Знай свої права, дитино! - Класні виховні заходи - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Знай свої права, дитино!
Тема. Знай свої права, дитино!
Мета
• познайомити учнів зі змістом основних статей Загальної Де¬кларації прав людини, Конвенції про права дитини. Конституції України;
• допомогти запам'ятати основні поняття, розвивати пам'ять, мо¬ву, вміння класифікувати й узагальнювати; збагачувати словниковий запас учнів.
• довести учням, що в основі документів про права людини ле¬жать головні потреби всіх людей.

Хід уроку

- Діти, а хочете я вам розповім історію одного хлопчика?
- Жив-був маленький хлопчик, який виховувався у лісі. Його друзями були звірі: пантера, ведмідь, сокіл, удав. Жив хлопчик по певних законах – законах джунглів. А закони джунглів були дуже жорстокими. Не було у нього ані даху над головою, ані свого куточка, де можна було погратися, відпочити, тим більше не було в нього школи, де він міг би навчатися та спілкуватися с іншими. Часто звірі його ображали тільки за те, що він не був схожий на них. І вирішив він шукати інше місце, де йому буде краще жити і закони були б біль добрішими. Довго блукав він по лісу, поки його не знайшли добрі люди и не забрали його с собою. Виявилось, що хлопчик дуже схожий на них. І хлопчику дуже захотілося залишитися з ними, але він відчував страх і невпевненість, він не знав як люди до нього поставляться, по яких законах вони живуть.

- А давайте ми сьогодні запросимо цього хлопчика до нас в гості та познайомимо його з правилами і законами, за якими живуть люди.
- За яким головними законами живуть люди? ( Конституція,)
- А чи є якісь закони для дітей?(декларація, конвенція)
- Що таке декларація? (Декларація – це важливий міжнародний документ, оголошення, рекомендації, які можуть бути внесені до Конституції.)
- Коли булла прийнята декларація прав дитини) ( 1959 р)
- Що так конвенція? 
КОНВЕНЦІЯ ПРАВ ДИТИНИ - це міжнародний правовий документ, що визначає права дітей.)
- А чи є діти у вас бажання познайомити нашого гостя с його правами, щоб йому було легше жити серед людей?
- А допоможуть нам в цьому улюблені герої мультфільмів.

1) Перегляд фрагменту про рівні права.
Про яке право ви зараз почули?
Усі діти є рівними у своїх правах, незалежно від походження, кольору шкіри, національності, статі, мови умовний знак

2) Перегляд фрагменту про розвиток
Про яке право почули?
Усі діти мають право рости та розвиватися фізично і духовно. Тобто усі діти мають право на освіту, мають право на інформацію, на відпочинок і дозвілля (три малюнка)

Сценка
Прискакав до школи зайчик,
вчителів питає:
«Чи у вас і тих навчають,
хто грошей не має?»
«Ну, звичайно, ну, звичайно! —
кажуть зайченяті. —
В нашій школі всіх навчають,
бідних і багатих.
І читати, і писати
ми вчимо маляток.
І на лапках рахувати,
і пісень співати».
В темнім лісі зайчик радий
скликав заячу нараду.
І сказав таке: «Освіта
всім обов'язкова!
Для усіх малят відкрита
початкова школа.
Безкоштовно і сумлінно,
з самого початку
вивчимо «права дитини»
і «права зайчатка».

3) Перегляд фрагменту про ім’я
Про яке право почули?
Кожна дитина має право на ім’я і на громадянство
І дівчатко, і хлоп'я мають право на ім'я.
Ти — Надійка, я — Василь.
А оцей малюк — Максим.
Мають Дмитрик і Оленка
ще й по батькові ім'я.
«Я — Дмитро Ілліч Орленко!» —
каже впевнено хлоп'я.
І дівчатко, і хлопчина,
і і великі, і малі
мають власну Батьківщину,
найріднішу на землі.
Мають право називати
Україну словом МАТИ,
бо вона дітей завжди
оборонить від біди.

Давайте і ми дамо хлопчику ім’я.

4) Перегляд фрагменту про турботу з вадами
Про яке право почули?
Діти з фізичними вадами, мають право на особливу увагу і піклування умовний знак

5) Перегляд фрагменту про турботу з боку батьків.
Про яке право почули?
Кожна дитина має право на любов та розуміння з боку дорослих.
Кожна змалечку дитина має право на родину, на любов та піклування, на щасливе існування. умовний знак

Висновок: про які права нам розповіли наші друзі?
А які ще права ви знаєте? (право на вільне спілкування + малюнок, жодна дитина не повинна бути жертвою війни +малюнок) та скривджена і зневажена (знак); усі діти мають право на повноцінне харчування + малюнок; медичну допомогу + знак

Висновок: На центральній дошці
Кожна дитина є рівна у своїх правах, незалежно від походження, кольору шкіри, національності, статі, мови; (знак) має право на освіту(знак); має право на інформацію(знак); на відпочинок і дозвілля (знак); має право на ім’я і на громадянство.
Дитина з фізичними вадами, має право на особливу увагу і піклування .
Кожна дитина має право на любов та піклування батьків, родичів, держави(знак); на вільне спілкування (знак); на повноцінне харчування (знак); на медичну допомогу (знак). Жодна дитина не повинна бути жертвою війни (знак) та скривджена і зневажена (знак).
Робота в парі
А ось і будинок, в якому буде жити наш герой. А щоб віконечка засвітилися, візьміть свої віконечка (квіточки) і заповніть, які права повинен знати наш герой, щоб бути щасливим і впевненим у собі.

Хоч ми малі, ще третьокласники
Та в нас закон є і права.
І ми навік запам'ятали
Із Декларації слова.
Всі діти вільні і всі рівні,
І треба всім нам дружно жити
Тож ми ще змалечку вчимося
Всіх поважати і любить.
Ми кожен день йдемо до школи
Бо право нам таке дано,
Там ми усі дружити будем
І мирно жити будем все одно!
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (16.12.2011) | Автор: Сендецька Наталя Володимирівна E
Переглядів: 6731 | Рейтинг: 2.7/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!