Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Новини [ Додати статтю ]

Турбують талановиті діти

Турбують талановиті діти

 

 

Проблема звернула на себе увагу, коли відразу декілька вчителів поскаржилися  у вчительській:

 

-         такі обдаровані діти, а стільки створюють проблем. Зухвало поводяться, грублять, зривають уроки…

 

Зустрівся, поговорив і з дітьми, і з їх батьками. В один голос вони заявляли, що на уроках їм не цікаво, матеріал вони засвоюють дуже швидко, а потім їм стає нудно, ось вони і влаштовують на уроках шоу у власному виконанні.

 

Домовилися: так, вони звернули на себе увагу, я подумаю, що можна зробити з їх проблемою, а доки – на уроках вони поводитимуться гідно.

 

Треба було терміново приймати заходи. За допомогою вчителів знайшов в школі ще з десяток учнів приблизно одного віку: не менш талановитих, але поки що не створюючих проблем на уроках. Зібрав їх всіх разом і повідомив, що хочу провести експеримент по розвитку їх творчих здібностей. Розрахунок мій був на те, що люди, знаходячись в умовах експерименту, починають поводитися набагато відповідальніше, ніж в звичайних умовах. Всі погодилися з моєю пропозицією.

 

Коли я повідомив їм про метод, який передбачав використовувати, вони спочатку навіть сторопіли.

 

- будемо вчитися малювати із зав'язаними очима, - повідомив я їм.

 

Приступили до занять після уроків – по півгодини двічі в тиждень. Складність завдання абсолютно вирівняла їх художні здібності до одного рівня - повного невміння. Малювали гуашшю. На кожному малюнку ставили дату, щоб можна було спостерігати творче зростання кожного. Я заздалегідь повідомив, що мене не цікавить їх порівняльна оцінка між собою, важливі лише індивідуальні зміни.

 

Малювали прості речі: будинок, дерево, квітка і так далі У похвалах за кожен мазок пензлю я не скуповувався: в кожного знаходив – цікаве, оригінальне, незвичайне, виразне або вдале. Підібрати потрібне слово, щоб підбадьорити дитину – не складало труднощів. Обов'язково - для такого малювання дитині потрібний фартух, ми самі не відразу зрозуміли, як легко можна заляпатися, коли очі зав'язані. Батьки пробачили нам цей промах. Але повторювати його комусь не має сенсу. Також потрібні спеціальні стійкі підставки для фарб і води.

 

Результат перевершив всі мої очікування.

 

По-перше, діти дійсно поступово вчилися малювати із зав'язаними очима, і з кожним разом це у них виходило все краще і краще.

 

По-друге, одночасно з цим, вражаючим чином, у них почала розвиватися пам'ять, і вони все це відмітили. Тестування проводилося шляхом читання прислів'їв з переверненої сторінки і подальшого переказу. Враховувався відсоток, який їм вдалося запам'ятати після однократного прочитання.

 

І, нарешті, по-третє, закінчилися всі проблеми на уроках! Адже це спочатку і було основним завданням. Бачили б ви їхні очі, коли вони показували однокласникам свої малюнки. Для їх авторитету в своєму  колективі їм більше нічого не було потрібно. Він був досягнутий остаточно і беззастережно, і не вимагав якого-небудь іншого підтвердження.

 

Місяця через три серед батьків знайшовся художник, який погодився займатися з цією групою. Припиняти заняття ніхто не хотів.

 

Досягнутий з цими дітьми успіх - не залишився непоміченим в школі. Батьки повірили, що будь-які проблеми їх дітей можуть бути вирішені.

Категорія: Новини | Додав: [ADM]Irina (05.10.2008)
Переглядів: 2446 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!