Каталог статей
Головна » Статті » Новини МОН України » Інформація та рекомендації вчителю | [ Додати статтю ] |
Відповідно до «Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.08 № 94 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.02.08 за № 151/14842, у початковій ланці загальноосвітніх навчальних закладів державній підсумковій атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мова і читання) та математики. У загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня з навчанням російською та іншими мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з мови навчання (мова і читання). Атестація результатів навчання з української мови учнів, які почали вивчати її в поточному навчальному році початкової школи, здійснюється за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють. Бали за атестацію з математики, української мови (мова і читання) виставляються за результатами підсумкових контрольних робіт. Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснюється відповідно до Методичних рекомендацій «Контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи» (К.: Початкова школа, 2003 рік). Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до вимог, викладених у Програмах для 1-4 класів середньої загальноосвітньої школи (К.: Початкова школа, 2006). Завдання для підсумкових контрольних робіт розробляються методичним об’єднанням учителів початкових класів загальноосвітнього навчального закладу (вчителем початкових класів у школах з малою наповнюваністю учнів) відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України і затверджуються адміністрацією навчального закладу. Метою підсумкових контрольних робіт є визначення рівня сформованості в молодших школярів умінь застосовувати набуті знання і вміння на практиці. На проведення річної підсумкової роботи відводиться 1 академічна година (шкільний урок): 5 хв – на пояснення змісту роботи і 35 хв – на її виконання. Тексти перевірних робіт вчитель записує до початку уроку на дошці або заздалегідь друкує на окремих аркушах кожному учневі. Зміст завдань може бути представлено у традиційній чи у тестовій формі закритих та відкритих форматів. У разі укладання текстів підсумкових контрольних робіт у тестовій формі слід передбачити таку кількість завдань різних рівнів складності, що відповідатиме часу, відведеному на виконання контрольної роботи. Річною підсумковою роботою з української мови (мови навчання) може бути письмова робота, що містить 6 - 7 завдань різних рівнів складності, якими передбачається перевірка рівня мовленнєвих умінь учнів (зокрема: будувати речення, висловлювати міркування, власну думку за допомогою різних мовних засобів), а також практичне застосування мовних знань з фонетики, лексики, граматики, орфографії тощо відповідно до державних вимог щодо рівня навчальних досягнень учнів з української мови (додаток 1). Річною підсумковою роботою з читання (українська, російська чи інша мова навчання) може бути комбінована робота, яка складається з тексту для самостійного читання та низки письмових завдань для перевірки розуміння змісту прочитаного. Текст добирається доступний за змістом, стилем, конструкцією речень, обсягом відповідно до методичних вимог (з мови навчання - близько 300 - 320 слів, з другої мови - близько 260 - 300 слів). Кожне із завдань, як і їх сукупність, підпорядковується смисловій складовій читання, яка, у свою чергу, базується на його технічній складовій. Важливо визначити рівень сформованості навичок свідомого читання та розуміння тексту для його практичного застосування, тому запропоновані завдання можуть бути такими: на узагальнення змісту прочитаного (розкриття головної думки), на розуміння предметного змісту, відчуття ролі та краси художнього слова (якими засобами описано ту чи іншу подію, предмети, явища), здатність висловити власну думки з приводу прочитаного тощо. Всі завдання виконуються після прочитання учнями тексту (додаток 2). Бали за роботу з читання виставляються без урахування помилок за грамотність. Підсумкову контрольну роботу з математики можна укласти як у традиційній формі, так і у формі тестів різних форматів. Дібрані завдання переважно практичного характеру мають перевіряти рівень засвоєння певних знань з математики, сформованість умінь і навичок відповідно до вимог чинної навчальної програми. За своїм змістом завдання тестів можна згрупувати у такі блоки для перевірки сформованості певних умінь, а саме: натуральні числа, арифметичні дії з натуральними числами; текстові задачі; числові вирази; частини; величини; геометричні фігури, вимірювання величин. Підсумковою контрольною роботою з математики також може бути письмова комбінована робота, що складається із таких основних завдань: однієї складеної задачі на 3-4 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками чи без дужок); вправ на порівняння, перетворення одних величин в інші; вправ на знаходження частини від числа; вправ на застосування геометричного матеріалу тощо (додаток 3). Кожна підсумкова контрольна робота проводиться в усіх навчальних закладах відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п’ятниці. Учні, які з поважних причин не писали підсумкових контрольних робіт із зазначених предметів, пишуть їх у визначений атестаційною комісією час за рахунок годин, відведених на індивідуальну (групову) роботу. Бали за державну підсумкову атестацію з української мови (мова і читання) та математики виставляються в класному журналі під датою проведення підсумкової роботи. На правій сторінці класного журналу у розділі «Зміст уроку» здійснюється запис «Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація». Додаткові види перевірних робіт у 4-х класах не проводяться. Річне оцінювання, що є підсумковим, здійснюється на основі семестрових балів з урахуванням атестаційного балу. З української мови (мова і читання) та математики при виставленні річної оцінки враховуються також результати підсумкових контрольних робіт. | |
Переглядів: 2661 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |