Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Продовження 11-й учень «Здрастуй, Земле!» — так гукну я, Вставши рано-рано. Це світання намалюю : В зошиті старанно. Кожен ранок — пречудовий: Має власний колір. Хочеш — зробим кольоровий Календар у школі. Зелен-паростком угору День новий піднявся, Заповзято і бадьоро До роботи взявся. Добре, що є Понеділок! 12-й учень А наступний не чекає, Стукає в віконце. Йому щедро позичає Жовтий колір сонце. Добре, що є Вівторок! 13-й учень Гляньте, гляньте, в нашій хаті Колір обновився! У бузковому халаті День новий з'явився. Добре, що є Середа! 14-й учень По доріжці променистій, Мов спортсмен упертий, У блакитній майці чистій День біжить четвертий. Добре, що є Четвер! 15-й учень Та не встигне він сховатись, Прийде господиня, Буде в праці клопотатись У хустині синій. Добре, що є П'ятниця! 16-й учень День оранжевий, як свято, Вже зустріть охота, Бо раніш додому тато Вернеться з роботи. Добре, що є Субота! 17-учень Ой який деньок безхмарний! Небо — наче вмите. І листочок календарний Червонясто світить. Добре, що є Неділя! 18-й учень Вставши з сонцем, мов буселик, Світ я оглядаю. Барви Тижня — у веселку Осяйну збираю. А по-твоєму як? Все інакше, все не так? То повір своїм очам — Намалюй, як бачиш сам! 19-й учень Цілий тиждень дітям сниться Невгамовна витівниця. Додає до гри охоти Добра вихідна субота, Господиня незрівнянна, Схожа вдачею на маму І весела, наче я, З нею в згоді вся сім'я. Варить, і пече, й прасує, Ні хвилинки не марнує Та досвідчена майстриня — Прачка, кухар і кравчиня. Переробить всю роботу З нами в десять рук субота, Щоб зустріти з хлібом-сіллю Сьомий день — сестру-неділю. · А субота з хлібом-сіллю привела сестру · Ось і тижневі кінець, хто трудився · От кажуть іноді: «убити час». Як ви розумієте цей вислів? (Відповіді учнів) · Убити час — означає губити власні думки, працю, хист, інтерес, тобто в підсумку—губити особистість. Адже змарнований час неможливо відновити, він втрачений назавжди. 20-й учень Мій друг сказав: Усі корови літати вміють, як ворони! Мій друг сказав: усі бики А хлопчаки,— сказав мій друг,— не люблять мити милом рук, і зуби чистити щоранку, ганяють кожну стрічну кішку та ще дівчат скубуть за кіски!.. Таке сказав — і геть пішов, а я й задумавсь дуже: «Щось тут — неправда! Але — що? Ти не підкажеш, друже?..» 21-й учень За все літо й трошки Ваня І не лежав у холодку. Був із дідом на баштані, був із татом на току. Був із мамою у полі, кукурудзу проривав. Був із хлопцями у школі — сад полити помагав. Був у тракторній бригаді, де працює старший брат. Із сестрою на леваді пас колгоспівських телят. І ніде не лінувався, скрізь трудився, як умів, і від сонця не ховався — через те він загорів! Учні співають «Пісню про лінь» (муз. В. Тугаринова, сл. І. Михайлової). 22-й учень Не без причини Кажуть учні, що Микола Не щодня приходить в школу! А послухати хлопчину: Є на те свої причини. То десь зошита посіяв, То холодний вітер віяв, То ганяв м'яча Микола І прийшов додому кволий, То протер запізно очі, Бо дивився до півночі Телевізора старанно — Задрімав лише під ранок. Тож прогулює хлопчина Кожний раз не без причини! Учитель. Для того, щоб кожний урок був повноцінним, треба чітко усвідомити золоте правило: знання набуваються головним чином на уроці, вдома вони лише закріплюються. Не можна лишати чогось незрозумілим, невивченим, не зробленим на заняттях. Крім того, втрачені на уроках хвилини призводять надалі до загублених годин, днів і навіть років. Зараз ми обговоримо і складемо коротку пам'ятку про обов'язки учня на кожному етапі уроку. 1-й етап — ще до початку уроку, відразу після дзвоника, поки вчитель не зайшов до класу, завдання до школярів: приготувати всі підручники й чекати вчителя, стоячи на своєму місці за партою. 2-й етап — уважно прослухати названу вчителем тему та навчальну мету, записати все рекомендоване в зошит. 3-й етап — опитування. Вчитель задає запитання. Як правило, всі насторожуються (раптом викличуть мене!), і, коли когось, врешті, викликають, напруження спадає, увага розсіюється. І в цьому полягає хибність підходу. Саме тоді, коли відповідає товариш, кожний школяр має змогу ще раз перевірити власні знання й повторити матеріал. 4-й етап уроку — виклад нового матеріалу вчителем. Для школярів тут найважливіше — уважно слухати і спостерігати, відгукуватися на пропозиції класовода, тобто брати активну участь у ході заняття. 5-м етап — закріплення одержаних знань. Треба твердо пам'ятати, що правила будуть зрозумілими тільки тоді, коли їх закріпити шляхом тренування і знайти застосування на практиці. 6-й етап — домашнє завдання. Школяр мусить детально записати все, що задано, і чітко уявляти прийоми та послідовність роботи вдома. 23-й учень Галю, вставай, умивайся та швидше до столу! Галю, мерщій убирайся, бо спізнишся в школу! Галя вилежує, ніжиться і позіхає, довго з портфелем вовтузиться і — не встигає. В школі дзвінок продзвенів і давно почалися уроки. А коридором чиї то лунають поспішливі кроки? Клас уже знає: Це знову спізнилася Галя. Ні, недаремно прозвали її Невстигаля. Учитель. Режим є одним з найважливіших чинників збереження та зміцнення здоров'я, працездатності кожного з нас. І навіть тривалості життя. Основне в режимі — розумна обгрунтованість, неухильність, чіткість, послідовність. Протягом дня ти маєш приблизно 840— 900 хвилин. Правильно використати їх тобі допоможе розпорядок дня. Спочатку тобі може не сподобається його «принциповий характер». Забарився ти з виконанням домашнього завдання, а він уже й мультик не дозволяє подивитися. Та спробуй все ж не образитися на нього. Бо він, гляди, ще мовчки глузуватиме з тебе: «Ех, слабкодухий ти, ніякої сили волі, навіть з власним часом упоратися не можеш». Тож доведи самому собі, що це не так. І незабаром відчуєш, що з розпорядком дня день удвічі довший. Хтось із твоїх друзів не втримається і запитає тебе: «Як це ти все встигаєш?». Мама похвалить: «Ти став такий зібраний». От і говорить про тебе вже як про самостійну людину. Адже слово «зібраність» (як і найближчі до нього за значенням слова «чіткість», «організованість», «зосередженість», «акуратність») найчастіше вживається для характеристики дорослих. Гра «Режим дня» Дітям роздаються малюнки, що ілюструють етапи режиму дня. Учитель залишає у себе перший малюнок і розпочинає гру: «Оля піднялася і прибрала своє ліжко»,— після чого кладе свій малюнок на набірне полотно. «Вона вмивається»,— продовжує учень, у якого цей малюнок, і теж виставляє його на набірне полотно і так далі. Гра «Закінчи розповідь» Уранці дитина повинна сама прибрати своє ліжко, зробити ранкову гімнастику... (вмитися, почистити зуби, вдягтися, поснідати, зашнурувати черевики). Увечері дитина повинна сама розібрати своє ліжко, роздягтися... (акуратно скласти або повісити у спеціально відведеному місці свій одяг, поставити взуття і т. д.). Гра «Дружимо з режимом дня» Кожний учень може підготувати інсценівку якого-небудь режимного моменту (ранковий туалет, ранкова гімнастика, дорога до школи з дотриманням правил вуличного руху, заняття в школі, фізкультхвилинка, ігри на перервах, прогулянка на свіжому повітрі з рухливою грою, виконання домашнього завдання, допомога батькам, приготування до сну). До інсценівок можна включити вірші, пісні. Учитель. Велике значення в режимі дня мають ігри, фізичні вправи. Існує навіть термін «гіподинамія» — пониження рухової активності. Діти виконують фізкультхвилинку під пісню Р. Паулса «Гіподинамія». Секундна стрілочка Зовсім не вміла та й ходити швидко теж. Ступала повільно, як бабуся,— неквапливо і втомлено. Годинна стрілка була найспокійніша, найрозважливіша з-поміж сестер. Одного разу Секундочка і Хвилинка засперечалися. Хвилиночка. Чому ти все стрибаєш, Секундочко? Немає від тебе спокою ні вдень, ні вночі! Все миготиш перед очима. Секундочка. Ну то й що! Це ти заздриш мені. Бо поки ти зробиш один крок, я стрибну аж 60 разів! І зовсім не стомлююся! Вчені проводили такий експеримент: чотирьох цілком здорових молодих людей віком 20-28 років уклали в ліжко на 7 тижнів, наклавши їм гіпс на ноги. Результат— порушення функцій серця, інші негативи зміни в організмі, які не відразу минули навіть після відновлення фізичних тренувань. Ось чому так потрібні людині XXI століття рух, фізична праця та активний відпочинок. 24-й учень Рано-вранці крізь віконце зазирнуло в хату сонце. Я збудив Марійку знову на зарядку на ранкову. Вже Марійка учениця — довго спати не годиться. Усміхнулось сонце з неба: — Уставати рано треба! Частівки «Здоровим будь!» Хлопчик З фізкультурою ми дружим, різні вправи любим дуже. «Раз, два, три, чотири!» — чути з нашої квартири. Дівчинка Глянь: без мила і водиці умиваються дві киці. Язичком вмиваються, лапками втираються. Хлопчик Я до крана сам дістану, умиваюсь біля крана. Мию милом щоки, шию і водою добре мию. Дівчинка Кроленята — глянуть любо: об морквинки чистять зуби. І тому в них зубки цілі — гострі-гострі, білі-білі. Хлопчик В мене щіточка зубна, подивіться: ось вона! Зверху вниз і навпаки чищу зуби залюбки. Дівчинка Носить півник-співунець на голівці гребінець. Гребінцем тим, знає кожний, причесатися не можна. Хлопчик А у мене, а у мене є гребіночка зелена. Я нікого не прошу,— сам голівку причешу. Дівчинка Поросяткам у корито їжі свіжої налито. Нечепури лізуть прямо у корито із ногами. Хлопчик А коли кінчаю їсти, на столі у мене чисто. Скатертину не заллю, бо порядок я люблю. 25-й учень Із Юрком сама морока, Це не хлопець — лежебока. Цілий день лежить, лежить... Як такому в світі жить? Ми копаємо грядки, ми обкопуєм дубки. А дідусь гукає збоку: — Гей, невтомні малюки, обкопайте й лежебоку. Учитель. Відпочинок — це не безділля, а цікаво й корисно проведений час. Вихідний день треба планувати. Щоб він пройшов цікаво, не треба лінуватися. Тоді на все вистачить часу: і на допомогу батькам, і на веселий змістовний відпочинок. Час не можна повернути назад, час не можна зупинити. Запам'ятайте, що час — ваш друг, якщо ви цінуєте його, усвідомлюєте важливість кожної миті. | |
Переглядів: 3082 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |