Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Новини [ Додати статтю ]

Педагогічна невдаха - це не я

Педагогічна невдаха - це не я

Хоча результати навчання й виховання учнів в великій мірі залежить від трьох чинників: хто навчає, кого навчають, як навчають - важко сказати, що важливіше. Безумовно одне, що величезну роль у справі навчання і виховання відіграє вчитель, його особистість, його професійність і компетентність. Тож нещодавно в навчально-виховному об'єднанні №1 відбувся багатономінаційний конкурс педагогічної майстерностіПедагогічна невдахаце не я!”. Під час цього конкурсу вчителі та вихователі яскраво, творчо демонстрували не тільки грані своєї педагогічної компетентності, а й свою неповторну особистість.

Один з етапів конкурсу носив не просто назву, а справжній заклик „Ерудити, вперед!” Педагоги проходили тестування з питань педагогіки, методики, психології, при чому успішно справились з усіма завданнями. Далі відбулась презентація педагогічних гербів, девізів, а також власного кредо.

Ось, наприклад, як незвично, у віршованих рядках розповів про себе вчитель англійської мови Шеремета С.А.:

Нерідко думаєш, міркуєш

Хто ти? Для чого ти живеш?

Хто я? Я – це зв'язок?

Між поняттям „сьогодні” й „завтра”,

а ще я – архіваріус й перекладач,

Хранитель цінностей минулих,

Й майбутніх поколінь,

а ще, актор, психолог й вихователь,

І сценарист, і постановник дій,

А іноді – я адвокат, суддею я буваю,

І школярів до творчості постійно залучаю.

Я вчу дітей любити й знати іншу мову,

Не забуваючи й про рідне слово.

Кермо романтикам тримать допомагаю,

Англійську мову в НВО я викладаю.

 

А моє творче кредо :

„Від людини розумної, до людини духовної та високо розвиненої. І своїм завданням, насамперед, я вбачаю навчання і виховання наукової аристократії, вельможної інтелектуальності та розвиненої шкільної знаті”. А ось кредом вчительки Веремійчук О.Д. стало латинське прислів'я: „Міркую, значить існую...”

 

У вчителя Заслонкіна В.В. такий девіз: „Не закостеніти, але й не розм'якнути, залишатися на посту, але й не стояти на місці, бути гнучким, але непохитним, бути левом, але не озвіріти, не бути не одностороннім, ні двоєдушним, бути іншим, але не гіршим”.

А в гербі, який презентувала вчителька історії Гаврилюк Л.Д. невмирущі слова Т.Г. Шевченка: „Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь”.

Надзвичайно цікавим і змістовним виявився конкурс, що носить назву „Педагогічний діамант – творчий учитель”. Під час цього конкурсу його учасники відкривали формулу учительського успіху, складали рецепт вічної молодості вчителя, малювали портрети ідеального учня, а також презентували кращі учнівські проекти.

Надзвичайно цікаву формулу успіху, що сприяє роботі вчителя, представиввчитель Шеремета С.А.

(ООО + ДП + ЗМ + С 2 + БС) * ІМ = ТУ

Якщо розшифрувати, то це означає – особистісно-орієнтований підхід + демократизація і гуманізація стосунків + зацікавлення і мотивація + співпраця в квадраті, а ще безперервність і систематичність, все це помножене на інвестиції в майбутнє = творчий вчитель. Вчитель Заслонкін В.В. запропонував ось таку надзвичайно ліричну формулу, написану за традиціями саке:

Збери зерна мудрості,

Розчисти джерело знань,

Зачерпни з криниці досвіду,

Полий квіти творчості,

Придбай тонну терпимості,

Пів-тонн сумлінності,

Центнер наполегливості,

Два – цілеспрямованості,

Три – кмітливості,

Чотири – принциповості,

П'ять фантазії,

І багато-багато чуйності.

Валерій Вільєвич також запропонував рецепт молодості у вигляді ось такого звернення:

Учителю!

Систематично випивай: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпеливості, екстракт людяності, а також вживай вітаміни:

А – для активності, В – для бадьорості, С- для ефективності, Д – для діяльності, Є – для ефективності, Р – для порядності. А ще не забувай щорічно робити профілактичні щеплення від байдужості, сірості, духовного рабства. Будь вічним донором – віддавай своє серце дітям і пам'ятай: його повинно вистачити на всіх! Виконуй все це ретельно і будеш вічно молодим, вчителю!

А свій рецепт вічної молодості вихователі описали так:

„Усміхайтеся завжди, розвивайте свою пам'ять, щоб запобігти переживанням та стомлюваності, намагайтеся працювати з ентузіазмом, коли доля дає нам лимон – перетворіть його в лимонад, і тоді всі мінуси перетворяться на плюси”. Крім того, вчителі і вихователі вирішували педагогічні ситуації, знаходили способи розв'язання конфліктів, які можуть виникнути в дитячому колективі, обговорювали книгу А. Чернишова „Практикум по вирішенню конфліктних ситуацій”, ознайомились з рядом правил, приведених у цій книзі. Наприклад: „Не намагайтесь за кожною негативною відповіддю школяра бачити тільки негативні мотиви”, „Спільна діяльність зближує людей і підвищує їх авторитет”, „Передбачливість і коректність поведінки вчителя знижують напругу в спілкуванні” та рядом інших.

Надзвичайно цікаві творчі педагогічні проекти представили вихователі дошкільного закладу Кононенко М.А., Дудар М.Т., методист Мовчан С.А.

А педагоги Гаврилюк Л.Д., Веремійчук О.Д., Заслонкін В.В., Шеремета С.А. своїх вихованців. Це були і варіанти сценаріїв кінофільмів, це й карти подорожей в історичне минуле, а також по англомовних країнам.

Своєрідним підсумком став „Лист у вічність”, підготовлений вчителькою історії Гаврилюк Л.Д., ось уривок з нього: „Вечір. Тиша. Лише вітерець лагідно впав на воду і перетворився на хвилю, яка як з'явилась, так раптом і зникла. Все кругом спало. Лишень вона – стомлена, мовчала. Тоненькі пальці перебирають аркуші паперу. Вона дивиться на них, а в погляді - вічність, і неначе це не аркуш паперу , а кришталь, на якому висічено лінію життя. Але лінія ця була досить прямою, бо знала вона, кому віддає життя, кого вчитиме долати труднощі, знайомитися не тільки з азами науки, але й з самою життєвою мудрістю. А тепер вони рік - за - роком, її учні, розправляючи крила, вирушають у самостійне життя. А щоб легше їм було вона свою людяність, доброту розділила на всіх, а ще любов і ніжність - ті вічні почуття без яких неможливо уявити вчителя, бо вчитель – це сама вічність...”

Найактивнішими учасниками конкурсу та переможцями в різних номінаціях стали вихователі Кононенко Н.А., Дудар М.Т., методист Мовчан С.А., вчителі Заслонкін В.В., Шеремета С.А., Гаврилюк Л.Д., Веремійчук О.Д.. А незабаром в НВО №1 відбудеться конкурс молодих педагогів „Мій перший крок до зірок”. Тож хочеться побажати молодим і досвідченим, всім педагогам, щоб Віра стала човником, Любов до дітей – вітрилом, Надія – якорем, і тоді можна сміливо долати освітні хвилі.

 
Категорія: Новини | Додав: [ADM]Irina (08.07.2009)
Переглядів: 2948 | Рейтинг: 1.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!