Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Попередній вибір школи. (Продовження)

Пункт 2

 

Ось які оцінки поставила б я в своєму списку.

 

Нова будівля або нещодавно після капітального ремонту — 2.

Навіть стара школа може бути чистою і затишною. Але якщо ви помітите щось, що може безпосередньо загрожувати життю учнів (наприклад, зламані поруччі на шкільному ґанку), школу можна відразу ж викреслити зі списку.

 

Невелика — 3.

У галасливій компанії моя дитина сильно збуджується, їй буде важко навчатися. Школа з невеликою кількістю учнів для неї є найкращою.

Затишна — 5.

Моя дитина буде добре навчатися тільки в спокійній обстановці.

 

Недорога — 5.

Моя родина належить до середнього класу. Якщо я не матиму можливості платити за ті або інші заняття, купувати дитині дорогу спортивну форму, взуття та ін., це може створити для нас значні незручності.

 

Повинна мати статус ліцею або гімназії — 1.

Згідно із положенням Міністерства освіти, кожній школі, залежно від її педагогічної практики, надається певний юридично закріплений статус, (див. Додаток 3)

Я оцінила важливість цього критерію в 1 бал, оскільки наразі для мене важливо, щоб дитина успішно і не докладаючи знач­них зусиль навчалася в початковій школі. У цьому випадку зайві предмети тільки заважатимуть, оскільки моя дитина швидко стомлюється. Пізніше, якщо вона захоче навчатися за більш складною програмою, можна буде подумати про переведення до іншого навчального закладу.

 

Розташована неподалік від дому — 5.

У нас немає власної машини, амоя дитина насилу прокидається щоранку.

 

Навчати дітей за навчальною програмою... (необхідне вписа­ти) 2.

У Росії існують три системи початкової освіти — розвивальні програми Занкова та Ельконіна—Давидова і класична.

Я оцінюю цей пункт у 2 бали, оскільки у кожної програми є свої сильні й слабкі місця і жодна з них не здається мені пога­ною, неприйнятною для моєї дитини. Крім того, конкретний зміст навчання за будь-якою програмою залежить від учителя, і тут я, мабуть, покладуся на його вибір.

У школі повинне бути поглиблене вивчення таких предметів: іно­земна мова (яка), математика, фізика, гуманітарні предмети...

(необхідне вписати) — 2.

Моя дитина ще не знає напевне, які предмети їй подобаються більше. Можливо, що на момент переходу в 5-й клас вона захоче змінити школу.

 

У ній має бути багато додаткових занять для дітей... (перелічи­ти, які) — 1.

Неподалік від нашого дому розташований Будинок дитячої творчості, тому не буде необхідності шукати гуртки в школі.

 

Повинна бути добра спортивна секція — 2.

Заняття спортом корисні для здоров'я, але, можливо, для моєї дитини це буде дуже великим навантаженням. Спочатку ми могли б обмежитися обов'язковими уроками фізкультури.

 

Має бути свій басейн — 1.

ЛОР-лікар не рекомендував моїй дитині відвідувати басейн. Можливо, в старших класах ситуація зміниться, але зараз наявність басейну для нас не така вже й важлива.

 

Повинен бути укладений договір із вищим навчальним закладом (яким) —1.

Я хотіла б, щоб моя дитина здобула вищу освіту, але я поки що не знаю, до якого вищого навчального закладу вона вступатиме.

 

Школа має підтримувати зв'язки із зарубіжними школами — 3.

Дуже корисне надбання, що дозволяє дітям значно розши­рити кругозір. Моя дитина дуже товариська, їй сподобається спілкуватися з однолітками з іншої країни.

 

Повинен бути комп'ютерний клас — 1.

Комп'ютер є у нас удома.

Має бути добре налагоджена охорона — 5.

Хороший охоронець може подбати не тільки про захист школи від «зовнішніх ворогів», але в першу чергу про те, щоб захищати школярів від їхніх же товаришів по навчанню, і стежи­ти за порядком.

 

Повинна діяти група продовженого дня — 1.

Оскільки я працюю вдома, для мене це не є актуальним.

 

У школі має підтримуватися сувора дисципліна — 3.

Дисципліна дуже важлива для навчального процесу, але хоті­лося б, щоб діти при цьому не мали заляканого вигляду.

 

Колектив повинен бути доброзичливим — 5.

Чвари в педагогічному колективі завжди дуже погано від­биваються на учнях, і навпаки, дружні взаємини між вчителями завжди допомагають справі.

 

Учителі повинні бути висококваліфікованими, мати першу або вишу категорію, грамоти, інші нагороди — 3.

Безумовно, приємно мати кваліфікованого і дипломованого вчителя, але для мене головне — взаємини, які складуться між учителем та моєю дитиною.

Якщо грамоти й дипломи зробили вчителя зарозумілим, кате­горичним, абсолютно впевненим в своїй правоті, він навряд чи зможе із симпатією ставитися до мого достатньо впертого і само-впевненого сина.

 

Директор має бути симпатичним і виявляти душевне ставлення до дітей — 5.

Може видатися на перший погляд, що поки діти вчитимуться в молодших класах, батькам навряд чи доведеться часто зустріча­тися з директором.

Насправді директор — головний керманич, його поведінка визначає атмосферу, що панує в школі. Якщо вчителі будуть постійно незадоволені директором, навряд чи вони зможуть від­давати всі сили роботі.

 

Розмова з директором не повинна починатися з обговорення вступного внеску та ін. — 4.

Для мене фінансова допомога школі є припустимою тільки після того, як дитина почне в ній навчатися (згодом я детально розповім про це).

 

Випускники школи повинні мати високий відсоток вступу до вищих навчальних закладів, серед них мають бути переможці олімпіад, різних конкурсів та ін. — 3.

Якщо мені сподобається вчитель молодших класів, але не спо­добаються вчителі середньої школи, я можу змінити школу після 4-го класу.

 

Учні повинні носити шкільну форму — 1.

Моя дитина не з тих, кого може дисциплінувати шкільна форма.

 

Учні не повинні носити шкільну форму — 1.

З іншого боку, і наявність шкільної форми нітрохи її не збен­тежить.

 

Учні не повинні палити поблизу від школи — 3.

Якоюсь мірою це свідчить про їх пошану до своєї школи. Про­те учневі початкових класів, швидше за все, не доведеться часто зустрічатися зі старшокласниками.

 

У шкільній їдальні та в туалетах повинна підтримуватись чи­стота — 4.

Це безпосередньо стосується безпеки дитини у школі, крім того, доводить, чи піклуються працівники школи про порядок або тільки про зовнішній лиск.

В їдальні має бути різноманітне меню — 2.

Моя дитина достатньо невибаглива в їжі, але, з іншого боку, я не хотіла б, щоб у меню було багато «шкідливих» продуктів, таких як гамбургери, цукерки, що містять хімічні фарбники, солодкі газовані напої, чіпси, шоколад із добавками тощо. Навпа­ки, мені хотілося б бачити у шкільному буфеті соки, мінеральну воду, фрукти, овочеві салати, бутерброди із сиром, випічку1.

Пункт З

Мій підсумковий список виглядає так. Школа повинна бути:

1)     затишною;

2)     недорогою;

3)     розташованою неподалік від дому;

4)     із добре налагодженою охороною;

5)     із симпатичним мені директором;

6)     із хорошими взаєминами в колективі;

7)     із чистими туалетами та їдальнею.

Пункт 4

Я користувалася довідником «Город детства» видавництва «Аллель». Ви також можете звернутися до районного відділу освіти — вам повинні надати список шкіл вашого району, їхні адреси, телефони і стислі характеристики (яка спеціалізація школи, кількість учнів, запланована кількість вакантних місць на наступний рік та ін.). Крім того, таку інформацію можна знайти в Інтернеті.

Пункт 5

Докладніше про дієту молодшого школяра ми поговоримо в одному з наступних розділів.


Зателефонувати секретареві школи, дізнайтеся про години прийому у директора, і запишіться на прийом. Складіть список запитань до директора.

Обов'язково поцікавтеся, чи будуть у школі підготовчі занят­тя і чи визначені вже вчителі, які у вересні візьмуть перші класи, і запитайте, чи не можна зустрітися з ними. Попросіть дозволу пройтися школою.

 

Пункт 6

Якщо декілька шкіл набрали у вашому списку приблизно однакову кількість балів і вам важко зробити вибір, визначте, які критерії для вас є найважливішими (2—3 критерії), і зробіть порів­няння за ними.

Наприклад, якщо мені подобаються дві школи, але одна з них розташована на відстані приблизно 500 м від дому, і дорогою необхідно двічі перетинати жваві магістралі, а друга — за 200 м від дому, причому на шляху до неї взагалі не потрібно переходити проїжджу частину, я оберу другу школу.

Зрозуміло, ваші критерії, за якими ви оцінюєте школи, можуть абсолютно різнитися від моїх. Тому я хочу навести вам ще один приклад лист однієї мами, яка шукала школу для своєї дитини, користуючись тим же алгоритмом (до речі, вона винайшла його самостійно і незалежно від мене)1.

Перш ніж братися до власне вибору, я намагалася чесно розі­братися з тим, чого я очікую від школи, враховуючи особливості моєї дитини і мої мрії на тему шкільної освіти. Слід зазначити, що колись я натрапила на цікаву пораду як убезпечити житло для повзунка-ходунка.

Пропонувалося стати на карачки й обійти всю квартиру, уваж­но все перевіряючи і уявляючи, що саме може малюка зацікавити зі шкідливих/небезпечних предметів. Я намагалася подумки застосовувати цей прийом під час складання свого списку поба­жань для школи, і згодом, коли я відвідувала школи, я думала про те, як повелася б дочка в тому або іншому випадку...

Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: [ADM]Irina (11.06.2011)
Переглядів: 917 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!