Каталог статей
Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання | [ Додати статтю ] |
Нині в школі перший клас – наче інститути Країну чекає ще одна масштабна і важлива, навіть дещо підпільна, кампанія у галузі освіти — тестування майбутніх першокласників. Чому підпільна? Бо, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України, тестування дітей при вступі до першого класу заборонене. Але ж — тестують. І часто — «зі сльозами на очах»... Як ви думаєте, що спільного між їжачком і молоком? Їжачок любить молоко, кажете? Відповідь неправильна, шановні! І в першому класі вам точно не місце. Саме таке запитання поставили шестирічній Оленці на вступному випробуванні до однієї з київських шкіл. А відповідь проста. Як пояснила розгубленій мамі педагог, і їжачок, і молоко... згортаються. Коротко і креативно, проте як ефективно: скільки дітей можна «зрізати» або збити з пантелику подібними завданнями. Однак навіть якщо дитині поталанить і вона сумлінно впоратися з першим завданням — не факт, що наступні (розв’язування задач і прикладів, читання на швидкість) принесуть успіх. Головний фахівець Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки Лідія Щербакова наголошує: «Відповідно до наказу МОН, прийом дітей до навчальних закладів здійснюється на безконкурсній основі. Отож проведення іспитів, різного виду тестувань, співбесід із метою перевірки знань дитини неприпустиме. Прийом до першого класу середніх загальноосвітніх шкіл — це прийом документів дитини. І все. Про конкурс під час прийому до першого класу можна говорити лише у випадку, коли дитина вступає до спеціалізованої школи з поглибленим вивченням окремих предметів. Але в такому разі співбесіда, яку проводять педагог і психолог, охоплює завдання для перевірки рівня загального розвитку дитини, її готовності до навчання: психічної (самостійність, вміння орієнтуватися у світі, активність, ініціатива, потреба в спілкуванні, вміння встановити контакт з однолітками й дорослими), інтелектуальна готовність (розвиток фонематичного слуху, зорового сприймання, образних уявлень, спостережливості, пам’яті, уяви). Перевірка вміння читати, писати, рахувати — неприпустима, адже все це — програмові знання 1 класу». Проте сумний досвід батьків майбутніх першокласників свідчить: теорія і практика проведення вступних співбесід суттєво відрізняються. Навіть якщо запитання про їжачка вважати таким, що визначає інтелектуальну готовність дитини до навчання. Не заперечують цього і самі школи. Лідія Щербакова стверджує: факти порушень при вступі до першого класу міністерству відомі. «Цього року від батьків надійшло особливо багато скарг, де зазначено, як саме та чи інша школа проводила перевірку знань майбутніх першокласників, — каже представниця Міносвіти. — Це неприпустимі речі. У таких випадках ми звертаємось до місцевих управлінь освіти і науки, просимо розібратися в ситуації у межах їхньої компетентності. А батькам хочу порадити: якщо вас турбує якесь питання — не треба одразу телефонувати до міністерства. Спочатку зверніться до керівника школи, до районного (міського) управління освіти. Там працюють компетентні фахівці, які добре володіють ситуацією на місці й можуть оперативно її вирішити. І лише в тому випадку, якщо їхня відповідь вас не задовольнить, — звертайтеся до міністерства». Чому ж школи відверто порушують вимоги міністерства? Причин, на думку Лідії Щербакової, кілька. Насамперед учителі початкових класів недостатньо ознайомлені з Програмою розвитку дитини «Я у світі», за якою працюють дошкільні навчальні заклади, тому і влаштовують вступні іспити за добре відомою їм програмою початкової школи. Крім того, нині школи недостатньо забезпечені спеціалістами — психологами, логопедами. А саме вони діагностують психологічну й інтелектуальну готовність дитини до навчання. ДО РЕЧІ (За матеріалами веб-сайту www.umoloda.kiev.ua) | |
Переглядів: 1775 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |