Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Звук |д|, буква "де"
Тема: Звуки [д], [д'], позначення їх буквою „де”. Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів і слів.
Мета: ознайомити учнів з буквою „де”, що позначає як твердий, так і м’який приголосний звук, розвивати фонематичний слух, формувати вміння читати склади, слова, виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку 

1. Організація колективу
- Сіли рівненько, поставили ноги.
- Тай запросили всіх у дорогу відвідати родичів, дідуся, бабусю, вивчити букву.

2. Артикуляційні звуки
- Їдемо на конику (цок-цок).
Бачимо авто (пі-пі- піп).
Навколо бджілки гудуть (дж-ж-ж).

3. Дихальні вправи
Квіточки пахнуть (нюхаємо).
Аж ось і дощик почав накрапать (кап-кап) і дужче (кап-кап-кап-кап).

4. Схожість букви на дах
Дітки над головою ручки з’єднали
Дах збудували.

5. Гра.
Ніч вас застала, спати полягали.
- А яка ж буква схожа на дах?
- Поки ви відпочивали я на дошку чисту наклеїла урочисто букву Д д.

6. (Показую букву Д, д)
- Вийшов дім, а дах над ним.

7. Звучання [д], [д'].
Яка вона дзвінкоголоса? Хай сідає у вагон для дзвінких звуків.

8. Друкування в зошитах за зразком.
Схожа на письмо Л л, але внизу горизонтальна лінія з підставочками (ослінчик).

9. Відшукування в словах
Прокидайтесь малята
Будемо ми слова читати

10. Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся.
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторону розвів,
Мабуть ключик загубив,
А щоб ключик нам дістати
Треба на носочки встати.
Двері ключиком відкрили.

Зберіть слова в торбинку з [д] і вкажіть позицію [д] в словах

11. Виховна хвилинка.
- Треба книги берегти і читати.
А серед друзів і дівчинка Добродійка з книжкою. Прочитайте її назву. Хоче, щоб ви її навчили читати.

12. Читання складів.
Читання складів по доріжці з таблиць , обернені склади, слова (диференційовано)
ДО ДУ ДИ

ДА ДЕ ДІ

13. Звуко-буквений аналіз слів.
     дім      дим
   = o –    – o –
(Біля дошки два учні, а решта самі)
- Поясніть різницю в схемі.

14. Скоромовка.
У дворі трава
На траві дітвора.

15. Давайте сфотографуємо.
Читаємо слова „ Фотограф” у дворі.
- Сфотографуй слова.
- Читаємо разом.
- Визначаємо склади (бородою).
- Визначаємо наголос (питаємо).

16. Вправа на уважність .
- Запам’ятайте слова з [д].
В хату двері відчинили
Дідуся ми там зустріли
З бородою і дудою,
Добротою і водою.
- Назви слова [д].
А дідусь сказав ось так:
Граймо діти на дуду,
Пісню з вами заведу „Подоляночку”.
Зручно сіли і заграли тільки ті слова назвали, в яких ми чуємо звук [д], а решту дудимо (ду-ду).

18. Гра „Здогадайся на уважність
- Читаємо слова без усіх букв.

19. Фізкультхвилинка.
Потрудилися малята
Час уже відпочивати.
Стали дружно, руки в боки
Поскакали як сороки,
А тоді як жабенята
Хочем трохи поплигати
Ква-ква, ква-ква
Вже й спочила голова.

20. Робота з букварем.
- Читання слів за вчителем
- читання „відстукування”
- читання „в навушниках”
- читання кращих учнів.

21. Гра „Плутанка”
Читання слів.

22. Виховний момент про лісових друзів і бережливе ставлення до природи.

23. Гра „Де хто живе з тварин?”

24. Гра „Хто зайвий?”
(білочки)
–– Хто зайвий серед назв предметів.

25. Загадка про дятла.
Відгадайте діти, хто
Має носик –– долото?
Ним комах з нори виймає
Про здоров’я лісу дбає?

26. Підсумок уроку.
–– Чи цікава була подорож?
–– Який же звук новий почули ([д]).
То перевіримо чи навчилась наша дівчинка читати разом з нами?
Повела матуся бочку
Вибирати огірочки.
А татусь у холодочку
Під засолку миє дочку.
Категорія: Уроки | Додав: нень (11.02.2014) | Автор: Олександра Василівна E
Переглядів: 1362 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!