Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Дивосвiт природи

Дивосвiт природи

 

Мета: розвивати смислову та образну пам’ять, вмiння узагальнювати; розвивати кмiтливiсть, швидкiсть мисления, творчi можливостi учнiв; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї; прищеплювати вмiння культурно поводитись на природi.

Обладнання: малюнки iз зображенням рослин, тварин; магнiтофонний спiв пташок; емблеми команд; секундомiр; «чорний ящик»; картки.

 

Хід години спілкування

 

1. Органiзацiйна частина

Наш дивний свiт, такий, як казка,

Он в небi хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне i живе.

Он квiтка полум’ям палає,

І ясне сонечко блищить.

Чарiвна пташечка співає:

 -Все в дивосвiт прийшло, щоб жить.

 

II. Вступне слово вчителя

— Все, що нас оточує i не зроблене руками людей,— це природа. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства. Сьогоднi ми проведемо екологiчну гру «Дивосвiт природи».

 

III. Пояснення правил гри

— У грi беруть участь два племенi. Перед вами — табло. На ньому дев’ять рiзнокольорових секторiв, що вiдповiдають дев’яти напрямкам, проходячи якими, потрiбно виконати завдання. Завдання захованi пiд кольоровими листками. Право обрати напрямок i вiдкрити сектор отримує те плем’я, яке перемогло у попередньому конкурсi. За перемогу плем’я отримує кружечок певного кольору, яке воно закрiплює на табло. Переможе те плем’я, яке зможе прикрiпити на табло найбiльше кружечкiв свого кольору.

 

IV. Презентацiя команд

У нашiй грi беруть участь два племенi: плем’я «Ягуарiв»i плем’я «Пiнгвiнiв».

Плем’я «Пiнгвiнiв» презентують:

Девiз:

Природа рiдна — наша втiха,

Тож хай вона не знає лиха.

 

1-й учень

Дружна зустрiч нас чекає,

І плем’я «Пiнгвiнiв» — перед вами.

Нас немало й небагато,

А шiсть хлопчикiв й дiвчаток.

 

2-й учень

Ми всi — звичайнi дiти,

Вмiєм плакати й радiти.

Природу дуже любим...

Всi: І друзями їй будем.

 

Плем’я «Ягуарiв» презентує:

Девiз:

Ми всi — господарi природи,

Тож збережемо її вроду.

 

1-й учень

Плем’я «Ягуарiв» — молодцi!

Ми багато читаєм,

Природу оберiгаєм,

І перемогу в боротьбi...

Всi: Здобути бажаєм.

 

— Оцiнювати результати гри буде авторитетне та незалежне журi. Допомагатиме нам команда болiльникiв, яка буде пiдтримувати свої команди додатковою кiлькiстю балiв за завдання. Всiх нас чекають 9 етапiв гри. Гра вiдбуватиметься пiд таким девiзом:

«З природою живи у дружбi, то й буде вона тобi у службi».

 

V. Екологiчна гра

Конкурс І. Чорний ящик

ящик кладеться iграшка або малюнок iз зображенням тварини чи рослини.)

— Ви повиннi вiдгадати, що туг знаходиться за тварина (або рослина). Можете ставити запитання, я буду вiдповiдати вам лише ТАК чи НІ. Виграє та команда, яка швидше вiдгадає.

 

Конкурс II. Дуель

(На запитання вiдповiдати за 1 хв. Яка команда бiльше дасть правильних вiдповiдей за 1 хв, та й переможе.)

«Ягуари»

1. Комаха, яка збирає квiтковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)

2. Низький та колючий, солодкий, не пахучий.

    Ягiдку зірвеш - руку обдереш. (Аґрус)

З. Птахiв змушує летiти у вирiй голод чи холод? (Голод)

4. Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горiх)

5. Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)

6. Влiтку — в шубi, а взимку — голе. (Дерево)

7. Сидить кiшка на вiконцi, i хвiст, як у кiшки, а все ж не кiшка. (Кiт)

8. Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шiсть нiг без копит. (Жук)

9. Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

10. Очi — на ногах, а будиночок — на спинi. (Равлик)

11.У чистiм полi вiн росте: на високих нiжках, в зелених панчiшках,

     квiточки блакитнi, оченьки привiтнi. (Льон)

12.У водi купалася, та все ж сухою залишилася. (Качка)

13. Пiд одним ковпаком сiмсот козакiв. (Мак)

14. Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)

15. Хто є ворогами пiвгвiнiв у морi? (Тюленi)

 

«Пінгвіни»

1. Хто любить перестрибувати з гiлки на гілку? (Бiлка)

2. Метелик, гусiнь якого завиває кокон, а з нього виробляють шовкове   волокно. (Шовкопряд)

3. Навеснi веселить, влiтку холодить, восени годує, а взимку грiє. (Лiс)

4. «Шуба» пiнгвiна. (Жир)

5. Сiро-зеленi комашки, яких полюбляють сонечка. (Тля)

6. Є голова, та немає волосся. Є очi, та немас брiв.

    Є крила, та не лiтає. В холодi не мерзне,

    І спеки не боїться. (Риба)

7. Скiльки нiжок у комахи? (6)

8. Хто ранiше всiх встає? (Пiвень)

9. Дихають, ростуть, а ходити не можугь. (Рослини)

10. Велика хижа морська риба. (Акула)

11.Дуже товстi ноги маю, ледве їх переставляю,

    Сам високий я на зрiст, замiсть носа в мене хвiст. (Слон)

12. Скiльки пальцiв на ногах у страуса? (2)

13.Куди зайцевi зручнiше бiгти — згори чи вгору? (Вгору)

14.Уночi гуляє, вдень спочиває, має круглi очi, бачить серед ночi. (Сова)

15. Найспритнiша тварина-бiгун. (Гепард)

 

Конкурс III. Впiзнайте мене

(На табло — малюнки 4 птахiв і 4рослин за порядковими номерами. За описом тварини чи рослини плем’я повинно сказати про кого або про що йде мова. Хто швидше пiднiме картку з порядковим номером, робить крок вперед. Переможе та команда, яка здолає бiльшу вiдстань.)

1. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь)

2. Пташеня цього птаха малесеньке — 3 г, але воно хоч і слiпе, несе на спинi iнше пташеня. Що ж воно робить? Викидає всiх iз гнiзда. Але мине 4 днi, i цей iнстинкт зникне. Цi птахи не висиджують i не виховують своїх дiтей, а пiдкидаютъ їх рiзним птахам. (Зозуля)

3. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека)

4. Цi птахи можугь передбачити погоду. Ще їх називаютъ маленькими барометрами. Про них в народi кажуть: «Низько лiтають над землею — на дощ». (Ластiвка)

 

Конкурс IV. Аукцiон

(Оголосити тему. Команди по черзі називають рослин, звiрiв, птахiв. Хто останнiй називає, той виграє.)

Горобець — синиця — …

Заєць — лисиця — …

Пiдснiжник — соняшник — …

 

Конкурс V. Гвiздок програми

Команди iз зав’язаними очима за 30с малюють козу. Першi номери — роги, другi — копита, третi — голову, четвертi — хвiст, п’ятi — тулуб. Пiсля завершення учасники команди описують «нову породу» кози і роблять їй рекламу.

 

Конкурс VI. Показуха

Гра проводиться разом iз болiльниками. На картках записанi назви тварин. Один учасник iз команди пантомiмно зображує тварин, болiльники вiдгадують. Виграє та команда, чиї болiльники за 1хв вiдгадають бiльше написаних слiв.

1-а команда              2-а команда

1. Заєць                      1. Жирафа

2. Слон                       2. Мавпа

3. Лисиця                   3. Корова

4. Журавель               4. Собака

5. Кенгуру                  5. Крокодил

6. Зебра                      6. Верблюд

7. Кобра                     7. Пiнгвiн

8. Бiлий ведмiдь         8. Курка

9. Кiт                          9. Метелик

10. Мишка                 10. Страус

 

Конкурс VII. Хто бiлъше?

За роки життя люди так «догосподарювались», знищили дуже багато видiв рослин і тварин. Тепер у природi їх дуже мало, вони потребують охорони, тому занесенi до Червоної книги.

Кожне плем’я по черзi називає рослину або тварину, якi занесенi до Червоної книги. Виграє та команда, яка останньою назве слово.

 

Конкурс VIII. Прислiв’я i приказки про тварин

Готуючись до сьогоднiшнього конкурсу, племена вивчали прислiв’я i приказки про тварин. Подивимось, яке плем’я знає їх бiльше. Поки вони йдуть записувати, ми послухаємо цiкавi повiдомлення про тварин i рослин.

 

Конкурс IХ. Цiкавинки

Повiдомлення учнiв, якi не беруть участi в конкурсi.

 

VI. Підсумок гри

— Ось i добiгла кiнця наша подорож у свiт природи. Ви всi добре сьогоднi попрацювали. Хочеться вiрити, що тi знання, якi ви отримали сьогоднi, не забудуться нiколи. Тож пiклуйтеся про «братiв наших менших», будьте природi друзями!

Слово надається журi.

(Переможцi отримують грамоти.) Заключне слово учнiв.

Оця стежина веде дитину

У свiт природи, дивний свiт,

Де є метелик, i є калина,

Снiжинка бiла i макiв цвiт.

Де соловей спiває пiсню,

І жайвiр сонечко кличе нам,

Вухастий зайчик стрибає в лiсi,

Їжак гостинцi несе дiткам.

I котик Мурчик поруч з тобою,

В росянiм лузi телятко мале

- Не скривдь нiкого жорстокою рукою,

Що є у свiтi — то ж все твоє.

За всю турботу та щиру ласку

Природа віддячить тобi не раз.

Тож не поруш чарiвну казку,

Нехай усiх вона радує нас.

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: [ADM]Irina (04.09.2008)
Переглядів: 17665 | Рейтинг: 3.6/8
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!