Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Конкурс2:Завдання для „Швидкодумів” Учні повинні поміркувати і дати відповіді на запитання вчителя, опираючись на раніше вивчений матеріал та додатковий матеріал по даній темі. 1. Яку форму має Земля? 2.Як називається природний супутник Землі? 3. Хто був першим космонавтом у світі? 4. Назвати першого українського космонавта. 5.Скільки планет рухається навколо Сонця? 6.Що називають орбітою планети? 7. Які космічні тіла , крім планет, рухаються навколо Сонця? 8. Що таке глобус? 9. Скільки і які має полюси Земля? 10. Що таке екватор, на скільки півкуль поділяє він Землю? 11.Океан і континенти, Гори й ліс, міста й поля Це, малюк, твоя планета, Називається .....(Земля) 12..В небі куля вогняна, Має довгий хвіст вона, То не зірка, не планета Здогадались?..(комета) 13.В синім небі світлячки, Не дістати до них рукою, А найбільший світлячок, Вигнувся дугою (Місяць). 14. На небі це сузір 'я першим помічають, .Діди його прозвали „Великий Віз”. І справді, сім яскравих зірок з неба сяють. Мов кухоль, хоч води напийсь. (Велика Ведмедиця) 15.Якого поля не можна зорати, на якому полі не можна каміння полічити? (Небо, зорі) 16.Роздивитися мікроб, Допоможе мікроскоп. А вивчати зорі щоб, Треба мати ...(телескоп) За правильні відповіді - 1бал Конкурс3: „Художники”. (намалювати глобус (можна з закритими очима ) Частівки – коломийки про глобус Здавна формою Землі цікавились люди. Поки вчені довели, що Земля в нас кругла. Різні версії були, припущень багато, То її слони тримали разом з черепахой. Наш Гагарін, - космонавт, полетів у космос. І побачив рух Землі він навколо Сонця. Глобус – це модель Землі зменшеної форми.. Означає слово „куля” –всім тепер відомо. 3.Мудрий астроном Гіппарх вчений був із Греції. Паралелі, меридіани – це його концепція. Тепер наш чудовий глобус називають „ апельсин”, Або „м”ячиком у сітці”- це давно відомо всім. Ведучий: А тепер, коли ми підготувались до польоту, я всіх вас попрошу закрити очі, а відкрити їх тільки за моєю командою. І я починаю зворотній відлік... 5..4..3..2..1......пуск!!! (необхідно підтримати "пуск" музикою в стилі космосу ) Очі у закриті, тому, якщо пофантазувати, то можна уявити, як всі піднімаються до зірок....От ми пролітаємо крізь хмаринки... а от ми проходимо стратосферу... А от ми вже у відкритому космосі і бачимо нашу планету згори.... Відкриваємо очі... Як же виглядає планета Земля з Космосу? Вона виглядає як оцей глобус (ведучий показує глобус). І має самий такий розмір на вигляд. Звичайно всі країни і континенти прикриває шар атмосфери (тобто хмаринок), проте іноді, у безхмарну погоду видно Тихий Океан. А інколи навіть Велику Китайську Стіну!!! (ведучий має показувати океан і Китай на глобусі). Окрім Землі у сонячній системі є ще 8 планет - Венера, Марс, Меркурій, Сатурн з кільцями навколо себе, Юпітер, Нептун, Уран та Плутон. Хоча останні досліди вказують на те, що Плутон неможна вважати планетою. Всі ці планети крутяться навколо Сонця. (Це краще демонструвати або на плакаті сонячної системи, або малювати на дошці). Тож зараз я пропоную 18 учням вийти у відкритий космос і спробувати приземлитися на планети. Конкурс4: Планети сонячної системи Старий добрий конкурс з підвішеними на нитки яблуками, які треба вкусити без допомоги рук. Уявімо, що яблука - це вісім планет сонячної системи. Хтось кусає Марс, хтось Плутон, а хтось Землю. Решта вісімучнів тримають ці "планети" на піднятих вгору руках. То ж виходять вісім команд по дві дитини в кожній. Яка команда встигне першою вкусити яблуко - та перша приземлилась на свою планету і тому виграла. Учні сідають на місця Ведучий: Молодці! Ви вдвох, як Нейл Армстронг і Едвін Олдрін! До речі, чи ви знаєте, хто це такі? Діти: ...відповіді дітей... Ведучий: Це перші люди, які висадилися на Місяці! А хто знає, що таке Місяць? Учні відповідають... Ведучий: Ні! Місяць - це супутник Землі! Якщо всі планети Сонячної системи обертаються навколо Сонця, то супутники обертаються навколо своїх планет. Наприклад, у Сатурна існує аж 18 місяців, які обертаються навколо нього! Уявляєте собі, якби у Землі був не один супутник-Місяць, а вісімнадцять? Деякі ми бачили би вночі, а деякі навіть вдень. Поверхня Місяця вкрита круглими ямами, тому деякі люди вважають, що він зроблений з сиру :). А ви знаєте, що це за ями і як вони називаються? Діти: ...відповіді дітей... Ведучий: Вони називаються кратерами. Утворюються вони від комет, які падають на поверхню Місяця. А вам, як вже майже справжнім космонавтам, я пропоную дослідити поверхню Місяця, а саме - кратери. Конкурс 5: Поверхня місяця Учні діляться на дві команди. На підлозі у два ряди розкладаються обручі на відстані 1/2 метра один від одного. Це кратери. Дітям необхідно по-черзі стрибати із одного обруча в інший. Дострибавши до кінця, дитина бере яблуко (камінь з Місяця) і стрибає назад, передавати естафету наступному. Виграє та команда, гравці якої першими візьмуть по одному яблуку - відтак, вони стають найкращими дослідниками космосу. Конкурс 6: «Завдання для „ Рекламодавця” Прорекламувати : - Чому Місяць змінює свій вигляд? - „Наче човен в синім морі”. - Місяць – супутник Землі. Поети зверталися до Місяця, як до живої особи. 1. Місяць в річку задивився, Як у дзеркало дівчина. Місяцеві сон приснився: Гори, море, верховина. (Богдан Лепкий) 2.Місяць не чув. Він купавсь в океані, Грався , як злотний дельфін, Кидався в хвилі І знов вилітав, Бризкав І струшував срібло із себе. Падало срібло, Лилося на землю І сріблило мрії землі. (Олександр Олесь) Максимальна кількість – 3 бали (Наукове обґрунтування : Зміна фаз Місяця. Місяць – ніби кишенькове дзеркальце Сонця. Він сам не світить, бо є холодним небесним тілом, а тільки відбиває сонячне світло – це перша причина. А друга – Місяць обертається навколо Землі і , ми щоразу дивимося на його освітлену сторону ніби з іншого боку.) Конкурс 7: Кросворд Клас ділиться на 2 команди «Мудреці» та «Розумашки» Завдання для „Мудреців” , розв’язати КРОСВОРД. КРОСВОРД для І команди 1. Планета, яка названа ім'ям бога — покровителя торгівлі та мандрівників. (Меркурій). 2. Українська назва сузір'я Плеяд. (Стожари). 3. Мала планета. (Астероїд). 4. В перекладі грецькою – волохата, хвостата „зірка”. (Комета). 5. Наука, що вивчає Всесвіт. (Астрономія). 6. Найближча до нас зоря.(Сонце). Яке слово утворилося по горизонталі? (КОСМОС) КРОСВОРД для ІІ команди «Розумашки» 1.Прилад астрономів. (Телескоп). 2.Кулясте розпечене тіло, що випромінює світло. (Зоря). 3.Залишки небесних тіл, що впали на поверхню планет. (Метеорити). 4.Холодне кулясте небесне тіло. (Планета). 5.Явище повного згорання в атмосфері невеликих небесних тіл. (Метеор). 6.Мала планета. (Астероїд). 7.Яке слово утворилося по горизонталі? (КОМЕТА). Максимальна кількість балів — 7 (6 правильних відповідей і 1 бал за нове слово, що утворилося під час розгадування кросворду) Ведучий: Ви всі просто молодці! Із вас можуть вийти видатні космонавти. Не дивлячись на те, що в цьому році виповнюється 52 роки з того дня, як перша людина полетіла в космос, розвиток цієї галузі ще тільки починається. І можливо саме ви зробите значні відкриття в цій сфері. Можливо хтось відкриє нову планету, хтось стане першою людиною, яка висадиться на Марсі! А можливо в когось навіть буде свій будиночок на Місяці, куди він чи вона зможе літати на вихідні як на дачу! Пам'ятайте, все в ваших руках! Не бійтеся фантазувати! З днем Космонавтики вас! Частівки про Сонячну систему 1.Астрономія – наука Про космічнії тіла. Будем всі її вивчати, Щоб про космос більше знати. 2. Ми дізналися, Що Всесвіт – це космічний простір, Він складається з галактик Зіркових скупчень. 3. У космічному просторі Є чудові назви. Наша як завжди найкраща- Зветься Шлях Чумацький. 4. Гороскопи, гороскопи. Люди дуже вірять в них 12 знаків зодіаку, Поділяють увесь рік. 5.Наша Сонячна система Мала 9 діточок. Плутон себе не проявив, Місце він своє звільнив. 6. Ми вивчаємо планети І розкажем вам про третю. Це планета голуба- Називається Земля. 7. Ми її давно вивчаєм, Тож уже багато знаєм: 6 на ній материків, 4 океани та низка морів. 8. Місяць – наш природний супутник. Небеснеє тіло. Часто змінює свій вигляд, Хоче, щоб любили. 9. Ще в минулому столітті Український винахідник Вчений Юрій Кондратюк Показав у космос путь. 10. Ми майбутні астронавти, Мрієм в космос полетіть, Інопланетян зустріти, З ними міцно подружити. Смірнова І.А. м.Умань Черкаська обл.. | |
Переглядів: 3693 | Рейтинг: 3.0/3 |
Всього коментарів: 0 | |