Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Новини | [ Додати статтю ] |
Увага! Інтерактивність! Євгеній Славгородський, переможець конкурсу "Учитель року Росії" вважає, що вчителю літератури для проведення повноцінного уроку достатньо... крейди та шкільної дошки. Однак цей факт не заважає 27-річному педагогу та його колегам упроваджувати в навчальний процес найсучасніші засоби навчання в невеликій сільській школі, розташованій на найзахіднішій окраїні країни - у Калінінградській області. Як пояснити це протиріччя? Чи можливо примирити духовний простір взаєморозуміння, що народжується між учителем і учнем, з інформаційними технологіями? Учителі школи думають: можливо.
Ситуація Школа селища Крилово серед інших середніх шкіл Калінінградської області виглядає особливо: про неї знають далеко за межами найзахіднішого регіону, і не тільки в Росії, а і за кордоном - у Німеччині, Фінляндії й навіть у Великій Британії. Тут, у Крилово, побував міністр освіти і науки РФ Андрій Фурсенко, який подарував школі ще у 2005 році цифрову лабораторію. Школа також була визнана гідною гранта президента країни в рамках пріоритетного національного проекту «Освіта». Безсумнівно, безцінний педагогічний колектив на чолі з його директором Іваном Тюляндіним заслуговує найпильнішої уваги й у сфері розвитку інформаційних технологій. Школа невелика, що притаманно для сільської місцевості, а тим більше з урахуванням її місця розташування - на самій границі з Польщею. Але саме цей істотний факт додає школі особливу значущість в очах дітей, батьків і муніципальної влади. Такі камерні умови, в яких протікає педагогічний процес, народжують і особливий підхід до принципів навчання й виховання сільських дітей, які одержують незрівнянні переваги перед учнями звичайних міських освітніх установ. Рішення Середня школа селища Крилово почала свій шлях інформаційної еволюції у 2005 році, одержавши в нагороду від міністра освіти і науки комплект цифрової лабораторії вчителів, до складу якої входять: інтерактивна дошка, цифрова відеокамера, п'ятнадцять ноутбуків, мультимедіа-проектор, принтер, сканер, кишеньковий персональний комп'ютер, аудіосистема та пристрій безпровідного з'єднання по локальній мережі Інтернету. Але це був лише перший крок, слідом за яким школа одержала грант президента. Тепер установа укомплектована двома комп'ютерними класами, що насправді дуже непогано, з огляду на те, що кількість дітей не перевищує 200 осіб, а до нового навчального року одержала доступ до ресурсів глобальної інформаційної мережі Інтернет. Варто зауважити, що, незважаючи на різнорівневий віковий склад педагогічного колективу, до другого року вивчення можливостей інтерактивної дошки навряд чи не кожний учитель зайнявся її активним використанням у рамках власної навчальної дисципліни. На базі своєї бібліотеки школа сформувала унікальне, постійно поповнюване зібрання електронних ресурсів, до складу яких входять програмне, інформаційне та методичне забезпечення вчителів із навчальних предметів; методичні розробки педагогів школи; бібліотека вітчизняної та світової культури (кращі твори російського та світового живопису, літератури, архітектури й інших сфер духовного життя суспільства). Не випадково сільська школа звернула увагу на духовний та естетичний потенціал, закладений в інформаційних технологіях. Калінінградська область (колишня Східна Пруссія) перебуває в особливому, незвичайному культурному середовищі, яке сформувалось на стику двох культурних та історичних прошарків - німецького та російського. За цих умов національна та загальнокультурна самоідентифікація мешканця області має потребу в залученні до національного середовища, у певному сенсі - активної та творчої взаємодії з «великою Росією». Усе сказане має особливе значення для мешканців села, в якому головним джерелом культурної інформації, місцем творчого самовираження та комунікативним середовищем, що поєднує цілий ряд населених пунктів, стає школа. Причому поєднує школа не просто учнів, а їхніх старших братів і сестер, які були випускниками, і, нарешті, їхніх батьків. На думку директора Криловськой школи Івана Тюляндіна, на сільську школу в Росії завжди покладалась особлива місія: з одного боку, бути єдиним освітнім, культурним, духовно-моральним центром сільського життя, з іншого - зберігати саме існування селища зі своєю особливою формою соціальної організації життя, специфічним укладом і характерним ціннісним виміром, для якого такі категорії, як родина, оселя, рід, пам'ять, праця на своїй землі, стають ключовими. Спираючись на подібну виховну доктрину, школа звертається до використання інтерактивної дошки на уроках, елективних курсів з історії, світової художньої культури, основ православної культури, суспільствознавства, літератури, рідної мови, історії вітчизняного й закордонного кінематографа, гурткових занять, творчих вечорів тощо. Зрозуміло, дана приуроченість цього вже майже незамінного технічного засобу зовсім не виключає й суто утилітарного щоденного його використання, пов'язаного з підготовкою до іспитів, численними тестуваннями, електронними версіями домашніх завдань, а також їх перевіркою, в якості наочного посібника і багато іншого. Результат Для вчителя. Нові технології в першу чергу дозволили розкритись особистості та таланту вчителів. Відтепер у кожного педагога з'явився власний мольберт (ноутбук) і полотно (інтерактивна дошка). Залишається тільки приступити до картини. Вона може перетворитись на урок, виконаний у кращих традиціях технологій Microsoft Power Point, або в чудовий засіб перевірки домашнього завдання, або у спосіб проведення швидкого інтерактивного опитування, тестування, заліку. У наочне приладдя, завдяки якому ілюстрація не просто демонструється, але творчо освоюється, досліджується в деталях, анімується, рухається і практично живе в освітньому процесі. Окрім того, скорочується час підготовки до уроку вчителя, який звільнений тепер від постійного оформлення дошки та фіксування необхідних зображень, що мають не найбільш привабливий, збляклий вигляд. Завдяки бібліотеці електронних ресурсів кожний педагог може скористатись накопиченим досвідом колег, а це підвищує мобільність й активність взаємодії. Для учня. Використання інтерактивної дошки на уроках відкриває можливість художнього самовираження не тільки для педагога, а і для учня. Важливо пам'ятати, що в багатьох сільських дітей є комп'ютери, а також доступ в Інтернет, що значно підвищує їхню працездатність у сфері ІТ. Відтепер вони можуть цілком виявити свої здібності на уроці, гідно конкуруючи, учачи і навіть у чомусь допомагаючи своєму вчителеві. Найголовніша перевага інтерактивної дошки - її естетична й динамічна структура, що відповідає запитам молодого покоління. Використання інтерактивної дошки на уроці стає додатковим фактором організації уваги учня й у силу наявності якісного візуального ряду - підвищення рівня засвоєння навчального матеріалу з будь-якої шкільної освітньої програми. По матеріалам: Освіта.ua | |
Переглядів: 1591 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |