Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Новини | [ Додати статтю ] |
Атестація вчителя з погляду директора
Атестація спрямована на підвищення кваліфікації, професіоналізму, майстерності вчителя та покликана стимулювати ріст учителя. Термін атестації - п'ять років. Як спрямувати роботу вчителя так, щоб через 5 років учитель отримав бажаний результат? Обов'язковим і необхідним фактором перед проходженням атестації є курсова фахова перепідготовка вчителя. Це дає можливість учителю закріпити здобуте в роботі, почути нове, зануритись у теорію навчально-виховного процесу, ознайомитися з новими методиками, прийомами роботи, зустрітися з практиками, науковцями, прочитати багато необхідної літератури. Безумовно, це вже озброює вчителя, дає поштовх до нового, до експериментування. І це відчутно, коли відвідуєш уроки вчителів з метою вивчення результативності з курсової перепідготовки. Це дає можливість краще побачити й оцінити працю вчителя перед атестацією. У свою чергу вчитель після курсової перепідготовки знову вливається в навчально-виховний процес педагогічного колективу, який цілеспрямовано працює над методичною, педагогічною проблемою. У розрізі даної проблеми кожен учитель визначає свою тему самоосвіти, працює над нею й обов'язково виступає перед колегами на методичних семінарах, педагогічних радах, надає консультації колегам з даної проблеми (теми самоосвіти), виступає перед батьками, на засіданнях методичних об'єднань учителів і т. ін. Таким чином, перший рік після атестації вчитель поглиблено (теоретично) вивчає обрану тему самоосвіти і працює над нею. Розвиваючи цю тему, учитель втілює певні теоретичні аспекти в практику своєї роботи на уроці. Експериментує, корегує свою працю і таким чином досягає покращення результативності роботи на уроці або в позакласній виховній роботі, ділиться успішним результатом з колегами, запрошує на свій відкритий урок. Найціннішим є те, що вчитель доступно формулює колегам мету, якої він хоче досягти, використовуючи певні інноваційні прийоми, а потім ходом свого уроку показує, як саме він цього досягає і яка в цьому результативність його роботи. Таким чином другий і третій рік після пройденої атестації вчитель працює над створенням свого власного досвіду або системи в роботі. Відвідування уроків у такого вчителя адміністрацією школи дає можливість з кожного уроку винести родзинки цікавого з його досвіду, сказати про це колегам, показати відкритий урок учителя. І це та сходинка росту вчителя, яка підводить його до нової атестації. Учитель морально готовий до атестації, відчуваючи силу успіху, він охоче ділиться своїм досвідом, описує його разом з адміністрацією, готує матеріали до нової атестації. Звичайно, на шляху до успіху вчитель обов'язково впроваджує передовий досвід кращих учителів школи, міста, але робить це по-своєму, тому що чужий досвід перенести не можна. Його можна лише змоделювати і зробити своїм, бо саме це складне й багатогранне мистецтво і називається діяльністю вчителя. І саме цю багатогранну діяльність і вивчає атестаційна колегія школи, щоб дати експертну оцінку роботі вчителя за 5 років від попередньої атестації. Допомагають у цьому керівники експериментальної роботи А. С. Полянок, В. В. Клименко (Інститут психології АН України), бо колектив школи співпрацює з ними; оцінка колег, анкетування учнів, батьків, їх відгуки про роботу вчителя, який атестується. Методична рада школи знайомиться з досвідом роботи вчителя і затверджує його. Прикладом такої роботи є творчий портрет учителів початкової школи, учителів, які атестуються в даному навчальному році. Перед атестацією вчитель обов'язково звітує про свою роботу в міжатестаційний період, розповідає про те, як працював по підвищенню свого фахового, професіонального росту, які має результати в роботі, яким досвідом своєї роботи може поділитися. Такий звіт переходить у свято атестації вчителя. Тут і представлення кожного вчителя адміністрацією школи, і коротка характеристика власного досвіду вчителя, і привітання учнів, виступи батьків, і оцінка роботи вчителя колегами. Батьки й учні готують газети для кожного вчителя про його творчу діяльність і дарують їх на згадку. Учителі показують своє хобі, кожен з них розкривається як людина, як особистість. Учні присвячують і дарують їм свої вірші, співають пісні. Таким святом школа живе довго. А найголовніше - теплом переповнюється серце вчителя, готове до нових звершень, нових знахідок, до пошуків нових сходинок у своєму рості. Автор В. Бабенко | |
Переглядів: 5489 | Рейтинг: 2.2/5 |
Всього коментарів: 0 | |