Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема. Зв'язок дій додавання і віднімання. Складання і читання прикладів на додавання і віднімання. Написання чисел. Мета: на основі розгляду малюнків і дидактичних ігор розкрити зміст дій додавання та віднімання; вчити використовувати зв'язок між додаванням та відніманням під час розв'язування прикладів; закріплювати знання про склад чисел; розвивати логічне мислення, пізнавальні здібності учнів; виховувати активність, прищеплювати любов до математики. Обладнання: потяг (малюнок), назви станцій, Золота рибка, квитки на потяг,картки-доміно, предметні малюнки,геометричні фігури. І.Орг. момент. Вже дзвінок нам дав сигнал Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, Працювати починаймо. 2. Оголошення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ми помандруємо на чарівному потязі „Математика",будемо розв'язувати приклади на додавання і віднімання в межах 10,повторимо, як пов'язані між собою дії додавання та віднімання. 3. Основна частина-подорож. І.-Нас потяг швиденько до цілі домчить,Але що трапилося ? Де поділися вагони? Хто їх познімав з коліс? Хто ж нам допоможе? Хто поставить вагони по порядку за паровозом від 1 до 10? - Молодці! Ви швидко впорались із цим завданням. Наш потяг незвичайний. Щоб зайняти в ньому своє місце, необхідно правильно розв'язати приклад, написаний на квитку.
2. Щоб успішно подорожувати Треба усний рахунок розпочати. А) Фронтальне опитування. - Назвіть числа від 1 до 10; - від 10до 1. - Назвіть число, яке передує числу 8; - Назвіть сусідів числа 9. - Як отримати число, наступне за числом 6? - Назвіть, з яких двох менших чисел складається число 9? 10? - До числа 6 додайте 1. Більше чи менше отримали? - Як називається кожне число у прикладі: 8+2=10? Б) Складання прикладів за малюнками доміно та їх розв'язання. 3. Перша зупинка-,, Пізнавальна". - Поки ми усно рахували, наш потяг прибув на зупинку „ Пізнавальна". Навкруги - чудова галявина. Скоро зима і лісові звірята почали готуватися до неї. ( Робота з демонстраційним матеріалом). - Білочка зібрала гриби і горішки. ( на дошці предметні малюнки: ( 5 грибочків і 1 горішок), - Скільки грибочків зібрала білочка? - Скільки горішків? - Який приклад треба скласти, щоб дізнатись, скільки всього грибів і горіхів зібрала білочка? Запишемо приклад: (5+1= 6). - Як називається кожне число у прикладі на додавання? - Горішок білочка віддала сусідові. Який приклад можна скласти? (6-1=5), - Прочитайте його, називаючи числа так, як у прикладі на додавання. (Від суми 6 відняли другий доданок 1, одержали другий доданок 5). Аналогічно складають і читають приклад: 6-5=1. - Прочитайте всі приклади, які ми записали. - Чим вони подібні? Чим різняться? - Як ми їх складали? ( Спочатку складали приклади на додавання, а потім на віднімання). - отже, якщо від суми відняти один з доданків, дістанемо другий доданок. 4. – Ви добре попрацювали, і ми можемо вирушати далі. А після гарної роботи потрібно що?( відпочити). Ось ми і прибули на зупинку „Відпочинок" Фізкультхвилинка. Трава низенька — изенька, Дерева високі- високі. Діти тихенько за парти сідають. 5. Відпочили і рухаємося далі. Наступна зупинка „Загадкова" - Послухайте задачі, за кожною з них складіть приклади запишіть. Каже мати квочка: -У мене 3 дочки Та два синочки. Скільки ж діточок у квочки?(3+2=5). У садок дгодівниці Прилетіли 3 синиці, Потім ще 4 птиці. Скільки птиць на годівниці?(3+4=7). Ось до класу на урок Залетіло шість сорок. Дві пізніше прибуло. Скільки всіх птахів було?(6+2=8). - Перевіряємо приклади до задач. Самостійно під кожним прикладом на додавання складіть і запишіть по два приклади на віднімання. 6. Ми прибули на зупинку „Казкова". -А чи любите ви казки? - Які казки ви знаєте7 - Послухайте ось таку казку: „Жили собі дід і баба поблизу синього моря. Вони жили в землянці цілих тридцять і три роки. Баба пряла, а дід ловив рибу. Коли одного разу дід закинув у море вудку - зловилася рибка, але не проста,а золота.,. - Як називається ця казка?(відповіді). - Так , „Золота рибка". І саме вона нам приготувала наступне завдання. Якщо його виконаємо, зможемо продовжити нашу подорож. Золота рибка пропонує нам попрацювати з підручником. А) Робота з підручником( с. 41,впр.1,2,-учні складають трійки прикладів і пояснюють зв'язок між ними. Б) Самостійна робота - впр. З підручника. 7. Молодці, ви гарно попрацювали і наш потяг рухається далі. Ми наближаємось до зупинки „Геометрична" - Уважно розгляньте малюнок. Які фігури тут зображено?(кола і трикутники.) - Чим вони відрізняються? (формою, кольором). - Складіть всі можливі приклади на додавання за цим малюнком і утворіть від них приклади на віднімання.(усно). 4+3=7 7-3=4 3+4=7 7-4=3 4. Підсумок уроку. - Добре, усі діти виконали завдання і ми можемо вирушати до кінцевої зупинки „Місто Знань". - На яких зупинках ми побували під час подорожі? - Скільки прикладів на віднімання можна скласти з прикладу на додавання?(два). - Молодці, а ось і місто Знань - це і є ваша рідна школа, де ви навчаєтесь і будете ще багато років здобувати знання, спілкуватись,дружити, мріяти, рости. Дякую вам за урок! Ткаченко Вікторія Анатоліївна, учитель початкових класів, Донецький ліцей № 30. За матеріалами: Освіта.ua | |||||||||||||||||
Переглядів: 5155 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |