Інтегрований урок (українське читання, трудове навчання) 2 клас
Тема. Зимова подорож до святого Миколая. Виготовлення листівки бажань. Мета: розширити знання учнів про святого Миколая; вчити учнів правильно, виразно читати поетичні твори; збагачувати словниковий запас учнів; виготовити листівку бажань; сприяти вихованню міцної внутрішньої опори людини, що знаходить свій прояв у доброті, чуйності, лагідності. Обладнання: ілюстрації, епіграф до уроку; таблиці, картки для розширення кута зору; кросворд; запис П.І.Чайковського «Пори року» («Зима»); кольоровий папір, клей, ножиці.
Хід уроку
І. Організація класу Визначення емоційного стану учнів. - Подивіться один на одного і усміхніться. Від чого ж на краплинку щастя збільшилося в світі? Від чого ж на краплинку сонця збільшилося в світі? Від чого ж на краплинку радіснішим стало наше життя? Лише від одного доброго слова, від однієї посмішки стає краще на душі! - Підніміть картку, яка символізує ваш настрій. (Жовта картка – чудовий настрій, червона – потребую допомоги, чорна – поганий настрій) ІІ. Мовна розминка 1. Добір слів – назв предметів (іменників) до ознак (прикметників). Холодна, білосніжна, чарівна, морозна … (зима) Легка, ніжна, химерна, снігова, тендітна … (сніжинка) 2. Вправи на вдосконалення техніки читання. а) Робота з картками Шульте. б) Відгадування загадки: До всіх дітей в дорозі гість, Добрий, лагідний, м’який, Справедливий, на лихий. Корона в нього отака, Ще й сива довга борода! - Діти, хто цей гість? ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Сьогодні на уроці ми завітаємо у гості до святого Миколая. Я знаю, що день святого Миколая – улюблене свято українських дітей. Адже проти ночі 19 грудня всі малюки чекають на нього, чекають подарунків під подушку. Але отримують подарунки лише чемні та добрі діти. Я думаю, що всі ви протягом року були саме такими. А ще сьогодні ми виготовимо листівку для святого Миколая і запишемо до неї ваші потаємні бажання. - Епіграфом до уроку я обрала такі слова: Добрі серця – це сади, Добрі слова – коріння, Добрі думки – квіти, Добрі справи – плоди. - Мені на уроці будуть допомагати Всезнайко і Чомусик. Отож, вирушаємо у цікаву подорож. IV. Робота за темою уроку 1. Історичне повідомлення від Всезнайка. В Україні день святого Миколая здавна був значним і веселим святом. Цього дня для дітлахів пеклося особливе печиво – миколайчики. Темної зимової ночі з 18 на 19 грудня святий Миколай сходить до українських малюків з небес, звідки все бачить і знає, як поводяться діти цілий рік. До хати заходить дверима, але буває і невидимий. Подарунки підкладає завжди під подушку. Часто святого супроводжують світлокрилі янголята, а недалечко купляться й чортики, котрі переконують його, що діти були геть нечемні. - Дякую тобі, Всезнайку, за чудове повідомлення. Наша подорож триває, і на нас чекає цікавий калейдоскоп від Чомусика. 2. Калейдоскоп інформації від Чомусика. А чи знаєте ви, діти, що у святого Миколая є родичі? Так, у американців – це Санта Клаус, у Чехії до дітей приходить святий Мікулаш, фінський святий називається Йоулупуккі, Пер Ноель – француз, у Нідерландах – це Сінтер Клаас. - Дякую тобі, Чомусику. А у нас на черзі дуже цікаве завдання. 3. Робота в групах а) Поділ учнів на групи (На столі розкладено сніжинки чотирьох кольорів. За кольорами сніжинок учні діляться на 4 групи) б) Хвилинка – міркуваночка - Кожна група отримає зараз сніжинку із завданням. Завдання. І група. Ліг на з..мл.. вр..нц.. ковдр..ю пух_ст_. Виграєнасонціниткоюсріблястою! (сніг)
ІІ група. Що ец аз йсматер малєю ан лксі Айстрижоржинитрояндпелюстки? (мороз)
ІІІ група. Рано – в_нці у_сь світ вбрав_ в бі_й окс..мит Аяквітернападе – оксамитцейопаде. (іній)
IV група. У свя_вому зал.. стої_, як кар_нка, Веселазеленакрасуня … (ялинка)
в) Презентація виконаних завдань . 4. Розгадай кросворд. - Ви знаєте, діти, світлокрилі янголята разом із Всезнайком та Чомусиком підготували нам цікавий різдвяний кросворд. Якщо ми розгадаємо кросворд правильно, то у виділених клітинках із букв складемо слово. (1. Києво - … лавра. 2. Різдвяний сніп. 3. Свято 7 січня. 4. Мудрий цар. 5. Період невживання скоромної їжі. 6. Приміщення в церкві, з якого виголошуються проповіді. 7. Запашна олія, яку використовують у церкві. 8. Усе позитивне в житті. 9. Будівля, де відбуваються богослужіння. 10. Інша назва монахів. 11. Брат Каїна. Слово – відгадка: чудотворець) 5. Хвилинка – відпочиваночка. Енергізатор «Передай далі». (Учні стають у коло, беручись за руки. Потиском долонь передають тепло своїх сердець товаришу. При цьому вчитель говорить: «Я починаю…») 6. Хвилинка поезії. Всезнайко. Мені стало відомо, що всі учні підготували вірші про святого Миколая. А дехто навіть сам побував у ролі поета і написав вірша. (Учні читають вірші). 7. Повідомлення вчителя. - Ми дуже гарно виконали усі завдання, були чемними та добрими, поділилися теплом своїх сердець. І саме зараз на нас чекає найцікавіший етап уроку – виготовлення листівки для святого Миколая. Перш, ніж ми розпочнемо роботу, пригадаймо правила техніки безпеки під час роботи з ножицями. (Діти пригадують правила) 8. Зимова майстерня. Отож, ми завітали до чарівної майстерні. Тут працюють маленькі ельфи, працьовиті та дружелюбні. Разом з ними ми спробуємо виготовити нашу листівку. а) Процес виготовлення листівки бажань. У кожного з вас на парті є аркуш паперу з намальованою ялинкою. Ялинка поділена навпіл. Із зеленого паперу виріжемо ялинку такого розміру, як і намальована. Вирізану ялинку приклеємо до аркуша паперу лише лівою частиною. А праву не приклеюємо. б) Запис бажань до листівки. А зараз візьміть у руки чарівні ручки, які подарували вам маленькі ельфи. Послухайте своє серце, подумайте, чого ви хочете найбільше? Я думаю, що всі ваші бання святий Миколай здійснить із великою радістю. (Учні записують свої бажання) V. Підсумок уроку Слово вчителя: - Усі ваші листівки світлокрилі янголята передадуть святому Миколаю. І він здійснить усі – усі ваші бажання. Давайте ми всі разом пообіцяємо Миколаю, що: - будемо гарно вчитися; - будемо добрими та чемними; - будемо завжди допомагати друзям; - не будемо вживати лихих слів; - будемо поважати старших; - шанувати батьків, дідусів, бабусь; - будемо любити свою Україну. VI. Домашнє завдання. Намалювати малюнок для святого Миколая.
Бігус Лілія Анатоліївна, вчитель початкових класів СЗШ № 8 м. Хмельницького
|