Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Новини | [ Додати статтю ] |
Здоров'я вчителя
Хотів би підняти дуже важливе питання для вчителів - стан їхнього здоров'я. А воно в них сьогодні ой як далеке від норми (це видно з кількості лікарняних листів). Надіятись на те, що держава та медицина допоможуть його зберегти, нереально
Нещодавно прочитав книгу «Роздуми про здоров'я» видатного лікаря і вченого М. Амосова (жаль, що так пізно). Ось деякі його принципи психології здоров'я. У виникненні хвороби в більшості винні не природа та суспільство, а лише сама людина. Не надійтесь на медицину, бо вона не може зробити людину здоровою, а тим більше не потрапляйте в руки лікарів. Щоби стати здоровим, украй необхідні власні зусилля (постійні та значні). Людина настільки досконала, що повернути здоров'я можна завжди! Майже всі думають про поліпшення здоров'я... у старості. Для доброго здоров'я необхідні п'ять умов: фізичні навантаження, обмеження в харчуванні, загартування, час і вміння відпочивати, щасливе сімейне життя. Природа милостива: достатньо 20-30-ти хвилин фізкультури щодня (щоб аж піт вийшов) - і буде відмінне здоров'я. Дуже стежте за своєю вагою: як мінімум - ріст у сантиметрах мінус 100. Умійте завжди розслабитись (а це вже характер!). Здоров'я - це щастя (а щастя - це стан тіла й душі). Останній принцип розшифрую:
Ось такі вони, принципи психології здоров'я. Виходячи з них, як же сучасному вчителю зберегти власне здоров'я? Поміркуйте над кількома порадами (знаючи, що ваше здоров'я - у ваших руках). Плануйте не тільки свій робочий час, а і свій відпочинок. Організовуйте собі хвилини відпочинку, моменти задоволення, миті радості та насолоди протягом робочого дня, трудового тижня, навчального місяця, семестру. Тільки ви самі повинні думати про своє здоров'я (фізичне, моральне, психічне, громадське), свій настрій, працездатність, свої енергетичні сили. Не будемо догматиками. У суспільстві домінує парадигма, що вчитель не має права на помилку - ні в чому, ніде, ніколи. Але вчитель теж людина і може помилятись. Він не відмінник, який одержує лише оцінки високого рівня, не ідеальний і випестуваний представник людини без недоліків. Геть цей догматизм! Нехай у нашому «табелі життя» будуть різні оцінки, а не тільки високого рівня, і нехай ми не будемо сприймати це, як привід до переживань і розладів. Не дуже беріть на себе професію критика та прокурора (наша енергетика, наше вчительське біополе, якими ми заповнюємо середовище навколо себе, повинні бути чистими та позитивними). Навчіться керувати своїм власним часом (визначте свої пріоритети, зосереджуйтесь на головному і думайте про власне здоров'я - це найголовніший пріоритет!). Умійте відмовитись чемно, але переконливо. У школі непочатий край роботи, вир, лавина. І це - нескінченно! Виконуйте додаткові завдання в міру своїх можливостей. Створіть на своєму робочому місці максимально комфортні умови праці. Приходьте на роботу з термосом, у якому може бути чай, гаряче молоко з вершковим маслом, улюблена кава, і протягом дня проводьте «гарячі» паузи. Уведіть у звичку приносити із собою горішки, курагу, родзинки, яблука, апельсини, мандарини, чорнослив (зробіть це за розкладом). Виходьте на свіже повітря на перерви (додається до 10-ти відсотків кисню у кров, а у приміщенні тільки 2). Якщо у вас є «вікна» у розкладі, зробіть самомасаж голови, фізичні корегуючі вправи, послухайте улюблену пісню, подивіться на красиві пейзажі (це можуть бути й художні картини), на фото улюблених людей, пригадайте побільше приємностей вашого життя. Обладнайте свій навчальний кабінет за власним смаком (обов'язково - море квітів і відповідна гама кольорів). Боремося за власне здоров'я по-діловому! Бажаю вам доброго здоров'я та щастя! Автор: С. Дибський | |
Переглядів: 1379 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |