Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Поради батькам [ Додати статтю ]

Ваше дитина. 5-7 років

Ваше дитина. 5-7 років

Малюк намагається відновити лінію власного життя, пригадати, як він був маленьким, ставить про це питання дорослим: що він їв, як говорив, як спав. Логічно з'ясування подробиць своєї біографії приводить до питання: "Звідки я узявся?" Саме у цьому віці розумно планувати роботу по знайомству дитини з його родинним (генеалогічним) деревом, будувати уявлення про його батьків.

Відповідаючи на питання "звідки я?", пам'ятайте, що п'ятирічне дитя запитує вас не про зачаття розвитку і народженні його фізичного тіла, а саме про "Я". Розповідайте дітям про цикли життя в світі живої природи.

Саме у цьому віці в деяких виникає питання про те, що означає померти, і з'являється страх смерті. Багато дітей бояться не стільки того, що вони самі можуть померти скільки смерті батьків. Деякі живо уявляють собі поховання, їх лякає, що людину закопують в землю і так далі Як ми бачимо, дітей хвилюють важливі питання життя. Проте на відміну від безпосередніх трилітків вони вже уміють стримувати свої відчуття і довільно контролювати свою поведінку. Їм дуже потрібний співбесідник, з яким вони могли б обговорити теми, що хвилюють їх. Робити це слід в спокійній обстановці і наодинці. Виділяйте час для того, щоб вислухати дитину, поговорити з нею "про життя".

П'ятирічний вік - час ідентифікації з дорослими тієї ж статі. Дівчатка відносять себе до групи жінок, хлопчики - чоловіків. Це відповідний період для того, щоб привчати дітей до традиційних видів чоловічої і жіночої побутової праці: хлопчик із задоволенням допомагатиме таткові в гаражі, дівчинка - мамі на кухні. Відзначимо, що раніше діти після п'яти років нерідко залишалися удома стежити за молодшими братами і сестрами, і розглядувалися батьками вже як помічники по господарству.

Хлопчики особливо потребують того, щоб мами і бабусі, а також виховательки бачили і підкреслювали їх чоловіче начало, бачили в них опору захисників і помічників. Дівчатка потребують уваги і турботи, похвали з боку батьків і дідусів, а також педагогів-мужчин.

В день захисників Вітчизни і 8 Березня продумайте, як відзначити перш за все саме дітей. У багатьох країнах існують свято хлопчиків і свято дівчат.

Сучасна психологічна наука стверджує, що і хлопчики, і дівчатка потребують того, щоб в дитинстві програвати різні ролі. Хлопчики можуть брати участь в іграх в дочки-матері, а дівчатка - в хлоп'ячих озброєних виступах. До цьому дітей провокують і фільми у яких жінка-суперагент - частий герой. Етологія - наука про поведінку тварин - констатує, що дитинчата багатьох тварин в іграх виконують ролі як своєї, так і протилежної статі.

П'ятирічні діти відчувають себе абсолютно дорослими - а інколи такими, що вже дуже давно живуть все вже пізнали і зрозуміли, мудрими і трохи втомленими людьми.

Вони влюбливі, причому об'єктом закоханості може стати людина будь-якого віку. Для п'ятирічного хлопчика, як для справжнього чоловіка, вік обраниці не має жодного значення, і нею цілком може виявитися вихователька. При цьому діти дуже ранимі і чутливі, тому поводитися з їх відчуттями слід надзвичайно делікатно.

Дівчинка може сильно закохатися в друга свого батька або в сусіда-старшокласника. Випробовувані терзання, бажання бачити об'єкт симпатій, спілкуватися з ним, образливість порівнянні з силою першої закоханості у підлітків.

Разом із закоханістю приходять і ревнощі. Нерідко хлопчики починають ревнувати свою маму до батька, а дівчатка - навпаки. Це породжує агресивні випади, пропозиції про розлучення батьків і тому подібне. Якщо до цих пір дитину цікавив переважно навколишній світ, то в п'ять років акцент його внутрішньої, душевної уваги зміщується на взаємини людей. П'ятирічки володіють прекрасним чуттям на реальне відношення до себе і до інших. Вони гостро відчувають, коли ними намагаються маніпулювати, і хоч доки і не проявляють відкритого протесту, внутрішньо відгороджуються від такої людини. Вони ставлять під питання відношення до себе навіть з боку своїх батьків: чи дійсно вони мене люблять? У п'ять років з'являється критичність в оцінці дитиною дорослого.

В ході спостережень за навколишнім життям, слухаючи казки, дивлячись фільми, діти активно будують образ себе в майбутньому. Вміст цього образу у сучасних дітей специфічний. Вони частенько не мають уявлення про те, чим займатимуться. А фіксують те, що вони матимуть: будинок, машину, собаку, дівчатка - вбрання. Необхідно говорити з дітьми про їх плани, більше слухати, ніж давати рекомендації.

Стають баченими схильності і інтереси дитини. Однолітки стають усе більш значимі для нього. Психологічну підтримку дитина тепер може отримати не лише від дорослого, але і від друга. Попереду початок нового відповідального етапу в житті дитини: скоро він піде в школу.

Олена Соловйова

Категорія: Поради батькам | Додав: [ADM]Irina (24.06.2009)
Переглядів: 1422 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!