Каталог статей
Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання | [ Додати статтю ] |
Продовження Житлове середовище Дитина повинна оперувати поняттям “житло”, називати основні предмети побуту і вжитку, технічні засоби та побутові прилади, які допомагають людям у домашньому господарстві, розуміти призначення кожного. Розуміти роль житла в житті людини. Пограйте з дітьми. – Д/гра “Які предмети можна назвати словом “меблі”? (Слова в дужках в усіх іграх даються на допомогу дорослим). (ліжко, диван, книжкова шафа, стіл, полиця, стілець, крісло, шафа для одягу, тумбочка...). – Д/гра “Чайний посуд – що це?” (заварочний чайник, цукерниця, чашка, блюдце, молочник, чайна ложка, склянка...). – Д/гра “Що відноситься до столового посуду?” (тарілка, ложка, виделка, ніж...). – Д/гра “Як сказати одним словом: каструля, чайник, сковорода, половник, дуршлаг?” (Кухонний посуд). – Д/гра “Яку ти знаєш побутову техніку?” (холодильник, телевізор, праска, пральна машина, пилосос, кавоварка, магнітофон...). – Д/гра “Назви одним словом: машина, дзига, м’яч, лялька, кубики, піраміда, ведмедик”. (Іграшки). – Д/гра “Як назвати сокиру, пилку, молоток, рубанок... одним словом?” (інструменти). – Д/гра “Що потрібно школяру?” (портфель, лінійка, ручка, гумка, олівець, зошит, щоденник, підручник...). – Д/гра “Що відноситься до одягу?” (пальто, плащ, куртка, шуба, сукня, майка, шорти, штани, спідниця, кофта, сорочка, сарафан...). – Д/гра “Що на голову одягнем?” (головні убори: шапка, панама, капелюх, берет, хустка, кашкет...). – Д/гра “Що належить до взуття?” (туфлі, черевики, сапоги, тапки, валянки, кросовки...). – Д/гра “Що допоможе бути чистенькими?” (предмети гігієни: рушник, мило, мочалка, зубна паста, зубна щітка, шампунь...). – Д/гра “Що на ліжечку в нас є?” (постіль: простиня, покривало, ковдра, подушка, матрац, наволочка...). – Д/гра “Що зайве, чому?” – ложка, стіл, тарілка, виделка; – телевізор, відеомагнітофон, диван, музичний центр; – книга, книжкова шафа, стіл, стілець; – портфель, підручник, ручка, парта; – шуба, куртка, шапка, пальто. За межами житла Дошкільник має оперувати назвами основних споруд соціального призначення. Розуміти взаємозв’язок між потребами людини в теплі, світлі, воді та функціонуванням різних технічних комунікацій та відповідних установ. Усвідомлювати доцільність поділу міста, селища на вулиці, відведення спеціальних місць для руху людей і транспорту. Називати різні види транспорту. Орієнтуватися у правилах дорожнього руху, керуватися ними. Пограйте з дітьми. Необхідно познайомити дітей з місцезнаходженням і призначенням лікарні, бібліотеки, пошти, телеграфа, магазинів, аптеки, перукарні, школи, д/садка. – Д/гра “Доповни речення”. Діти звісно вчаться в ...(школі), А комбайн працює в ... (полі). Ми лікуємось в ... (лікарні), А стрижемось в ... (перукарні). Ліки беремо в ... (аптеці), А книжки в ... (бібліотеці). Дайте дітям поняття про наземний, повітряний, водний транспорт. Вивчіть узагальнюючі слова. Познайомте зі спорудами, які мають відношення до транспорту. (Водний транспорт – річковий порт; повітряний транспорт – аеропорт, ангар; наземний транспорт – вокзал, автостанція, депо). – Д/гра “На чому я подорожую?” Наземний транспорт: ... (машина, поїзд, автобус, тролейбус, трамвай...). Повітряний транспорт: ... (літак, вертоліт, ракета...). Водний транспорт: ... (човен, корабель, катер, пароплав...). Користування предметами (споживання) Дитина шести років має знати про те, що кожний предмет використовується (споживається) для задоволення потреб людини. Вміти використовувати за призначенням основні предмети, знаряддя праці, речі, прилади, дбайливо до них ставитися, знати місце зберігання кожного. Володіти елементарною культурою споживання продуктів праці інших людей. Пограйте з дітьми. – Д/гра “Який предмет потрібен?” 1. Щоб визначати час. 2. Розмовляти на відстані. 3. Спостерігати за зірками. 4. Вимірювати вагу. 5. Міряти температуру. 6. Варити їжу. 7. Намалювати картину. 8. Їсти суп. 9. Чистити зуби. Виготовлення предметів (виробництво) Дошкільники мають знати про існування різних виробництв, що виготовляють предмети вжитку, технічні прилади та знаряддя, засоби пересування та зв’язку. Називати деякі з відомих. Розуміти відмінності між виробничою діяльністю дорослої людини та предметно-практичною дитини. Охоче займатися практичною діяльністю, доводити розпочате до кінця. 1. Пограйте з дітьми. 1.Необхідно дати дітям поняття про матеріали, з яких виготовляються предмети: папір, тканина, деревина, метал, глина, скло, пластмаса, гума. 2. Д/гра “З чого зроблений предмет?” 3. (рушник, стіл, ложка, окуляри, ручка, книга, сукня, чашка, лампа, пилка, лінійка, гумка, лялька, м’яч, шорти, ніж, подушка, олівці...) – Д/гра “Що буває дерев’яним, скляним, гумовим?” – Д/гра “Що зайве?” – рушник, наволочка, окуляри, сарафан; – тарілка, ложка, чашка, цукерниця; – ніж, каструля, шпалери, таз; – ваза, ковдра, окуляри, лампочка; – книга, газета, олівець, зошит;
- лінійка, ручка, зубна щітка, стіл
| |
Переглядів: 2091 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |