Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Знай свої права, дитино!
Тема. Знай свої права, дитино! Мета • познайомити учнів зі змістом основних статей Загальної Де¬кларації прав людини, Конвенції про права дитини. Конституції України; • допомогти запам'ятати основні поняття, розвивати пам'ять, мо¬ву, вміння класифікувати й узагальнювати; збагачувати словниковий запас учнів. • довести учням, що в основі документів про права людини ле¬жать головні потреби всіх людей. Хід уроку - Діти, а хочете я вам розповім історію одного хлопчика? - Жив-був маленький хлопчик, який виховувався у лісі. Його друзями були звірі: пантера, ведмідь, сокіл, удав. Жив хлопчик по певних законах – законах джунглів. А закони джунглів були дуже жорстокими. Не було у нього ані даху над головою, ані свого куточка, де можна було погратися, відпочити, тим більше не було в нього школи, де він міг би навчатися та спілкуватися с іншими. Часто звірі його ображали тільки за те, що він не був схожий на них. І вирішив він шукати інше місце, де йому буде краще жити і закони були б біль добрішими. Довго блукав він по лісу, поки його не знайшли добрі люди и не забрали його с собою. Виявилось, що хлопчик дуже схожий на них. І хлопчику дуже захотілося залишитися з ними, але він відчував страх і невпевненість, він не знав як люди до нього поставляться, по яких законах вони живуть. - А давайте ми сьогодні запросимо цього хлопчика до нас в гості та познайомимо його з правилами і законами, за якими живуть люди. - За яким головними законами живуть люди? ( Конституція,) - А чи є якісь закони для дітей?(декларація, конвенція) - Що таке декларація? (Декларація – це важливий міжнародний документ, оголошення, рекомендації, які можуть бути внесені до Конституції.) - Коли булла прийнята декларація прав дитини) ( 1959 р) - Що так конвенція? КОНВЕНЦІЯ ПРАВ ДИТИНИ - це міжнародний правовий документ, що визначає права дітей.) - А чи є діти у вас бажання познайомити нашого гостя с його правами, щоб йому було легше жити серед людей? - А допоможуть нам в цьому улюблені герої мультфільмів. 1) Перегляд фрагменту про рівні права. Про яке право ви зараз почули? Усі діти є рівними у своїх правах, незалежно від походження, кольору шкіри, національності, статі, мови умовний знак 2) Перегляд фрагменту про розвиток Про яке право почули? Усі діти мають право рости та розвиватися фізично і духовно. Тобто усі діти мають право на освіту, мають право на інформацію, на відпочинок і дозвілля (три малюнка) Сценка Прискакав до школи зайчик, вчителів питає: «Чи у вас і тих навчають, хто грошей не має?» «Ну, звичайно, ну, звичайно! — кажуть зайченяті. — В нашій школі всіх навчають, бідних і багатих. І читати, і писати ми вчимо маляток. І на лапках рахувати, і пісень співати». В темнім лісі зайчик радий скликав заячу нараду. І сказав таке: «Освіта всім обов'язкова! Для усіх малят відкрита початкова школа. Безкоштовно і сумлінно, з самого початку вивчимо «права дитини» і «права зайчатка». 3) Перегляд фрагменту про ім’я Про яке право почули? Кожна дитина має право на ім’я і на громадянство І дівчатко, і хлоп'я мають право на ім'я. Ти — Надійка, я — Василь. А оцей малюк — Максим. Мають Дмитрик і Оленка ще й по батькові ім'я. «Я — Дмитро Ілліч Орленко!» — каже впевнено хлоп'я. І дівчатко, і хлопчина, і і великі, і малі мають власну Батьківщину, найріднішу на землі. Мають право називати Україну словом МАТИ, бо вона дітей завжди оборонить від біди. Давайте і ми дамо хлопчику ім’я. 4) Перегляд фрагменту про турботу з вадами
Про яке право почули? Діти з фізичними вадами, мають право на особливу увагу і піклування умовний знак 5) Перегляд фрагменту про турботу з боку батьків. Про яке право почули? Кожна дитина має право на любов та розуміння з боку дорослих. Кожна змалечку дитина має право на родину, на любов та піклування, на щасливе існування. умовний знак Висновок: про які права нам розповіли наші друзі? А які ще права ви знаєте? (право на вільне спілкування + малюнок, жодна дитина не повинна бути жертвою війни +малюнок) та скривджена і зневажена (знак); усі діти мають право на повноцінне харчування + малюнок; медичну допомогу + знак Висновок: На центральній дошці Кожна дитина є рівна у своїх правах, незалежно від походження, кольору шкіри, національності, статі, мови; (знак) має право на освіту(знак); має право на інформацію(знак); на відпочинок і дозвілля (знак); має право на ім’я і на громадянство. Дитина з фізичними вадами, має право на особливу увагу і піклування . Кожна дитина має право на любов та піклування батьків, родичів, держави(знак); на вільне спілкування (знак); на повноцінне харчування (знак); на медичну допомогу (знак). Жодна дитина не повинна бути жертвою війни (знак) та скривджена і зневажена (знак). Робота в парі А ось і будинок, в якому буде жити наш герой. А щоб віконечка засвітилися, візьміть свої віконечка (квіточки) і заповніть, які права повинен знати наш герой, щоб бути щасливим і впевненим у собі. Хоч ми малі, ще третьокласники Та в нас закон є і права. І ми навік запам'ятали Із Декларації слова. Всі діти вільні і всі рівні, І треба всім нам дружно жити Тож ми ще змалечку вчимося Всіх поважати і любить. Ми кожен день йдемо до школи Бо право нам таке дано, Там ми усі дружити будем І мирно жити будем все одно! | |
Переглядів: 11026 | Рейтинг: 2.9/7 |
Всього коментарів: 0 | |