Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Інтелектуальна гра «Поміркуємо разом!» У грi беруть участь 2 команди. Склад 6-7 осiб, один з них капiтан. Команди формуються з учнiв класу, близьких за вiком i рiвнем iнтелектуального розвитку. Гра подiлена на раунди, добiр завдань яких орiєнтований на розвиток рiзних видiв мислення, розширення свiтогляду, розвитку рис iнтелектуального лiдера. Час проведення гри — 1 година. Оформлення гри: матриця для пiдрахунку балiв, необхiднi матерiали до завдань, які важко сприймати на слух, сигнальнi картки. І тур «У країнi цікавого» Вчитель: - Неуважнiсть властива багатьом людям. Але особливо схильнi до неї люди великої розумової працi. Вiдомий випадок, коли Ньютон (вiдомий фiзик) хотiв варити яйце, узяв годинник, зафiксував час i через кiлька хвилин побачив, що в руцi тримає яйце, а варить годинник. Батько росiйської авiацiї Жуковський одного разу, проговоривши цiлий вечiр з друзями у власнiй вiтальнi, раптом пiдвiвся. Шукаючи свого капелюха, почав швидко прощатися, кажучи: «Засидiвся я у вас, час додому» Вiдомий фiзик Ампер одного разу, прийшовши додому, подивився на напис на дверях (напис був зроблений ним), повернувся i пішов. Запитання. - Що було написано на дверях дома вiдомого фiзика? Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1бал. Вiдповiдь. Ампера немає вдома. Вчитель: - Цiкаво, хто придумав олiвцi - цi чарiвнi палички, які приносять тiльки радiсть. До появи олiвцiв люди малювали вугiллям на стiнах печер. Пiзнiше креслили гострою палицею - стялосом - на глиняних або воскових дощечках. У Стародавньому Китаї та Японiї виводили iєроглiфи пензликами з верблюжої шерстi, котрi макали у туш. На Русi користувалися гусячим пiр’ям. Ними писали на березовiй корi, а пiзнiше на паперi. Олiвцi з’явились не так давно. Сучасним олiвцям близько 200 рокiв. Олiвець складається з тонкого графiтового стрижня i дерев’яної трубки, котра потрiбна для того, щоб не ламався графiтовий стрижень, не бруднилися руки i олiвець зручно було тримати. Графiт знайшли 500 рокiв тому в Англії в шахтi мiста Камберленд. Тодi ж i стали пробувати робити олiвцi. Роком народження олiвця можна вважати 1795 рiк, коли вигадали додавати до графіту глину та обпалювати тонкi стрижі в печi. Запитання. Яким чином отримують твердi та м’якi сорти олiвців? І як роблять кольоровi олівці? Час для роздумiв 2 хв, за кожну вiрну вiдповiдь - по 1 балу. Вiдвовiдь. Змiнюють кількiсть глини. Чим бiльше глини, тим твердiший олiвець. До складу графiту додають барвник потрiбного кольору. Вчитель: У своїй книжцi «Вiд двох до п’яти» К. Чуковський наводить висловлювання дитини про страуса: «Страус — це жирафа, тiльки вiн птах». Запитання. Чи є в цьому висловлюваннi дитини частка правди? Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1бал. Вiдповiдь. Так, є. Страус — найбiльший птах у свiті. Зрiст великого страуса до Страус - птах, який не лiтає, але вiн має довгi сильнi ноги. Усi страуси — чудові бiгуни. Вони розвивають швидкiсть до Вчитель: - Чому кiшки вмиваються? Ми вважаємо, що кiшки - чистюлi. Але це далеко не так. Питання. Так чому ж вмиваються кiшки? Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1бал. Вiдповiдь. Кiшки злизують не стiльки бруд, скiльки запах. Для тих, хто сидять у засадi - тиграм, леопардам, рисям та звичайним кiшкам, - це дуже важливо. Якщо здобич заздалегiдь почує небезпеку, залишишся голодним. Вчитель: - На все велике багатство померлого в Парижi мiльйонера претендували два його сини, кожен з яких стверджував, що саме вiн є ЄДИНИМ спадкоємцем фiнансової iмперiї. При цьому кожен iз заявникiв показав нiбито справжнiй заповiт, пiдозрюючи супротивника в пiдробцi документа. Для з’ясування всiх обставин заплутаної справи було запрошено вiдомого суддю, який дуже швидко з’ясував, хто винний, а хто нi. Йому достатньо було тiльки поглянути спочатку на один заповiт, написаний 30 листопада, а потiм на iнший, написаний 31 листопада того ж року. Запитання. Як суддя міг дiйти висновку про законнi права лише одного спадкоємця? Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1 бал. Вiдповiдь. У листопадi 30 днiв. Заповiт, написаний 31 листопада несправжнiй. Вчитель: - Вiдомо, що людей iнодi порiвнюють з тваринами. Хто з нас не чув: дурний, як вiслюк. А чи знаєте ви iсторiю про вiслюка, який лежав у струмку. Пішов вiслюк по мосту, навантажений торбами з сiллю. Захотiв вiслюк пити та лiг у струмок. Вода розмила сiль та задоволений вiслюк, звiльнений вiд вантажу, пішов далi. Цей досвiд вiн добре засвоїв. Наступного разу його навантажили гумою. Знову розумний віслюк лiг у струмок i... втонув. Запитання. Що повинен був знати вiслюк, щоб не втонуги? Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1бал. Вiдповiдь. Вiн повинен був знати, що гума, поглинаючи воду, стає важчою. Тому i почали вважати вiслюка дурним. ІІ тур «У країні загадок» 1. Накреслили три прямих лiнії. На кожнiй з них позначили три крапки. А коли пiдрахували крапки, їх всього було шiсть. Покажи, як це зробили. Час для роздумiв 1,5 хв, за правильну вiдповiдь - 1 бал. 2. Розрiжте квадрат на три таких трикутника, щоб серед них був лише один трикутник з прямим кутом. Час для роздумiв 1,5 хв, за правильну вiдповiдь - 1 бал. 3. Пирiг у формi прямокутника треба розрiзати двома розрiзами на чотири частини так, щоб два шматка були трикутної форми, а два — чотирикутної. Як це зробити? Час для роздумiв 1,5 хв, за правильну вiдповiдь - 1 бал. 4. На прямiй взяли 4 крапки. Скiльки всього вийшло вiдрiзкiв, кiнцями яких є цi крапки? Час для роздумiв 1,5 хв, за правильну вiдповiдь - 1 бал. Вiдповiдь: 6 відрiзкiв. 5. Поштар Печкiн щодня пiсля працi гювертається додому пiшки. Влiтку вiн проходить вiд роботи до дому за 85 хв, а взимку - за 1 годину 25 хв. Як можна пояснити таку рiзницю в часi? Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1бал. Вiдповідь: 85 хвилин i 1 година 25 хв один i той самий час. 6. У одного джентльмена у вiтальнi було одне вiкно квадратної форми заввишки 3 фути i завширшки 3 фути. У джентльмена дуже болiли очi. А вiкно пропускало занадто багато свiтла, тому вiн покликав будівельника і попрохав його переробити вiкно так, щоб воно пропускало вдвiчi менше світла. Але при цьому джентльмену неодмінно хотiлось, щоб вiкно залишилось заввишки 3 фути i завширшки 3 фути. Запитання. Як вдалось будiвельнику задовольнити вимоги замовника? Використовувати завис, жалюзi, скло тощо вiн не мiг. Час для роздумів 2 хв, за правильну вiдповiдь - 2бали. III тур «Ми писали, ми писали» 1. Складiть текст, спираючись на такi запитання: хто це був? Який вiн мав вигляд? Кого зустрiв? Що йому сказали? Що вiн вiдповiв? Чим закiнчилася ця iсторiя? Час виконання 3 хв, оцiнювання вiд 0 до 3 балiв. 2. Складiть казку, до кожного речення якої входили б слова: бабуся, клоун, палац. А всi разом цi речення складали б суцiльну розповiдь. Час виконання 3 хв, оцiнювання вiд 0 до 3 балiв. 3. Складiть якомога бiльше слiв з лiтер поданого слова. (Дозволяється використовувати будь-які слова, що містять три i бiльше лiтер, зокрема форми дiєслова, займенника.) Час виконання 2 хв, оцiнювання залежить вiд кiлькостi слiв. | |
Переглядів: 6008 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |