі, у яких б) відгадати на смак і запах або на дотик: сіль, цукор, сік, 9 зупинка «Хвилинка - цікавинка». Гра "Диво - вагончики". Виготовляються картки із зображенням різних продуктів. На набірному полотні (або на магнітній дошці) виставляються вагончики, "піч", "стіл". Завантажити вагончики. VI. Підсумок проекту. Подорож до Країни здоров'я закінчилась. 1. Підсумкові запитання. - Як цей урок допоміг вам вирішити проблему здоров'я і харчування? - Чим є для людини їжа? - Навіщо людині потрібні вітаміни? - Які продукти ви споживаєте найчастіше? Найголовніше - це здоров'я. Здоров'я - це гарне самопочуття людини, бадьорий настрій, гарний апетит, міцний сон, людина сама відповідає за своє здоров'я і тільки сама може його зберегти. Якщо хочеш бути здоровим, Правило запам 'ятай: Сам про своє здоров 'я дбай. На лікарів цю турботу Не перекидай. Лікарі лікують хворих. Здоров 'я вони не творять, Людина повинна бути сама Дисциплінована і вольова. Література 1. Т.Є.Бойченко, О.Я.Савченко «Основи здоров'я». 2. Н.В.Діптан «Основи здоров'я. 3. Журнал «Початкова школа» №9, 2005р. 4. Журнал «Початкова школа» №12, 2005р. 5. Журнал «Розкажіть онуку» №12, 2009р. 6. Журнал «Розкажіть онуку» №10, 2007р. 7. Журнал «Розкажіть онуку» №4, 2005р. Полич Іванна Іванівна, учитель початкових класів, Перегінська школа № 1 Рожнятівського району Івано-Франківської обл. За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 4873 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |