Побажання батькам учня/учениці 4-го класу
Найкращий спосіб допомогти дітям – це допомогти їхнім батькам. Томас Харріс
Дорогі батьки! Ваша дитина завершує навчання в початковому ступені загальної освіти. Як же допомогти їй успішно освоїти учбову програму і стати самостійнішою і культурнішою людиною? Перш за все, продовжуйте роботу по формуванню навику осмисленого здійснення дитиною всіх своїх дій. У багатьох дітей даного віку продовжує працювати стихійна поведінка, обумовлена звичкою просто гуляти по вулиці, бігати, дивитися телевізор, грати в комп'ютерні ігри, лежати на дивані і так далі. Глибокий сенс в багатьох діях виявити важко, та і дорослі не завжди прагнуть його знайти разом з дитиною. Відставання в навчанні найчастіше є слідством того, що дорослі не спонукають дитину постійно ставити собі питання: «Для чого я це роблю?» Цілком здібної до складних розумових роздумів людини 9-10 років не орієнтують на те, щоб вона завжди відчувала свою відзнаку від тварин, яким не треба думати, оскільки все визначають інстинкти. Людина не може керуватися лише ними, вона здатна уявляти кінцевий результат своїх дій і вибирати якнайкращий варіант їх здійснення. Тому потрібно не стимулювати пошук дитиною відповіді на питання про сенс більшості її вчинків, але учити знаходити декілька варіантів досягнення поставленої мети, а потім вибирати якнайкращий. Тоді розум буде постійно зайнятий складною пошуковою роботою, що вимагає наявність відповідної інформації. У результаті з'явиться можливість глибше обґрунтувати необхідність здобуття всіляких знань з метою раціоналізації і оптимізації повсякденного життя, успішної реалізації потреб і інтересів дитини. Навчання в школі стане більш обґрунтованим. Для зміцнення інтересу до нього слід постійно розмовляти з дитиною з приводу того, що вона взнала нового на уроках, при виконанні домашніх завдань. Слід відучувати від механічного запам'ятовування учбового матеріалу, що формує в 5-7-х класах байдужість до навчання в школі. Треба постійно шукати разом з дитиною сенс і значення для його повсякденного життя тих знань і умінь, яких вона набуває в процесі навчання. При цьому відзначати не лише користь для майбутнього життя, але і для поточного. Також важливо продовжувати виховання навиків прояву волі, терпіння, самоконтролю в спілкуванні з батьками, друзями, при виконанні різної домашньої роботи. У 9-10 років в дитини вже має бути вироблене почуття обов'язку перед собою і тими людьми, що оточують. Воно передбачає уміння легко підкорятися тим вимогам батьків, інших родичів, вчителів, які направлені на фізичний, розумовий, етичний, естетичний розвиток дитини, подальше зростання її обґрунтованої самостійності. Тому ваші вимоги до культури поведінки дитини удома, в школі, на вулиці повинні не зменшуватися, а зростати. Старайтеся спокійно і аргументовано пояснити важливість їх виконання для забезпечення фізичного, психічного здоров'я людей, що оточують, та для неї самої, а також встановлення доброзичливих стосунків з людьми. Продовжуйте укріплювати навик щоденного читання художньої, а не лише науково-популярної літератури, об'ємом тексту до 15-20 сторінок з переказом прочитаного і спільним обговоренням. У канікули повинна зберігатися та ж норма. Лише в цьому випадку дитина постійно розумнішати і вчитиметься краще розуміти людей. Продовжуйте відзначати всі досягнення в подоланні ліні, безвілля, емоційної нестриманості. Спокійно і аргументовано пред'являйте свої вимоги, не відступаючи від них ні на крок. Тоді обов'язково буде досягнутий бажаний результат в розвитку свідомості і поведінки вашої дитини. Якщо виникнуть проблеми, то вчителі, директор та завуч школи, шкільний психолог завжди готові вам допомогти.
|