Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Інтелектуальна гра "Поміркуємо разом!"

Інтелектуальна гра

«Поміркуємо разом!»

 

У грi беруть участь 2 команди. Склад 6-7 осiб, один з них капiтан. Команди формуються з учнiв класу, близьких за вiком i рiвнем iнтелектуального розвитку.

Гра подiлена на раунди, добiр завдань яких орiєнтований на розвиток рiзних видiв мислення, розширення свiтогляду, розвитку рис iнтелектуального лiдера.

Час проведення гри — 1 година.

Оформлення гри: матриця для пiдрахунку балiв, необхiднi матерiали до завдань, які важко сприймати на слух, сигнальнi картки.

 

І тур «У країнi цікавого»

 

Вчитель:

-  Неуважнiсть властива багатьом людям. Але особливо схильнi до неї люди великої розумової працi. Вiдомий випадок, коли Ньютон (вiдомий фiзик) хотiв варити яйце, узяв годинник, зафiксував час i через кiлька хвилин побачив, що в руцi тримає яйце, а варить годинник.

Батько росiйської авiацiї Жуковський одного разу, проговоривши цiлий вечiр з друзями у власнiй вiтальнi, раптом пiдвiвся. Шукаючи свого капелюха, почав швидко прощатися, кажучи: «Засидiвся я у вас, час додому»

Вiдомий фiзик Ампер одного разу, прийшовши додому, подивився на напис на дверях (напис був зроблений ним), повернувся i пішов.

Запитання.

-         Що було написано на дверях дома вiдомого фiзика?

 Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1бал.

Вiдповiдь. Ампера немає вдома.

 

Вчитель:

- Цiкаво, хто придумав олiвцi - цi чарiвнi палички, які приносять тiльки радiсть. До появи олiвцiв люди малювали вугiллям на стiнах печер. Пiзнiше креслили гострою палицею - стялосом - на глиняних або воскових дощечках. У Стародавньому Китаї та Японiї виводили iєроглiфи пензликами з верблюжої шерстi, котрi макали у туш. На Русi користувалися гусячим пiр’ям. Ними писали на березовiй корi, а пiзнiше на паперi.

Олiвцi з’явились не так давно. Сучасним олiвцям близько 200 рокiв. Олiвець складається з тонкого графiтового стрижня i дерев’яної трубки, котра потрiбна для того, щоб не ламався графiтовий стрижень, не бруднилися руки i олiвець зручно було тримати.

Графiт знайшли 500 рокiв тому в Англії в шахтi мiста Камберленд. Тодi ж i стали пробувати робити олiвцi. Роком народження олiвця можна вважати 1795 рiк, коли вигадали додавати до графіту глину та обпалювати тонкi стрижі в печi.

Запитання. Яким чином отримують твердi та м’якi сорти олiвців? І як роблять кольоровi олівці?

Час для роздумiв 2 хв, за кожну вiрну вiдповiдь -  по 1 балу.

Вiдвовiдь. Змiнюють кількiсть глини. Чим бiльше глини, тим твердiший олiвець.

До складу графiту додають барвник потрiбного кольору.

 

Вчитель:

У своїй книжцi «Вiд двох до п’яти» К. Чуковський наводить висловлювання дитини про страуса: «Страус — це жирафа, тiльки вiн птах».

Запитання. Чи є в цьому висловлюваннi дитини частка правди?

Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1бал.

Вiдповiдь. Так, є. Страус — найбiльший птах у свiті. Зрiст великого страуса до 2,5 метра, а вага 136 кiлограмів.

Страус - птах, який не лiтає, але вiн має довгi сильнi ноги. Усi страуси — чудові бiгуни. Вони розвивають швидкiсть до 60 км за годину. Крок птаха дорiвнює 8,5 метрів.

 

Вчитель:

- Чому кiшки вмиваються? Ми вважаємо, що кiшки - чистюлi. Але це далеко не так.

Питання. Так чому ж вмиваються кiшки?

Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1бал.

Вiдповiдь. Кiшки злизують не стiльки бруд, скiльки запах. Для тих, хто сидять у засадi - тиграм, леопардам, рисям та звичайним кiшкам, - це дуже важливо. Якщо здобич заздалегiдь почує небезпеку, залишишся голодним.

 

Вчитель:

- На все велике багатство померлого в Парижi мiльйонера претендували два його сини, кожен з яких стверджував, що саме вiн є ЄДИНИМ спадкоємцем фiнансової iмперiї. При цьому кожен iз заявникiв показав нiбито справжнiй заповiт, пiдозрюючи супротивника в пiдробцi документа. Для з’ясування всiх обставин заплутаної справи було запрошено вiдомого суддю, який дуже швидко з’ясував, хто винний, а хто нi. Йому достатньо було тiльки поглянути спочатку на один заповiт, написаний 30 листопада, а потiм на iнший, написаний 31 листопада того ж року.

Запитання. Як суддя міг дiйти висновку про законнi права лише одного спадкоємця?

Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1 бал.

Вiдповiдь. У листопадi 30 днiв. Заповiт, написаний 31 листопада несправжнiй.

 

Вчитель:

- Вiдомо, що людей iнодi порiвнюють з тваринами. Хто з нас не чув: дурний, як вiслюк. А чи знаєте ви iсторiю про вiслюка, який лежав у струмку. Пішов вiслюк по мосту, навантажений торбами з сiллю. Захотiв вiслюк пити та лiг у струмок. Вода розмила сiль та задоволений вiслюк, звiльнений вiд вантажу, пішов далi. Цей досвiд вiн добре засвоїв. Наступного разу його навантажили гумою. Знову розумний віслюк лiг у струмок i... втонув.

Запитання. Що повинен був знати вiслюк, щоб не втонуги?

Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1бал.

Вiдповiдь. Вiн повинен був знати, що гума, поглинаючи воду, стає важчою. Тому i почали вважати вiслюка дурним.

 

ІІ тур «У країні загадок»

 

1. Накреслили три прямих лiнії. На кожнiй з них позначили три крапки. А коли пiдрахували крапки, їх всього було шiсть. Покажи, як це зробили.

Час для роздумiв 1,5 хв, за правильну вiдповiдь - 1 бал.

2. Розрiжте квадрат на три таких трикутника, щоб серед них був лише один трикутник з прямим кутом.

Час для роздумiв 1,5 хв, за правильну вiдповiдь - 1 бал.

3. Пирiг у формi прямокутника треба розрiзати двома розрiзами на чотири частини так, щоб два шматка були трикутної форми, а два — чотирикутної. Як це зробити?

Час для роздумiв 1,5 хв, за правильну вiдповiдь - 1 бал.

4. На прямiй взяли 4 крапки. Скiльки всього вийшло вiдрiзкiв, кiнцями яких є цi крапки?

Час для роздумiв 1,5 хв, за правильну вiдповiдь - 1 бал.

Вiдповiдь: 6 відрiзкiв.

5. Поштар Печкiн щодня пiсля працi гювертається додому пiшки. Влiтку вiн проходить вiд роботи до дому за 85 хв, а взимку - за 1 годину 25 хв. Як можна пояснити таку рiзницю в часi?

Час для роздумiв 1 хв, за правильну вiдповiдь - 1бал.

Вiдповідь: 85 хвилин i 1 година 25 хв один i той самий час.

6. У одного джентльмена у вiтальнi було одне вiкно квадратної форми заввишки 3 фути i завширшки 3 фути. У джентльмена дуже болiли очi. А вiкно пропускало занадто багато свiтла, тому вiн покликав будівельника і попрохав його переробити вiкно так, щоб воно пропускало вдвiчi менше світла. Але при цьому джентльмену неодмінно хотiлось, щоб вiкно залишилось заввишки 3 фути i завширшки 3 фути.

Запитання. Як вдалось будiвельнику задовольнити вимоги замовника? Використовувати завис, жалюзi, скло тощо вiн не мiг.

Час для роздумів 2 хв, за правильну вiдповiдь - 2бали.

 

III тур «Ми писали, ми писали»

1. Складiть текст, спираючись на такi запитання: хто це був? Який вiн мав вигляд? Кого зустрiв? Що йому сказали? Що вiн вiдповiв? Чим закiнчилася ця iсторiя?

Час виконання 3 хв, оцiнювання вiд 0 до 3 балiв.

2. Складiть казку, до кожного речення якої входили б слова: бабуся, клоун, палац. А всi разом цi речення складали б суцiльну розповiдь.

Час виконання 3 хв, оцiнювання вiд 0 до 3 балiв.

3. Складiть якомога бiльше слiв з лiтер поданого слова. (Дозволяється використовувати будь-які слова, що містять три i бiльше лiтер, зокрема форми дiєслова, займенника.)

Час виконання 2 хв, оцiнювання залежить вiд кiлькостi слiв.

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: [ADM]Irina (13.09.2008)
Переглядів: 5986 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!