Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Звуки [ф], [ ф´]. Позначення їх буквами «Ф», «ф» (еф)

Тема.   Звуки [ф],   [ ф´]. Позначення їх буквами «Ф», «ф» (еф).

Мета. Ознайомити учнів з буквами «Ф», «ф» (еф) та їх звуковими значенням; відпрацювати артикуляцію звука [ф];  формувати вміння робити звуко - буквенний аналіз слів; розвивати активний словник учнів, усне мовлення; нагадати дітям значення сигналів світлофора, наголосити на важливості дотримання правил дорожнього руху; виховувати бережне ставлення до хліба, повагу до праці хлібороба та людей інших професій.

Обладнання. Каса букв, звукові фішки, проектор, комп’ютер, екран, слайди із зображеннями малюнків предметів, у назвах яких є буква «ф», складів, слів для читання, таблиць, загадок, та іншого матеріалу до уроку,  словники, зоровий план уроку.

 

І. Повторення та закріплення вивченого. Створення позитивного психологічного настрою.   (На дошці зоровий план уроку)

 

Привітання вчителя до дітей

Доброго ранку моїм дітям чудовим!

Щиро бажаю міцного здоров’я!

В праці навчальній уваги, натхнення,

Нове і цікаве відкривати щоденно!

 

Відповідь учнів

 Доброго ранку класу просторому,

 Друзям хорошим,

 Моїй рідній школі!

 Доброго ранку сонечку ясному,

 Людям всім добрим і всьому прекрасному!

 

-         Першими сідають дівчатка, потім хлопчики.

-         Чи готові ви до відкриття нового і цікавого?

-         Що для цього потрібно зробити? (Підготувати Буквар, Супутник, ручку, зосередити увагу, згадати, що вчили на минулому уроці)

-         Яку букву ми вивчили на минулому уроці? (Щ щ)

-         Чим вона особлива? (Позначає два звуки)

-         У який ряд її віднести? Чому?

Таблиця (Слайд 1)

Аа  Оо  Уу  Ии  Іі  Ее

Яя  Юю  Єє

Її 

Бб  Вв  Гг   Гг   Дд  Жж   Зз  Йй  Рр  Лл  Мм Нн

Пп        Хх  Кк  Тт   Шш  Сс

Ь

2. Звукова зарядка

- Які      скоромовки  із буквою      «Щ»  пам’ятаєте?

Діти розповідають скоромовки:

Іди, іди, дощику,                                       Щиглі в кущах пищали,

Зварю тобі борщику,                                 щоранку  сповіщали:

Мені каша, тобі борщ,                              В кущах вітрище свище,

Щоб рясніший ішов дощ!                         Гуляє морозище!

 

Ми – кущі,                                       Двоє щенят щока в щоку

Золоті у нас плащі,                         Щипали щітку у кутку.

Золоті у нас плащі                          Та у щіточки отої

На дощі.                                           Палка є над головою.

                                                          Щітка лусь щенят з плеча,

                                                          І пішли вони скавчать.

 

3. (Слайд 2) Читання хором складів, слів:  ЩА  ЩО  ЩУ  ЩІ  ЩЕ ЩИ

                                                                         АЩ  ОЩ  УЩ  ІЩ  ЕЩ  ИЩ

Книжковий хробачок з’їв букву Щ.  Прочитайте слова з нею:

…АСТЯ   …ОКА   …УКА   …ІТКА   ВИ…Е   …ИРО

ПИ…ИТЬ  …ЕБЕТАТИ  …ІЛЬНИЙ  …ІЛИНА  …ЕДРИЙ

БАТЬКІВЩИНА    ВІТЧИЗНА             

- Що спільне у  словах? (Щ)

- Яке слово виняток?

- Чому воно тут записане? (Близьке за значенням до Батьківщина)

- Читання тексту «Наша Батьківщина» способом «Вовк і Заєць»

 

4. Гра «Піймай букву «Щ», звуки (шч)»

 

На болоті журавель

цілий день збирав щавель.

Назбирав собі на борщ,

Та якраз вперіщив дощ.

І щавель знесла водиця, -

Без борщу лишилась птиця.

З тог часу журавель

Лиш сирим жує щавель.

- Запишіть звукові моделі слів: щавель, борщ,  дощ. (3 учні біля дошки)

- Всі шукають слова із буквою Щ у квадратному кросворді. (Слайд 3)

Знайди слова

 

Щука         щ     і     т     к     а

Щітка      у     щ     о     с     ь

Щось        к     д      о     щ     і

Дощі         а     я     к     щ     о

Кущі         т     к     у     щ     і

Якщо    

 

5. Підсумок. – Які звуки позначає буква Щ щ?

6. Висновок. – Треба бути дуже пильними із буквою Щ, завжди пам’ятати про неї, не писати шч.

7. - Повторимо вивчені букви. Один учень показує, інший називає букви. Всі слідкують, чи правильно названі букви.

- Скільки букв нам залишилось вивчити? (Одну)

    - Приступимо до роботи!

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.     Виділіть слова із звуком  Ф із вірша:

На майдані, де фонтан,

У футбола грав фазан.

Був би класний футболіст

Заважає пишний хвіст.    (Слайд 4, із малюнком фазана, фонтана)

- Які органи беруть участь у вимовлянні звука   Ф? (Нижня губа притиснена до верхніх зубів)

- Чи зустрічає повітря перешкоду?

- Який звук за звучанням? (Глухий)

- Якщо подати голос, вийде дзвінкий  приголосний В.  Вимовте.

2. Добір слів із звуком   Ф (на початку, в середині, в кінці слова).

(Демонстрація на дошці малюнків предметів, у яких є звук Ф: фарби, фламінго, фазан, фотоапарат, телефон, фартух, футболіст і т.д.) (Слайди 5-7)

Показую указкою, діти називають предмети, виправляю, якщо є помилки.

2.     Гра «Впіймай звук Ф» (оплесками)

       З вірша:  Фламінго грають у футбол,

                       Іде фінальний матч.

                       От-от заб’ють фінальний гол –

                       Влетить в ворота м’яч.     (Слайд 8)

3.     Словникова робота.  Фінал – кінець, завершення (походить з італійської)

                                         Фінальний матч – заключна зустріч у спортивних    змаганнях, коли визначають переможця.

                                          Фазан – великий промисловий птах ряду курячих з яскравим оперенням.

                                           Фламінго – дуже красивий птах з довгою вигнутою шиєю і довгими ногами.  Рожеві фламінго занесені до Червоної книги.                                      

-         А про відому і популярну гру футбол дізнаємось із розповіді нашого учня. (На екрані: національна збірна України з футболу,

-         Андрій Шевченко)  (Слайд 9)

-         Про які ігри ми вже дізнавались? (Шахи, хокей)

-         Які якості, риси характеру розвиває футбол?

-         Чи любите ви грати у футбол?

4.     Вірш:    Зустрівши букву С в четвер,  (Слайд 10)

                   Взяла під руку буква Р                                                

                    І повела на  фіззарядку.

                   Я загадаю вам загадку:

                   Як зветься буква ця малята?

Ф

5.     Ознайомлення з буквою Ф ф «еф», порівняння великої і малої, визначення її місця в алфавіті.

6.     – Чи робите ви вранці фіззарядку?  (Фізкультхвилинка: зображаємо індивідуально,  у парах букви: Ф, Т, Я, Г, Х, Р, М)

7.     –З’ясуємо значення слова фізкультура (із «Тематичного словника школяра»  Г.С. Прищепи, В.Г.Лук’яненко)

-  Турбуйтеся про своє здоров’я!

8.     Співвідношення предметних малюнків і звукових схем. (Слайд 11)

 

     ТЕЛЕФОН     - 0 – 0 – 0 - 

    ШАРФ            - 0 -  - 0 -

    ФУТБОЛ        - 0 - -

    ПОРТФЕЛЬ   - 0 - - - 0 =

9.  Диференційоване завдання. Діти, які вміють читати, опрацьовують текст Супутника букваря «Молочна ферма» с.74   (самостійно).

Всі читаємо склади:  ФА  ФО  ФУ  ФИ  ФІ  ФЕ  (Слайд 12)

                                    АФ  ОФ  УФ  ИФ  ІФ  ЕФ

 

ФА зан         ФАР тух

 - Яке слово означає назву птаха? Частину машини? Предмет одягу?

 - Читання слів з буквою Ф (Слайд 13)

10.  Робота  в парах  «Утвори  нове  слово»  (роздаю букви, склади)

ФЕ, КА               ТАН, ФОН              КУС, ФО      ФІНАЛ

ШОФЕР       ФЕРМЕР     ФУТБОЛ   ФАРТУХ    

- Хто склав, піднімає руки.

11. У групах (пари повернулися обличчям до обличчя) скласти речення із утвореними словами. Виступає один член групи.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (06.07.2010)
Переглядів: 9744 | Рейтинг: 4.4/8
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!