Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
УРОК ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В 1 КЛАСІ ТЕМА. Зображення на площині "Чарівний світ метеликів" МЕТА. Дати певний об'єм знань про життя метеликів, про характерні особливості будови комах; закріплювати під час виконання роботи поняття про виражальні можливості теплих та холодних кольорів; розвивати в учнів у процесі художньо-естетичного виховання сприйняття, вміння бачити прекрасне у природі та мистецтві; образне мислення, фантазію; виховувати чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберегти, її красу. МЕТОДИЧНО-ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: малюнки вчителя на дошці та на папері, папір, олівець, акварельні або гуашеві фарби, іграшка-гусеничка, 3 кольори для групової роботи, 3 чарівники, таблиці "Метелики", 3 малюнки - знайди помилку, релаксійний музичний запис. ТЕХНІКА ВИКОНАННЯ: кляксографія ХІД УРОКУ: І. Етап орієнтації (організація класу у колі) 1. Сьогодні у нас незвичайний урок. У світ природи зробимо крок. Ми з творчістю стрічались вже не раз, З метеликами завіта вона до нас. Це - творчості час, фантазії час. Цікаве завдання чекає на вас. 2. Давайте пограємо в гру "Пінг-понг", яка допоможе нам згадати матеріал минулого уроку. Дидактична гра-розминка «Пінг-понг» (вона дозволяє перевірити рівень готовності учнів до уроку, коротко повторити попередній, матеріал; сконцентрувати увагу, вплинути на самооцінку учнів, задати темп, сприяти формуванню комунікативних умінь) Я пропоную вам сьогодні цікаву гостю - маленьку кольорову гусеничку, той хто візьме її в руки повинен дати одну відповідь на питання. Нагадую, що, у разі необхідності, можна звернутися по допомогу до "рятівників", передавши їм м'яч зі словом «допомога», а ними сьогодні будуть Надійка та я. Питання: · Як називається невеличка дерев'яна дощечка, на якій художник змішує фарби, під час роботи? (палітра) · Які основні кольори ви знаєте? (червоний, жовтий, синій) · Кольори яких відтінків належать до теплої кольорової гами? (червоного, жовтого, оранжевого) Кольори яких відтінків належать до холодної кольорової гами? (синього, блакитного, зеленого, фіолетового) - Скажи мені, художник, Якого кольору дощик? (відповідь) Якого кольору вітер? (відповідь) Якого кольору вечір? (відповідь) Скажи якого кольору Зима (відповідь), весна (відповідь) та літо? (відповідь) - Який з кольорів вам здається найвеселішим?... найпохмурішим?... чарівним?... ІІ. Етап цілепокладання мети - Шановні діти, як ви гадаєте, чи зможе наша гусеничка-чарівниця у будь яку мить перетворитися на яскравого веселкового метелика? (Я гадаю, що зможе) - Дійсно зможе, але з допомогою вашою та ваших олівців, пензликів, фарб. Вправа "Очікування" - Діти, чого ви очікуєте від уроку? (Учні по черзі розповідають про свої очікування). ІІІ. Етап проектування - Запрошую вас до роботи в класі Не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно й плідно працювати. - Пропоную ознайомитись із чарівним планом уроку Перший "Чарівник" - "Я бачу та чую" Другий "Чарівник" - "Я фантазую" Третій "Чарівник" - "Я творю" IV. Етап організації виконання плану діяльності 1. Робота в групах - Пропоную для виконання завдання Першого "Чарівника" - "Я бачу та чую" об'єднатися в 3 групи за теплими кольорами (червоний, жовтий, оранжевий). Метелики — одні з найгарніших живих істот на Землі! У них гарні назви: найчастіше це імена грецьких богів і героїв: Аполлон, Психея, Гектор, Ікар. Так люди виразили своє захоплення яскравою красою, метеликів. А чому метеликів називають чарівниками? (Бо вони зазнають повного, перетворення.) За якими етапами відбувається це перетворення вам потрібно обговорити, та показати схемою за допомогою малюнків та стрілок. Самоперевірка: (на дошці закріплена схема) Він яскраві крильця має, Сам на квіточки сідає, Прудко, весело літає, Аж дві пари крилець має. Ні бджола він, і не джмелик – Звуть усі його... (метелик) - Більш ніж сто видів метеликів у нашій країн занесені до Червоної книги. Цих красивих комах не слід виловлювати. Краще просто милуватися ними в природі. - А чи є шкідливі метелики? (так) - Яких ви можете назвати? (плодожерки, совки, міль, капусниця, кропивниця, лимонниця) - З гусінню шкідливих метеликів люди ведуть справжню боротьбу. Усього в світі існує біля 120 тисяч видів метеликів. 2. Інформація про характерні особливості будови комах - Подивіться уважно на малюнок метелика. - Яку форму має тулуб? (Два з'єднаних між собою витягнутих овали.) - Яку форму мають крильця? (Овальну або округлу.) - Скільки крил має метелик? (4 — 2 великих і 2 маленьких.) - Звідки починаються крила? (З середини тулуба, там де з'єднуються два овали.) - Зверніть увагу, чи однакові за розміром крила метелика? (Так. Тіло метелика однакове з обох боків.) - Це явище називають симетрією. Кажуть так: «Тіло метелика симетричне». 3. Гра «Дзеркало» (робота в парах) Пропоную для виконання завдання другого "Чарівника" - "Я фантазую" об'єднатися в пари та зайняти робочі місця. Вам необхідно стати один напроти одного, один імітує, а інший («дзеркало») — повторює. Потім ви поміняєтеся ролями. Ваше завдання - "намалювати метелика" в повітрі. 4. Гра у групах "Знайдіть помилку" А) Діти, я пропоную вам цікаве завдання: уявити себе в ролі вчителя, який перевіряє, чи без помилок діти зобразили метеликів. Знайдіть помилку у будові метелика і виправте її олівцем. Б) Взаємоперевірка 5. Фізкультхвилинка Тренінг-терапія. Хто там, хто там вже стомився? I над партою схилився? 1,2,3,4,5 - Час настав відпочивать! (Звучить спокійна тиха музика.) Сядьте зручніше, заплющить очі, розслабтеся. Уявіть себе на природі у лузі. Уявіть себе метеликом на квітці, яка найбільше вам до вподоби. Ви втомлені, крильця ваші опустилися, їм важко від пилу і втоми. Але ось на небі з'явилась хмаринка, і з неї на вас полив теплий літній дощик. Краплі дощу змивають з вас все те, що вас обтяжувало, вам заважало. Вам стає легше. Ви вдихнули свіжого повітря, звільнилися від турбот. І ось виглянуло яскраве, тепле сонечко, воно висушило ваші крильця, немов руки, вони потягнулися вверх, до сонечка. На душі у вас стає чисто, тепло і затишно. Ви чуєте спів пташок, відчуваєте красу природи і радість життя. (Поступово музика стихає.) Природа відіграє важливу роль у житті людини. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала та хвилює людину. Але досконалішим творінням природи є метелики. Вони, як музика, створюють піднесений настрій, надихають на творчість. 6. Пояснення техніки виконання роботи вчителем А чарівними матеріалами сьогодні у вас будуть фарби та пензлі, за допомогою яких ви виконаєте власний твір в техніці кляксографії. Уважно дивіться у якій послідовності слід виконувати роботу: 1. Склади аркуш паперу вдвоє по його довжині. 2. На одну з половинок аркуша нанеси фарбою кольорові плями, які повинні бути схожі на половину метелика. 3. Накрий половинку аркуша з кольоровими плямами іншою й притисни їх долонею. 4. Розгорнувши папір, уважно придивись, чи схожа кольорова пляма на метелика, подумай, які емоції вона викликає. 5. Віднайди образ веселого чи сумного метелика, який «заховався» в плямі, й домалюй дрібні деталі. 7. Виконання практичного творчого завдання учнями - Третій "Чарівник" - "Я творю" чекає на вашу творчу роботу! - Аутотренінг: Я - школяр, а я - школярка. Особистість творча... Починаймо малювати - фантазію розвивати! Під час виконання самостійної роботи вчитель надає, за потребою, учням допомогу. V. Підведення підсумку уроку 1. Підсумкова бесіда - Кому сподобався створений ним метелик - поаплодуйте. А тепер роздивіться роботу сусіда за партою - поаплодуйте, якщо робота вам подобається! - Я теж вам усім аплодую, тому, що ви творчо працювали, були уважними і змогли передати на папері красу природи, прикрасу нашої землі -метеликів. Ми ще зустрінемось з чарівним світом метеликів. 2. Рефлексія. - Я запрошую вас у коло - Діти на якому етапі уроку найцікавіше було працювати? - Які виражальні можливості теплих та холодних кольорів під час виконання роботи ви використали? (теплі - веселі, грайливі; холодні - сумні) - Що б ви зробили інакше? (Діти розказують чи справдились їх очікування, що на їх думку вдалося, а що - ні, починаючи словами "Сьогодні на уроці я...") Автор: Адзима Т. М., заступник директора з виховної роботи, Скадовська школа № 3 Херсонської обл. | |
Переглядів: 4746 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |