Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Новини | [ Додати статтю ] |
Педагогічна невдаха - це не я Хоча результати навчання й виховання учнів в великій мірі залежить від трьох чинників: хто навчає, кого навчають, як навчають - важко сказати, що важливіше. Безумовно одне, що величезну роль у справі навчання і виховання відіграє вчитель, його особистість, його професійність і компетентність. Тож нещодавно в навчально-виховному об'єднанні №1 відбувся багатономінаційний конкурс педагогічної майстерності „Педагогічна невдаха – це не я!”. Під час цього конкурсу вчителі та вихователі яскраво, творчо демонстрували не тільки грані своєї педагогічної компетентності, а й свою неповторну особистість. Один з етапів конкурсу носив не просто назву, а справжній заклик „Ерудити, вперед!” Педагоги проходили тестування з питань педагогіки, методики, психології, при чому успішно справились з усіма завданнями. Далі відбулась презентація педагогічних гербів, девізів, а також власного кредо. Ось, наприклад, як незвично, у віршованих рядках розповів про себе вчитель англійської мови Шеремета С.А.: Нерідко думаєш, міркуєш Хто ти? Для чого ти живеш? Хто я? Я – це зв'язок? Між поняттям „сьогодні” й „завтра”, а ще я – архіваріус й перекладач, Хранитель цінностей минулих, Й майбутніх поколінь, а ще, актор, психолог й вихователь, І сценарист, і постановник дій, А іноді – я адвокат, суддею я буваю, І школярів до творчості постійно залучаю. Я вчу дітей любити й знати іншу мову, Не забуваючи й про рідне слово. Кермо романтикам тримать допомагаю, Англійську мову в НВО я викладаю. А моє творче кредо : „Від людини розумної, до людини духовної та високо розвиненої. І своїм завданням, насамперед, я вбачаю навчання і виховання наукової аристократії, вельможної інтелектуальності та розвиненої шкільної знаті”. А ось кредом вчительки Веремійчук О.Д. стало латинське прислів'я: „Міркую, значить існую...” У вчителя Заслонкіна В.В. такий девіз: „Не закостеніти, але й не розм'якнути, залишатися на посту, але й не стояти на місці, бути гнучким, але непохитним, бути левом, але не озвіріти, не бути не одностороннім, ні двоєдушним, бути іншим, але не гіршим”. А в гербі, який презентувала вчителька історії Гаврилюк Л.Д. невмирущі слова Т.Г. Шевченка: „Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь”. Надзвичайно цікавим і змістовним виявився конкурс, що носить назву „Педагогічний діамант – творчий учитель”. Під час цього конкурсу його учасники відкривали формулу учительського успіху, складали рецепт вічної молодості вчителя, малювали портрети ідеального учня, а також презентували кращі учнівські проекти. Надзвичайно цікаву формулу успіху, що сприяє роботі вчителя, представиввчитель Шеремета С.А. (ООО + ДП + ЗМ + С 2 + БС) * ІМ = ТУ Якщо розшифрувати, то це означає – особистісно-орієнтований підхід + демократизація і гуманізація стосунків + зацікавлення і мотивація + співпраця в квадраті, а ще безперервність і систематичність, все це помножене на інвестиції в майбутнє = творчий вчитель. Вчитель Заслонкін В.В. запропонував ось таку надзвичайно ліричну формулу, написану за традиціями саке: Збери зерна мудрості, Розчисти джерело знань, Зачерпни з криниці досвіду, Полий квіти творчості, Придбай тонну терпимості, Пів-тонн сумлінності, Центнер наполегливості, Два – цілеспрямованості, Три – кмітливості, Чотири – принциповості, П'ять фантазії, І багато-багато чуйності. Валерій Вільєвич також запропонував рецепт молодості у вигляді ось такого звернення: Учителю! Систематично випивай: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпеливості, екстракт людяності, а також вживай вітаміни: А – для активності, В – для бадьорості, С- для ефективності, Д – для діяльності, Є – для ефективності, Р – для порядності. А ще не забувай щорічно робити профілактичні щеплення від байдужості, сірості, духовного рабства. Будь вічним донором – віддавай своє серце дітям і пам'ятай: його повинно вистачити на всіх! Виконуй все це ретельно і будеш вічно молодим, вчителю! А свій рецепт вічної молодості вихователі описали так: „Усміхайтеся завжди, розвивайте свою пам'ять, щоб запобігти переживанням та стомлюваності, намагайтеся працювати з ентузіазмом, коли доля дає нам лимон – перетворіть його в лимонад, і тоді всі мінуси перетворяться на плюси”. Крім того, вчителі і вихователі вирішували педагогічні ситуації, знаходили способи розв'язання конфліктів, які можуть виникнути в дитячому колективі, обговорювали книгу А. Чернишова „Практикум по вирішенню конфліктних ситуацій”, ознайомились з рядом правил, приведених у цій книзі. Наприклад: „Не намагайтесь за кожною негативною відповіддю школяра бачити тільки негативні мотиви”, „Спільна діяльність зближує людей і підвищує їх авторитет”, „Передбачливість і коректність поведінки вчителя знижують напругу в спілкуванні” та рядом інших. Надзвичайно цікаві творчі педагогічні проекти представили вихователі дошкільного закладу Кононенко М.А., Дудар М.Т., методист Мовчан С.А. А педагоги Гаврилюк Л.Д., Веремійчук О.Д., Заслонкін В.В., Шеремета С.А. своїх вихованців. Це були і варіанти сценаріїв кінофільмів, це й карти подорожей в історичне минуле, а також по англомовних країнам. Своєрідним підсумком став „Лист у вічність”, підготовлений вчителькою історії Гаврилюк Л.Д., ось уривок з нього: „Вечір. Тиша. Лише вітерець лагідно впав на воду і перетворився на хвилю, яка як з'явилась, так раптом і зникла. Все кругом спало. Лишень вона – стомлена, мовчала. Тоненькі пальці перебирають аркуші паперу. Вона дивиться на них, а в погляді - вічність, і неначе це не аркуш паперу , а кришталь, на якому висічено лінію життя. Але лінія ця була досить прямою, бо знала вона, кому віддає життя, кого вчитиме долати труднощі, знайомитися не тільки з азами науки, але й з самою життєвою мудрістю. А тепер вони рік - за - роком, її учні, розправляючи крила, вирушають у самостійне життя. А щоб легше їм було вона свою людяність, доброту розділила на всіх, а ще любов і ніжність - ті вічні почуття без яких неможливо уявити вчителя, бо вчитель – це сама вічність...” Найактивнішими учасниками конкурсу та переможцями в різних номінаціях стали вихователі Кононенко Н.А., Дудар М.Т., методист Мовчан С.А., вчителі Заслонкін В.В., Шеремета С.А., Гаврилюк Л.Д., Веремійчук О.Д.. А незабаром в НВО №1 відбудеться конкурс молодих педагогів „Мій перший крок до зірок”. Тож хочеться побажати молодим і досвідченим, всім педагогам, щоб Віра стала човником, Любов до дітей – вітрилом, Надія – якорем, і тоді можна сміливо долати освітні хвилі. | |
Переглядів: 2948 | Рейтинг: 1.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |