Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Шануй людей – і тебе шануватимуть Мета: розкрити змiст поняття «вихованість»; вчити культури спiлкування в рiзних життєвих ситуацiях; аналiзувати свої вчинки, давати самооцiнку; виховувати бажання розвивати свої достоїнства i позбутись недолiкiв. Обладнання: плакат «Правила спiлкування»; матерiал для дидактичної гри «Пiзнайте самих себе»; прислiв’я; плакат «Принципи взаємовiдносин»; таблиця «Позитивнi та негативнi якостi». Хід години спілкування 1. Органiзацiя класу — Сьогоднi ми поговоримо про те, як людина має себе поводити серед людей, чи важливим є для людини те, як думають про неї її ближні. II. Основна частина уроку 1. Розповiдь учителя — Одна дiвчинка, якiй зробили зауваження, що вона дуже голосно смiється, ображено сказала: «Моя поведiнка — це моя особиста справа». Ну, що ж, це правильно. Але тiльки в одному випадку: коли людина, як Робiнзон, живе на безлюдному островi. Ми ж з вами — не робiнзони. Ми живемо серед людей, тому нашi слова, жести, вчинки не байдужi тим, хто нас оточує. Поведiнка людини — це не тiльки її особиста справа, тому що ми живемо серед людей. Є в iталiйського письменника Джаннi Родарi казка про мандрiвника Джованнiно, який пiд час мандрiв потрапив у країну Солом’яних людей. Вони спалахували не тiльки вiд вогню, а навiть від гарячого слова. Жителi країни Воскових людей були м’якими, піддатливими, з усiм погоджувались. А склянi люди вiдрiзнялися такою крихкiстю, що могли загинути вiд будь-якого необережного слова. Не потрiбно мандрувати, щоб зустрiти таких людей. У кожного з нас є знайомi, якi можуть спалахнути, запалитися вiд одного слова. Є товаришi, якi в усьому погоджуються з вами, або, навпаки, завжди готовi сперечатися з людьми, якi ображаються через дрiбницю, є самовдоволеними i хвалькуватими. Серед ваших друзiв, мабуть, є спокiйнi та врiвноваженi, нетерплячi і нестриманi. 2. Читання й обговорення оповiдання В. Сухомлинського «Здрастуйте» Лiсовою стежкою йдуть батько і маленький син. Тиша. Сонце свiтить. Стукає дятел. Дзюрчить струмок у лiсовiй глушинi. Раптом син побачив, що назустрiч їм iде бабуся з паличкою. — Тату, куди iде бабуся? — запитав син. — Побачити, зустрiти чи провести,— вiдповiв тато. — Коли зустрiнемось з нею, ми скажемо їй здрастуйте,— сказав батько. — Навiщо їй казати це слово? — здивувався син.— Ми зовсiм не знайомi. — А ось зустрiнемось, скажемо їй «здрастуйте», тодi побачиш, для чого. Ось i бабуся. — Здрастуйте,— сказав син. — Здрастуйте,— сказав тато. — Здрастуйте,— сказала бабуся й усмiхнулася. І син iз здивуванням побачив: все кругом змiнилось. Сонце засвiтило яскравiше. По верхiв’ях дерев побiг легенький вiтерець, листочки заграли, затремтiли. В кущах заспiвали пташки — до цього їх не було чути. На душi у хлопчика стало радiсно. — Чому це так? — запитав син. — Тому, що ми сказали людинi «здрастуй» — i вона усмiхнулась. — Що мав на увазi тато, говорячи: «Побачити, зустрiти, провести»? — Коли людина вiтається — це вона робить приємно ближньому чи собi? — Чи була у вас така ситуацiя: привiтатись чи просто пройти мимо? 3. Бесiда — Які з цих якостей вам подобаються? (Робота за таблицею.) — Помiркуйте, чи може немовля мати цi якостi? — Отже, людина не народжується з готовим набором позитивних i негативних якостей. Звiдки ж вона їх бере? — Людина сама є творцем своє долi. Знання, якi здобуває людина, без застосування є мертвими. Потрiбнi ще зусилля самої людини, постiйна робота над собою. Це самоосвiта, розвиток своїх достоїнств i боротьба з недолiками. Кожна людина має керуватись принципом Бiблiї: «Поводься з iншими так, як ти хотiв би, щоб поводилися з тобою». 4. Дидактична гра «Пiзнайте самих себе» Дiтям роздаються картки зi словами достоїнств i недолiкiв вихованої людини. Дiти пiдкреслюють слова, якi є назвами достоїнств. Жорстокiсть, балакучiсть, стриманiсть, чуйнiсть, заздрість, смiливiсть, грубiсть, добродушнiсть, улесливiсть, справедливiсть, безтактність, тактовнiсть, щирiсть, зрозумiлiсть, милосердя. — Використовуючи перелiк якостей людини, спробуйте скласти характеристику самих себе. (Цей своєрiдний тест дозволяє виявити в дiтей прiоритети в системі життєвих цiнностей.) 5. Робота над прислiв’ями • За добре слово не платять грошей, а скажеш — усiм приємно. • Шануй людей i тебе шануватимуть. • Привiтання — бажане, а вiдповiдь до нього — обов’язкова. 6. Ознайомлення з принципами взаємовідносин Принципи взаємовідносин 1. У ставленнi до iнших завжди будь: • чемним; • уважним; • доброзичливим. 2. Нiколи не насмiхайся над недолiками iнших. 3. Намагайся виявити толерантнiсть. 4. Вмiй почути думку свого опонента. III. Пiдсумок Розв’язування моральних ситуацiй. Ситуацiя 1 На подвiр’ї грався маленький хлопчик. Його мама сидiла на лавцi i плела. Хлопчик побiг за м’ячем, впав i плаче. Все це вiдбулося у вас на очах. - Що ви повиннi робити? Ситуацiя 2 Вулицею йде бабуся. Вона несе кошик з яблуками. Раптом кошик випав з рук, i яблука розсипалися. Назустрiч iде дiвчинка. Дiвчинка ввiчливо привiталася та й пiшла далi. - Що повинна була зробити дiвчинка? Ситуацiя 3 Мама дала Петриковi цукерки, щоб вiн пригостив своїх друзiв. Коли хлопчик вийшов у двiр, то побачив серед друзiв свого кривдника — Сашка. Петрик задумався — пригощати йому Сашка чи нi? | |
Переглядів: 12881 | Рейтинг: 4.0/10 |
Всього коментарів: 0 | |