Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Звук |д|, буква "де"
Тема: Звуки [д], [д'], позначення їх буквою „де”. Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів. Мета: ознайомити учнів з буквою „де”, що позначає як твердий, так і м’який приголосний звук, розвивати фонематичний слух, формувати вміння читати склади, слова, виховувати бережливе ставлення до природи. Хід уроку 1. Організація колективу
- Сіли рівненько, поставили ноги. - Тай запросили всіх у дорогу відвідати родичів, дідуся, бабусю, вивчити букву. 2. Артикуляційні звуки - Їдемо на конику (цок-цок). Бачимо авто (пі-пі- піп). Навколо бджілки гудуть (дж-ж-ж). 3. Дихальні вправи Квіточки пахнуть (нюхаємо). Аж ось і дощик почав накрапать (кап-кап) і дужче (кап-кап-кап-кап). 4. Схожість букви на дах Дітки над головою ручки з’єднали Дах збудували. 5. Гра. Ніч вас застала, спати полягали. - А яка ж буква схожа на дах? - Поки ви відпочивали я на дошку чисту наклеїла урочисто букву Д д. 6. (Показую букву Д, д) - Вийшов дім, а дах над ним. 7. Звучання [д], [д']. Яка вона дзвінкоголоса? Хай сідає у вагон для дзвінких звуків. 8. Друкування в зошитах за зразком. Схожа на письмо Л л, але внизу горизонтальна лінія з підставочками (ослінчик). 9. Відшукування в словах Прокидайтесь малята Будемо ми слова читати 10. Фізкультхвилинка Буратіно потягнувся. Раз нагнувся, два нагнувся. Руки в сторону розвів, Мабуть ключик загубив, А щоб ключик нам дістати Треба на носочки встати. Двері ключиком відкрили. Зберіть слова в торбинку з [д] і вкажіть позицію [д] в словах 11. Виховна хвилинка. - Треба книги берегти і читати. А серед друзів і дівчинка Добродійка з книжкою. Прочитайте її назву. Хоче, щоб ви її навчили читати. 12. Читання складів. Читання складів по доріжці з таблиць , обернені склади, слова (диференційовано) ДО ДУ ДИ ДА ДЕ ДІ 13. Звуко-буквений аналіз слів. дім дим = o – – o – (Біля дошки два учні, а решта самі) - Поясніть різницю в схемі. 14. Скоромовка. У дворі трава На траві дітвора. 15. Давайте сфотографуємо. Читаємо слова „ Фотограф” у дворі. - Сфотографуй слова. - Читаємо разом. - Визначаємо склади (бородою). - Визначаємо наголос (питаємо). 16. Вправа на уважність . - Запам’ятайте слова з [д]. В хату двері відчинили Дідуся ми там зустріли З бородою і дудою, Добротою і водою. - Назви слова [д]. А дідусь сказав ось так: Граймо діти на дуду, Пісню з вами заведу „Подоляночку”. Зручно сіли і заграли тільки ті слова назвали, в яких ми чуємо звук [д], а решту дудимо (ду-ду). 18. Гра „Здогадайся на уважність - Читаємо слова без усіх букв. 19. Фізкультхвилинка. Потрудилися малята Час уже відпочивати. Стали дружно, руки в боки Поскакали як сороки, А тоді як жабенята Хочем трохи поплигати Ква-ква, ква-ква Вже й спочила голова. 20. Робота з букварем. - Читання слів за вчителем - читання „відстукування” - читання „в навушниках” - читання кращих учнів. 21. Гра „Плутанка” Читання слів. 22. Виховний момент про лісових друзів і бережливе ставлення до природи. 23. Гра „Де хто живе з тварин?” 24. Гра „Хто зайвий?” (білочки) –– Хто зайвий серед назв предметів. 25. Загадка про дятла. Відгадайте діти, хто Має носик –– долото? Ним комах з нори виймає Про здоров’я лісу дбає? 26. Підсумок уроку. –– Чи цікава була подорож? –– Який же звук новий почули ([д]). То перевіримо чи навчилась наша дівчинка читати разом з нами? Повела матуся бочку Вибирати огірочки. А татусь у холодочку Під засолку миє дочку. | |
Переглядів: 1362 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |