Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Проект "Зима. Тварини взимку".
Проект «Зима. Тварини взимку» Тип проекту. Навчальний, міжпредметний, груповий. Мета і завдання проекту. - узагальнити накопичений матеріал з теми « Тварини взимку.», - формувати навички пошукової діяльності на основі спільної праці, - з’ясувати різноманітність звірів за способом живлення, - узагальнити знання учнів про зміни в житті тварин взимку, - вчити класифікувати та систематизувати ознаки, - вчити працювати в групах, - виховувати дбайливе ставлення до природи . Напрямки реалізації проекту. Створення пошукових груп. 1 група. « Зимівля хижих звірів.» 2 група. « Рослиноїдні звірі взимку.» 3 група. « Зимовий сон тварин.» Результати діяльності. Усний журнал « Тварини взимку.» І. Організаційний момент. Мотивація. Учитель. Встаньте, діти, посміхніться ! Землі нашій усміхніться За хороший день вчорашній ! І до сонця потягніться . В різні боки похиліться , Веретеном покрутіться, Раз - присядьте, два – присядьте, І на місце тихо сядьте. ІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів. 1 ) Діти, наш урок присвячений чудовій порі , що зветься …. Що за диво ? Все село Білим пухом замело Дива зовсім тут нема – Це прийшла до нас …. ( Зима ). - Яка зараз пора року ? - Діти, подивіться як гарно взимку ! ( картина «Зима у лісі.» ) 2 ) Презентація назви проекту . В білих валянках , у білім кожусі Ходить зимонька в полі й у лузі . Носить зимонька білий мішок, Трусить з нього на землю сніжок. В рамках проекту « Зима.» ми виділили тему « Тварини взимку.» і зібрали багато цікавої інформації про зимівлю тварин. Ми тихо заходимо до лісу Зима – чарівниця стоїть, Тримаючи ключиків в’язку , Щоб нам таємницю відкрить. Сьогодні ми з вами дізнаємось , як зимують дикі тварини. Вчитель. Над проектом «Дикі тварини взимку .» працювало 4 групи. 1 група. Завдання : - зібрати інформацію про зимівлю хижих звірів ; - створити альбом « Зимівля хижих звірів.» 2 група. Завдання : - дізнатися про зимові турботи рослиноїдних звірів ; - створити альбом « Рослиноїдні звірі взимку.» 3 група. Завдання : - відшукати інформацію про тварин, які впадають в зимову сплячку , - створити альбом « Зимовий сон тварин.» (Учні «подорожують» по сторінках журналів. 1 сторінка – сліди тварини, 2 – зображення тварини, 3 сторінка - вірші, загадки, цікавинки про тваринку. На кожну тваринку відведено по три сторінки. ) ІІІ. Презентація роботи кожної групи. 1 група. « Рослиноїдні тварини .» Зайчик. 1. Загадка. Зимою в білому, як сніг, А літом в сірому гуляє. Вловить його ніхто не зміг Тому що довгі ноги має. ( Заєць. ) 2. Цікаво знати ! - Заєць дуже обережний. Перед сном ( спить вдень ) він наробить стільки слідів, що не кожний з його ворогів розбереться. Потім з розгону стрибає вбік і там спить. - Зайцям легше бігти вгору , ніж донизу. Це пов’язано з тим , що у зайців передні лапи довші, ніж задні . 3. Як зимують зайці. В полі , в лісі проживають, А хатиноньки не мають Довговухі стрибунці. Сірі й білі є зайці. Зимня шубка в них густіша, Навіть в сірого – світліша, Зовсім біла в біляка – Гарна, тепла і м’яка ! Взимку від лисиць тікають, Їстоньки собі шукають: Обгризають верболіз, Кору кленів і беріз. - Діти, що ми приготували для зайчиків ? ( Морква, капуста ) Білка. 1. Загадка. Пролетіло на хвості Та й сховалося в гіллі Все в дупло собі несе І горішки все гризе. ( Білка.) 2. Цікаво знати. Завдяки чіпким кігтикам білка легко лазить по деревах. Спритно перестрибувати з дерева на дерево їй допомагає хвіст. Він служить білочці парашутом і рулем. 3.Як готується до зими. Бачиш, білочка стрибає ? То грибки вона складає. Сушить білочка грибки, Наколовши на сучки. Он вже скільки їх на гілці ! Вистачить на зиму білці ! Вже й горіхів нанесла – Теж на зиму запасла. Склала все : гриби і шишки, А також смачні горішки У своїм дуплі вона, І зима їй не страшна ! - Діти, які гостинці ви приготували для білочки ? ( Горішки, шишки, грибочки ) Лось. 1. Гарний, дужий, довгоногий. Мов корону, носить роги. Та вона така важка – Не втечеш від хижака ! Взимку скинув роги – й ось – До весни безрогий …. ( Лось.) 2. Лось має найбільші роги серед звірів України. Їх вага 20 – 25 кг , розмах – 1,5м. Лось, не розганяючись, може перестрибнути паркан вищий 2м. Щороку в листопаді – грудні лось скидає свої роги. В квітні – травні вони відростають. У лосих рогів немає. 3. В листяному лісі лосю Влітку краще всіх жилося. Горобина та вербичка, Молода смачна осичка, І трава, й чагарники. Аж погладшали боки ! Взимку набагато гірше : Зелені немає більше. Доведеться кору гризти Та засохлі трави їсти. Коли б так весь рік жилось, Мабуть, зовсім схуд би лось. - Діти, що ж ви припасли для лося ? ( Сіно ) 2 група. « Хижі тварини взимку.» Лисиця. 1. Прийшла кума із довгим віником На бесіду із нашим півником, Схопила півня на обід. Та й замела мітлою слід. ( Лисиця. ) 2. Лисиця дійсно найхитріша із звірів. Щоб обдурити птахів, вона може прикинутися мертвою. Птахи підлітають до неї і вона хапає їх. 3. В лиса хвіст, Немов той віник – Ну й роботу має ! Всі слідочки, всі стежинки Хвіст той замітає. 4. Пухнастий , рудий хвіст – кермо під час бігу. Ноги у лисиці тонкі, кігті короткі і тупі. Має гарний слух і нюх, добре бачить вдень і вночі. Лає, як собака. Полює на мишей , куріпок , зайців. Вовк. 1. По полю гуляє, овечок хапає І нас лякає. ( Вовк. ) 2. Вовки дуже опікують своє потомство. Причому, не тільки власне, а й чуже. Якщо зустрінуть беззахисне вовченя, яке втратило батьків, вовки обов’язково нагодують його, напоять, навчать полювати. Коли вовчиця полює. Вовченят доглядає батько, або інші члени родини. Відомі такі випадки, коли вовки брали в свої зграї людських дітей. 3.Вовки полюють на косуль, оленів, наближаються до селищ і на падають на овець, корів. У лісі годуються мишами, куріпками. - Вовки , як і лисиці – хижаки . Вони поїдають інших тварин. ІY. Фізкультхвилинка. Сірий зайчик сів і жде Спритно вушками пряде. Зимно зайчику стоять Треба трішки пострибать. Стриб – скок, стриб – скок , Треба зайцю пострибать. 3 група . « Тварини, які взимку впадають в сплячку.» Є чимало звірів, які впадають у зимову сплячку. Тому їхніх слідів ми не знайдемо. Сплять вони кілька місяців, майже не прокидаючись, і збудити їх важко. Під час зимового сну серце б’ється повільно, дихання ледь помітне. Але організму у такому стані все одно потрібна їжа . Вони живляться жиром, який накопичили з осені. А так як організм працює повільно, то і жиру вистачить протягом усієї зими. Їжак. 1. Гострі голки стирчать із клубочка- Не пошиєш ти ним сорочку. Цей клубочок по лісу гуляє, Добрих друзів своїх він шукає. Цей клубочок з колючок Має назву … ( їжачок.) 2. Їжак дуже міцно спить. Може пробути без їжі під час сплячки 236 діб. Під час сплячки у нього навіть знижується температура ( + 2 ) Спить у нірці, утепленій мохом, листям, травою. Яблука не їсть, а просто чистить ними свої голочки. 3. Чимчикує їжачок - Ціла купа голочок. Їсть комах він, плазунів І маленьких гризунів, І до жаб він не байдужий. Влітку він жиріє дуже, А на зиму їжачок Знайде ямку чи дупло, Зробить там собі кубло, Листячком його застеле, Спатиме в м’якій постелі. Ведмідь. 1. Дітки ситі молочком У матусі під бочком. Мама ж зиму лапу смокче, Прокидатися не хоче ! Міцно спить в заметі Матінка - …. ( ведмедиця.) 2. Взимку під снігом у ведмедиці народжуються маленькі ведмежата ( маса яких – 500г). Мама малюків годує жирним молоком. Поїдять та знов спати лягають. Смокчуть ведмеді лапу – і сняться їм солодкі сни. Але насправді це шкіра на лапах облазить , уві сні ведмеді здирають її зубами. 3. Холодати в лісі стало, Осінь пізня вже настала. Влаштував ведмідь барліг, Спати там на зиму ліг. Літо й осінь він старався – Досхочу він наїдався. Мед, малину, груші їв, Рибу та мишей ловив. Наїдавсь на повний ротик. Бач, який товстий животик ! І тепер аж до весни Будуть сниться гарні сни ! 4. Якщо ведмідь не запасає жиру, то не лягає спати, а цілу зиму ходить по лісі. Таких ведмедів називають шатунами. Вони дуже небезпечні, можуть нападати на людей, їх доводиться відстрілювати. Хом’як. 1. Шубка тепленька, м’яка В ненажери – хом’яка. Це один із гризунів. Їсть комах він, плазунів. Робить він глибокі нори, В норах – камери, комори. Засипає в них зерно: І пшеницю, і пшоно. Краде в полі на дурняк. Ну й шкідливий цей хом’як ! Взимку спить , весна настане – Він запаси їсти стане. Борсук. 1. Куцоногий борсучок - Досить дивний хижачок, Їсть молюсків і комах, Може вполювати птаха. Полюбляє і насіння, Кукурудзу, груші, дині. Цілу зиму борсучок Спить, звалившись на бочок. Нори навесні лаштує. Чистить їх і ремонтує. Щоб було де взимку спати, Влітку вдень – відпочивати. 2. Живуть борсуки в норах. Нора – справжній лабіринт, має багато ходів, виходів, гнізд. Борсуки дуже охайні. Перш ніж зайти в нору, вони витирають лапи. Після сплячки чистять свої нори і територію навколо неї. Сплять дуже чутливо, повертаються, можуть навіть спати на спині. Ховрах. 1. Сірий в крапочку гризун, Соковитих трав ласун, Зветься він ховрах крапчастий. Селиться на полі часто. Так за літо розжирів ! З апетитом трави їв ! На полях, на цілині, На великій глибині Риє нори особливі. Дуже цей звірок шкідливий. Коли холод надворі, Спить ховрах в своїй норі. Y. Підбиття підсумків. Діти, пора повертатися додому. Які ви у мене молодці ! Звірятам допомогли. Робити добро – це дуже гарна справа, від цього людині завжди радісно. 1. Поляна слідів. На дошці таблиця з слідами звірів , а внизу малюнки із зображенням цих звірів. Потрібно знайти де чиї сліди. 2. Ребуси про тварин . ( Викладаємо малюнки звірів , птахів. Хто зайвий ? ( птахи ) Кого не побачимо взимку серед звірів ? ) 3. « Плутанка.» - Прочитайте текст, виправте помилки. Як гарно взимку у лісі ! За кущиком горобини заховався зайчик. А он з горбочка котиться їжачок . З дерева на дерево весело перестрибує білочка. Вона шукає собі мишенят. Деякі тварини впадають в зимову сплячку. Це зайці, їжаки, ведмеді, вовки. Яка краса ! YІ. Творча робота в групах. Створення колективного малюнка « Зимовий ліс.» Малюнок « Що я найбільше запам’ятав у зимовому лісі .» YII. Підсумок уроку. І птахи, і звірі й квіти У природі вільні діти. Всіх природа не забула. Всіх до себе пригорнула. | |
Переглядів: 29287 | Рейтинг: 4.4/5 |
Всього коментарів: 0 | |