Каталог статей

Головна » Статті » Новини МОН України » Інформація та рекомендації вчителю [ Додати статтю ]

Орієнтовні завдання, які можна використати при укладанні текстів для підсумкових контрольних робіт з української мови (частина ІІ)

Орієнтовні завдання,

які можна використати при укладанні текстів

для підсумкових контрольних робіт з української мови

 

Частина 2

 

1. Прочитай частини тексту. Встанови їх правильну послідовність.

 

  З часом люди навчилися робити зручні й легкі книжки з тонкої козячої або телячої шкіри.

  Сторінками найдавніших книжок були камені, стіни печер. Далі люди додумалися писати на глині, яку потім випалювали і сушили на сонці.

  Давно-давно на землі книжок не було.

 

2. Прочитай текст. Визнач його стиль.

Ромашка — одно- або багаторічна трав’яниста рослина з розгалуженим стеблом і розсіченими листками. Квітки — зеленкувато-жовті кошики з білими пелюстками. Росте біля доріг, на пустирях, біля осель. Цвіте у червні—серпні.

а) художній;

б) діловий;

в) науковий.

 

3. Прочитай речення: На яблуневу гілку сіла весела синичка.

Визнач, які слова складають його граматичну основу:

а) сіла на гілку;

б) весела синичка;

в) сіла синичка.

 

4. Познач, у якому реченні розділові знаки при звертанні поставлені правильно.

а) Чи не треба Вам, дідусю помічниці?

б) Чи не треба, Вам дідусю, помічниці?

в) Чи не треба Вам, дідусю, помічниці?

 

5. Познач рядок, у якому прикметник у словосполученні вжитий у переносному значенні.

а) золота ложка;

б) золоті руки;

в) золотий ланцюжок.

 

6. Познач рядок, у якому правильно дібрано синоніми до прикметника сміливий.

а) відважний, хоробрий, безстрашний;

б) відважний, кмітливий, хоробрий;

в) кмітливий, безстрашний, хоробрий.

 

7. Прочитай речення:

— Зараз я поставлю крапку над «і», — по-дорослому сказав Павлик учительці.

Напиши, що означає фразеологізм поставлю крапку над «і».

8. Познач рядок, у якому закінчення в слові визначено правильно:

а) травам и;

б) трава ми;

в) трав ами.

 

9. Познач слова, у яких до- є префіксом:

а) донести;

б) долина;

в) долити;

г) донечка;

ґ) домівка;

д) долоня;

е) доплатити;

є) дорога.

 

10. Добери до слова ніс споріднені слова з різними суфіксами. Утворені слова запиши.

Ніс + -ик —

Ніс + -очок —

Ніс + -ищ —

 

11. Встав у словах пропущені букви.

Р_бро, т_хенький, оз_мина, ст_бло.

 

12. Познач рядок, у якому всі слова записано правильно:

а) лехка, футбол, кігті;

б) кіхті, легка, футбол;

в) легка, кігті, футбол.

 

13. Познач рядок, у якому всі слова записано правильно:

а) розказати, безсмертний, змалювати, спитати;

б) росказати, безсмертний, змалювати, зпитати;

в) розказати, бессмертний, смалювати, спитати.

 

14. Познач рядок, у якому всі слова слід писати з апострофом:

а) з_їхати; роз_ійтися; без_язикий;

б) об_їхати, роз_яснити, з_їсти;

в) з_єднати, роз_ібрати, від_єднати.

 

15. Познач рядок, у якому співзвучні префікси і прийменники у словосполученні записані правильно:

а) написати напапері;

б) відплисти від берега;

в) з бити з яблуні.

 

16. Розглянь схему речення:

____  ====  … … .

Склади і запиши речення, яке відповідає цій схемі.

 

17. Склади і запиши коротку інструкцію про те, як виготовити закладку до книжки.

Пам’ятай! В інструкції має бути заголовок і текст. Текст повинен містити короткі спонукальні речення. Пиши конкретно, коротко та лаконічно.

Категорія: Інформація та рекомендації вчителю | Додав: [ADM]Irina (07.06.2008)
Переглядів: 2652 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!