Змінювання іменників за зразком один-багато. Словниково-логічні вправи - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Змінювання іменників за зразком один-багато. Словниково-логічні вправи
Укр.м. Дата __________________
Вчитель Бондар Т.М.
Тема: Змінювання іменників за зразком один-багато. Словниково-логічні вправи.
Мета: розширювати знання учнів про слова-назви предметів; удосконалювати вміння змінювати слова за зразком один-багато; збагачувати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до птах.
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу
ІІ. Перевірка д/з
Звернути увагу на додаткове завдання(щось цікаве про шишкарів).
ІІІ. АОЗ
1. Каліграфічна хвилинка
Ярославе, про яку пташку розповідали твої однокласники? (Про шишкаря.)
Денисе, який перший звук у слові шишкар? Останній?
На дошці записую
Ш ши шиш шк ар
- Що ми можемо прочитати?
Записую слово шишкар з коментуванням.
Перегляд зошитів, відзнака каліграфістів.
Поставте питання до слова шишкар. (Хто?) Доведіть!
ІV. Повідомлення теми уроку, МНД
— Які слова ми зараз вивчаємо?
— Що вони означають?
— На які питання відповідають?
— Сьогодні ми продовжимо удосконалення своїх знань про іменник.
V. Вивчення нової теми
1. Творча робота
Прочитайте.
Он за ялинкою рядочком
Шишкар, сойка, горобчики,
Милуються дбайливим хлопчиком,
Синичка, сорока й снігурі
Дякують за смачний подарунок, що передали школярі.
- Про кого розповідається у віршику?
- Як вигадаєте, що то за подарунки?
- Школярі зробили добрий вчинок? Чому?
Хлопці виписують з вірша слова-назви предметів, що означають один предмет.
Дівчатка – слова-назви предметів, що означають багато предметів.
Перевірка.
Отже, в укр.м. є слова-назви предметів, що означають один предмет і багато.
Фізкультхвилинка
VІ. Закріплення
1. Тренувальні вправи
 Гра «Один одному» (робота в парах, усно)
Один учень називає слово в однині , а сусід по парті відповідає цим же словом у множині. І навпаки.
 Малюнковий творчий диктант (Двоє працюють біля дошки)
Вчитель показує малюнки: один учень на дошці пише слово в однині, інший в множині.
Бажано використовувати малюнки птахів.
Перевірка.
Виховний момент.
Змайстрували годівничку,
На дно всипали пшеничку.
Крихти хліба, трішки сала,
Щоб синичка прилітала.

Бо зима, мороз надворі,
А в мороз пташині горе.
Треба їй допомагати,
В люту зиму виживати.
2. Хвилинка-цікавинка
 Ребус

Голуб
Майже домашні, майже ручні, завжди готові їсти майже з рук. Але руками їх не впіймаєш. Ми їм радіємо, їх годуємо і навіть вважаємо символом миру.
Ці пернаті бачать в 3 рази швидше, ніж людина. Як це визначити? Легко. Ми за одну секунду бачимо 24 кадра, а голуб — 75.
Всім завжди було цікаво, як голуби могли працювати «листоношами» і взагалі, як вони знаходять дорогу додому? Деякі дослідження показують, що вони орієнтуються на запахи, які розносяться вітром саме в тому місці, звідки вони починають свій шлях.
 Загадка
По рецепту на базарі
Він вибрав окуляри,
Натягнув собі на ніс,
Полетів трудитись в ліс.
У осінню хмуру пору,
Він глянув, сів на сук,
Носом тук і згинув жук.
От які-то окуляри
Вибрав він на базарі.
- Хто це? (Дятел.)
- На яке питання відповідає слово дятел?
С.р Складання речення про дятла й запис його в зошити.
Перевірка
 Розповідь «Дивна пташка»
Вона ніколи не в’є собі гнізда. Ніколи сама не виводить пташенят. Ця пташка потай кладе своє яйце до чужого гнізда, а хазяйське викидає. Висиджує і вигодовує мала інша пташка. Сама іона цілий день літає й визбирує на гілках волохату гусінь.
- Як звати цю дивну пташку? (Зозуля.)
- На яке питання відповідає слово зозуля?
- Змініть слово так, щоб птахів було багато.
3. Словнико-логічні вправи
 Завершення логічного визначення:
Фазан – це…
Заєць – це
 Розподіл. ряд видових назв між 2 родовими. (Малюнки пташок – окремо свійські, окремо – дикі) Робота в групах
4. Спостереження за словами, які вживаються тільки в однині або тільки в множині. (Усно.)

VІІ. Підсумок
Гра «Вчитель»
Учні перевіряють роботу (вчитель готує роботу) й виправляють помилки, роблять висновок.
Гра «Розумний м’яч»
Вчитель називає слово в однині, учень – в множині.
VІІІ. Д/з
Картка (диференційовані завдання)
Категорія: Уроки | Додав: adelina (20.11.2016) | Автор: Тетяна Миколаївна
Переглядів: 96 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!