Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Новини [ Додати статтю ]

Карта інтересів для молодших школярів

Карта інтересів для молодших школярів

 

Вчитель, скориставшись даною методикою, може отримати первинну інформацію про спрямованість інтересів молодших школярів. Це у свою чергу, дасть можливість об'єктивніше судити про здібності та характер обдарованості дитини.

Щоб отримана інформація була об'єктивна, доцільно провести по даній методиці опит не лише дітей, але й їх батьків. Для цього необхідно заготовити листи відповідей за кількістю учасників. Обстеження можна провести колективно. Інструкції гранично прості і не зажадають великих зусиль для вивчення. Обробити результати можна також протягом короткого часу.

 

Інструкція для дітей

 

У правому верхньому кутку аркуша відповідей запишіть свої ім'я і прізвище. Відповіді на питання поміщайте в клітинках. Відповідь на перше питання поміщайте в клітинці під номером 1, відповідь на друге питання в клітинці під номером 2 і так далі Всього 35 питань. Якщо те, про що говориться, вам не подобається, ставте знак «-», якщо подобається – «+», якщо дуже подобається, ставте «+ +».

 

Інструкція для батьків

 

Для того, щоб дати вам правильну пораду і конкретні рекомендації для розвитку здібностей вашої дитини, нам потрібно знати його схильності. Вам пропонується 35 питань, подумайте і відповідайте на кожне з них прагнучи не завищувати і не занижувати можливості дитини. Для більшої об'єктивності порівняйте його з іншими дітьми того ж віку.

На бланку відповідей запишіть свої ім'я і прізвище. Відповіді поміщайте в клітинках, номери яких відповідають номерам питань. Якщо те, про що говориться в питанні не подобається (на ваш погляд) дитині, ставте в клітинці - «-»; якщо подобається – «+»; дуже подобається – «+ +». Якщо з якої-небудь причини вам важко відповісти, залиште дану клітинку незаповненою.

 

Обробка результатів

 

Питання складені відповідно до умовного ділення схильностей дитини на сім сфер:

1. математика і техніка (1-й стовпчик в аркуші відповідей);

2.  гуманітарна сфера (2-й стовпчик);

3.  художня діяльність;

4. фізкультура і спорт;

5.  комунікативних інтересів;

6.  природа і природознавство;

7. домашніх обов'язків, працю по самообслуговуванню.

 

Дана методика, окрім діагностичної функції, допоможе у вирішенні і корекційно-педагогічних завдань, отримані результати можуть бути дуже корисні як опорна схема для подальших спостережень за дитиною. З їх допомогою легко зробити розвиток дитини всебічним і гармонійним.

 

Обробка результатів

 

Порахуйте кількість плюсів і мінусів по вертикалі (плюс і мінус взаємно скорочуються). Домінування там, де більше плюсів. При підведенні підсумків і особливо при формулюванні виводів слід зробити поправку на об'єктивність випробовуваних. Необхідно враховувати також, що в обдарованої дитини інтереси у всіх сферах можуть бути однаково добре виражені, при цьому в ряду дітей може спостерігатися відсутність схильностей до яких-небудь сфер. В такому випадку слід вести мову про який-небудь певний тип спрямованості інтересів дитини.

Дана методика може активізувати роботу з батьками. Підштовхнути їх до вивчення інтересів і схильностей власних дітей, дати їм можливість, принаймні, задуматися над цією складною проблемою. Інтересним буде також зіставлення відповідей дітей та їх батьків. Це дозволить створити об'єктивнішу картину спрямованості інтересів дитини і виявить зони для коректувальної роботи як з дітьми, так і з їх батьками.

 

Аркуш     питань

 

 

1.       Чи подобається вирішувати логічні завдання і завдання на кмітливість.

2.       Чи подобається слухати або читати самостійно казки, розповіді, повісті.

3.       Чи подобається співати, грати на музичних інструментах.

4.       Чи подобається займатися фізкультурою.

5.       Чи подобається разом з іншими дітьми грати в різні колективні ігри.

6.       Чи подобається слухати або читати розповіді про природу.

7.       Чи подобається робити що-небудь на кухні (мити посуд, допомагати    готувати їжу).

8.       Чи подобається грати з технічним конструктором.

9.       Чи подобається вивчати іноземну мову, цікавитися і користуватися новими незнайомими словами.

10.     Чи подобається самостійно малювати.

11.     Чи подобається грати в спортивні, рухливі ігри.

12.     Чи подобається керувати іграми.

13.     Чи подобається ходити в ліс, на поле, спостерігати за рослинами, тваринами.

14.     Чи подобається ходити в магазин за продуктами.

15.     Чи подобається слухати або читати книги про техніку (машини космічні кораблі).

16.     Чи подобається грати в ігри з відгадуванням слів (назв міст, тварин).

17.     Чи подобається самостійно вигадувати історії, казки, розповіді.

18.     Чи подобається дотримуватися режиму дня, робити зарядку вранці.

19.     Чи подобається розмовляти з новими незнайомими людьми.

20.     Чи подобається доглядати акваріум, рослини, домашніх тварин (кішку, собаку та ін.), птиць, допомагати їм, лікувати їх.

21.     Чи подобається прибирати за собою книги, зошити, іграшки.

22.     Чи подобається конструювати, малювати проекти літаків, кораблів.

23.     Чи подобається знайомиться з історією (відвідувати історичні музеї).

24.     Чи подобається самостійно без спонуки дорослих займатися різними видами художньої творчості.

25.     Чи подобається читати або слухати книги про спорт, дивитися спортивні телепередачі.

26.     Чи подобається пояснювати щось іншим дітям або дорослим людям (переконувати, сперечатися, доводити свою думку).

27.     Чи подобається доглядати домашні рослини.

28.     Чи подобається допомагати дорослим робити прибирання в квартирі (витирати пил, підмітати підлогу і т.д.).

29.     Чи подобається рахувати самостійно, займатися математикою в школі.

30.     Чи подобається знайомитися з суспільними явищами і міжнародними подіями.

31.     Чи подобається брати участь в постановці спектаклів.

32.     Чи подобається займатися спортом в секціях і гуртках.

33.     Чи подобається допомагати іншим людям.

34.     Чи подобається працювати в саду, на городі, вирощувати рослини.

35.     Чи подобається допомагати і самостійно шити, вишивати, прати.

 

Карта інтересів дитини

 

Аркуш відповідей

 

Дата__________.     Прізвище, ім'я_________________

 

 

1        2       3        4        5        6        7

8        9       10      11      12      13      14

15      16      17      18      19      20      21

22      23      24      25      26      27      28

29      30      31      32      33      34      35

 

 

 

 

Висновок

Категорія: Новини | Додав: [ADM]Irina (14.03.2009)
Переглядів: 3670 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!