Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Чесність і правдивість Мета: розширити змiст понять чеснiсть i правдивiсть; навчити розпiзнавати цi моральнi явища; формувати вмiння оцiнювати власнi вчинки та вчинки товаришiв; виховувати чеснiсть та правдивiсть. Обладнання: таблицi, вiршi та оповiдання за темою. Хід години спілкування І. Органiзація класу II.Основна частина уроку 1. Розiгрування моральної ситуацiї «Розбите вікно» Учитель. - Дiти, давайте уявимо і розiграємо ситуацiю. Для цього нам потрiбнi два хлопчики для участi в експериментi. (Виходять два учнi, учитель по черзi пояснює роль кожного з них.) Учитель. - Петрик вдарив по м’ячу, i мяч влучив у вiкно. Вiкно розбилося, а м’яч, вiдскочивши вiд рами, впав прямо в руки Андрiйковi, який проходив бiля вiкна. Виходить учителька. Оцiнивши побачене, вона звертається до Андрiя: - Андрійку, хiба ти не знав, що гратись м’ячем пiд вiкнами не можна? Це призвело до того, що ти розбив вiкно. (Можливi два варiанти розвитку дiалогу.) І варіант. Андрiй, не бажаючи видати Петрика, бере провину на себе. ІІ варіант. Петрик зiзнається, що це вiн розбив шибку. Дiти висловлюють своє ставлення до вчинкiв Андрiя i Петрика, оцiнюють їх. 2. Робота над змiстом таблиць Таблиця 1 Щось накоїв Не вивчив урок Неправда Я не вивчив урок тому, що загубив пiдручник Чому вiн так сказав? Було соромно, вiн не хотiв отримати погану оцiнку, бо батьки будугь сварити Результат Боїться наслідків Таблиця 2 Щось накоїв Не вивчив урок Правда Я не вивчив урок тому, що цiлий день грав у футбол Чому вiн так сказав? Паленіє вiд сорому, його мучить почуття провини Результат Погана оцiнка, тому що вiн не мав мужностi визнати свою провину Учитель. - Навіть сказавши один раз неправду, людина втрачає частку довiри серед оточуючих, втрачає моральне право вимагати правдивого ставлення до себе. 3. Робота з тлумачними словниками Дiти знаходять слова «чесність» i «правдивість», читають їх тлумачення. 4. Читання вiрша Д. Павличка «Мухомори» Мухомор сказав до мухомора: — В нашiм лiсi ти — найкращий гриб! — І подумав: «От яка потвора — де ти взявсь, чорти тебе взяли б!» Мухомор одмовив мухомору: — В нашiм лiсi кращий ти за всiх! — І подумав: «Хто таку потвору Сотворив i виставив на смiх!» Таблиця 1 — Подумайте, як можна назвати таких мухоморiв? — Яких людей вони нагадують? — Чи не нагадує цей вiрш прислiв’я: «Два брехуни одної правди не скажуть»? 5. Читання казки «Хлопчик-пастух» Учитель. — Інодi наслiдки вiд брехнi бувають непоправними. Як це i трапилося в однiй казцi. Троє братiв пасли отару овець. Двом старшим братам потрiбно було зiйти з гори в село. Вони залишили молодшому рiжок i сказали йому, що як тiльки буде загрожувати небезпека, одразу дути в рiжок. Не встигли брати вiдiйти, як пролунали звуки рiжка, що сповiщали про небезпеку. Вони швидко повернулись назад, але виявилось, що малий просто пожартував. Брати знову вирушили в дорогу та невдовзi змушенi були повернутись назад. Їх зустрiв живий-здоровий брат. Брати розсердилися i знову почали спускатись з гори. Почувся звук рiжка, але брати не зважали, вони думали, що це знову витiвки малого пустуна. Та на цей раз небезпека була насправдi: на отару напали вовки. Два рази збрехавши, на третiй не чекай, щоб повiрили. — Що неправильно зробив молодший брат? — Що б ви йому порадили пiд час зустрiчi з ним? — 6. Читання та обговорення оповiдання Г.М.Кирпи «Маленька брехня» — Послухайте iсторiю про дiвчинку Наталку, яка вважала, що маленька брехня — це i не брехня зовсiм. Ганнуся впала i зламала ногу. Довелося в гiпсi лежати вдома. Вона дуже переживала, що багато в школi пропустить, а тодi зовсiм вiдстане вiд однокласникiв. Друзi вирiшили виручити однокласницю: домовилися щодня носити їй уроки i пояснювати, коли вона щось не зрозумiє. Коли настала черга Наталки провiдувати Ганнусю, вона не пішла до однокласницi. В класi збрехала, що у неї, мовляв, бабуся захворiла. — Як тобi не соромно! — обурилася Надiйка. Та ти ж учора цiлий день через скакалку на вулицi стрибала. — Подумаєш, злочин великий,— трохи зашарiлася Наталка.— Я зовсiм трiшечки збрехала. Учитель. - Як ви гадаєте: брехня може бути малою чи великою? - Мала брехня спричиняє таку саму шкоду, що i велика. Адже i мала брехня - це неправда, i пiв брехнi — теж неправда. І починається все завжди з малого: пiшов у кiно, а мамi сказав, що був у школi. Гасав у дворi, а вдома сказав, що ходив до хворого товарища. Здавалося б дрiбницi. Аж нi! Мала брехня з часом переростає у велику брехню, якiй немає прощення. 7. Гра «Дайте вiдповiдь». Учитель. - Як ви вчините, коли: • знаєте, що товарищ завинив, а карають iншого? • соромно сказати правду? 8. Iнсценування пiдготовленими учнями смiшинки П.Кальченка «Мiй тато» Батько й мати поїхали з дому, а Данилко, лишившись на господарствi, до школи не пiшов. Раптом — телефонний дзвiнок... Данилко впiзнав по голосу свою вчителъку. — Чому сьогоднi Данилко в школу не прийшов? — Тому, що вiн захворiв. — А хто це зi мною розмовляє? — Мiй тато... — Як можна назвати вчинок Данилка? — Як, на вашу думку, оцiнять вчинок Данилка учнi його класу? —Як би ви вчинили на його мiсцi? ІІІ. Підсумок — Запам’ятайте, дiти: краще сказати правду, якою б вона не була, тому що, як мовить народ, «брехнею свiт пройдеш, а назад не повернешся». Та й вертатись тодi буде нiкуди, тому що брехунiв чекає безслав’я. Про брехунiв ще й так кажуть: «Бiйся цапа спереду, коня — ззаду, а брехуна — з усiх бокiв». Отож, дiти, будьте з усiма чесними — i вам буде легко жити, бо ви нiкого не скривдили, не збрехали та не оббрехали. | |
Переглядів: 20456 | Рейтинг: 4.0/13 |
Всього коментарів: 0 | |