Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Зв'язок дій додавання і віднімання. Складання і читання прикладів на додавання і віднімання. Написання чисел

Тема. Зв'язок дій додавання і віднімання. Складання і читання прикладів на додавання і віднімання. Написання чисел.

Мета: на основі розгляду малюнків і дидактичних ігор розкрити зміст дій додавання та віднімання; вчити використовувати зв'язок між додаванням та відніманням під час розв'язування прикладів; закріплювати знання про склад чисел; розвивати логічне мислення, пізнавальні здібності учнів; виховувати активність, прищеплювати любов до математики.

Обладнання: потяг (малюнок), назви станцій, Золота рибка, квитки на потяг,картки-доміно, предметні малюнки,геометричні фігури.

Хід уроку.

І.Орг. момент.

Вже дзвінок нам дав сигнал Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Працювати починаймо.

2.    Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми помандруємо на чарівному потязі „Математика",будемо розв'язувати приклади на додавання і віднімання в межах 10,повторимо, як пов'язані між собою дії додавання та віднімання.

3. Основна частина-подорож.

І.-Нас потяг швиденько до цілі домчить,Але що трапилося ? Де поділися вагони? Хто їх познімав з коліс? Хто ж нам допоможе? Хто поставить вагони по порядку за паровозом від 1 до 10?

- Молодці! Ви швидко впорались із цим завданням. Наш потяг незвичайний. Щоб зайняти в ньому своє місце, необхідно правильно розв'язати приклад, написаний на квитку.

8-5

4+3

3+6

2+4

10-5

8-4

1+6

8-2

9-4

5+3

1+5

3+2

9-5

10-2

6+3

4+4

 

2. Щоб успішно подорожувати Треба усний рахунок розпочати.  

А) Фронтальне опитування.

- Назвіть числа від 1 до 10;

- від 10до 1.

- Назвіть число, яке передує числу 8;

- Назвіть сусідів числа 9.

- Як отримати число, наступне за числом 6?

- Назвіть, з яких двох менших чисел складається число 9? 10?

- До числа 6 додайте 1. Більше чи менше отримали?

- Як називається кожне число у прикладі: 8+2=10?

Б) Складання прикладів за малюнками доміно та їх розв'язання.

 

3.                              Перша  зупинка-,, Пізнавальна".

-      Поки ми усно рахували, наш потяг прибув на зупинку „ Пізнавальна". Навкруги - чудова галявина. Скоро зима і лісові звірята почали готуватися до неї.

( Робота з демонстраційним матеріалом).

-      Білочка зібрала гриби і горішки. ( на дошці предметні малюнки: ( 5 грибочків і 1 горішок),

- Скільки грибочків зібрала білочка?

-   Скільки горішків?

-   Який приклад треба скласти, щоб дізнатись, скільки всього грибів і горіхів зібрала білочка? Запишемо приклад: (5+1= 6).

- Як називається кожне число у прикладі на додавання?

- Горішок білочка віддала сусідові. Який приклад можна скласти? (6-1=5),

- Прочитайте його, називаючи числа так, як у прикладі на додавання. (Від

суми 6 відняли другий доданок 1, одержали другий доданок 5).

Аналогічно складають і читають приклад: 6-5=1.

- Прочитайте всі приклади, які ми записали.

- Чим вони подібні? Чим різняться?

-   Як ми їх складали? ( Спочатку складали приклади на додавання, а потім на віднімання).

-   отже, якщо від суми відняти один з доданків, дістанемо другий доданок.

4.                 – Ви добре попрацювали, і ми можемо вирушати далі. А після гарної роботи потрібно що?( відпочити). Ось ми і прибули на зупинку „Відпочинок"

 

Фізкультхвилинка.

Трава низенька — изенька, Дерева високі- високі.

Вітер дерева колише, гойдає.

Птахи у вирій

Летять, відлітають,

Діти тихенько за парти сідають.

5.      Відпочили     і рухаємося далі. Наступна зупинка „Загадкова"

- Послухайте задачі, за кожною з них складіть приклади запишіть.

Каже мати квочка:

 -У мене 3 дочки Та два синочки.

Скільки ж діточок у квочки?(3+2=5).

 

У садок дгодівниці Прилетіли 3 синиці, Потім ще 4 птиці.

Скільки птиць на годівниці?(3+4=7).

Ось до класу на урок

Залетіло шість сорок.

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх птахів було?(6+2=8).

- Перевіряємо приклади до задач.

Самостійно під кожним прикладом на додавання складіть і запишіть по два приклади на віднімання.

6.  Ми прибули на зупинку „Казкова".

-А чи любите ви казки?

- Які казки ви знаєте7

- Послухайте ось таку казку:

„Жили собі дід і баба поблизу синього моря. Вони жили в землянці цілих тридцять і три роки. Баба пряла, а дід ловив рибу. Коли одного разу дід закинув у море вудку - зловилася рибка, але не проста,а золота.,.

- Як називається ця казка?(відповіді).

- Так , „Золота рибка". І саме вона нам приготувала наступне завдання. Якщо його виконаємо, зможемо продовжити нашу подорож. Золота рибка пропонує нам попрацювати з підручником.

А) Робота з підручником( с. 41,впр.1,2,-учні складають трійки прикладів і пояснюють зв'язок між ними.

Б) Самостійна робота - впр. З підручника.

7.      Молодці, ви гарно попрацювали і наш потяг рухається далі. Ми наближаємось до зупинки „Геометрична"

- Уважно розгляньте малюнок. Які фігури тут зображено?(кола і трикутники.)

 - Чим вони відрізняються? (формою, кольором).

- Складіть всі можливі приклади на додавання за цим малюнком і утворіть від них приклади на віднімання.(усно).

4+3=7             7-3=4

3+4=7             7-4=3

4. Підсумок уроку.

- Добре, усі діти виконали завдання і ми можемо вирушати до кінцевої зупинки „Місто Знань".

- На яких зупинках ми побували під час подорожі?

- Скільки прикладів на віднімання можна скласти з прикладу на додавання?(два).

- Молодці, а ось і місто Знань - це і є ваша рідна школа, де ви навчаєтесь і будете ще багато років здобувати знання, спілкуватись,дружити, мріяти, рости. Дякую вам за урок!

 

 

Ткаченко Вікторія Анатоліївна, учитель початкових класів, Донецький ліцей № 30.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (20.02.2011) | Автор: Ткаченко Вікторія Анатоліївна
Переглядів: 5155 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!