Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Наш дім — рідна хата Мета. Дати дітям елементарні знання про традиційні українські будівлі; вчити дотримуватися чистоти й порядку в хаті та на подвір'ї (вимити посуд, винести сміття, накрити на стіл, підмести підлогу, нагодувати свійських тварин). Обладнання. Ілюстрації малюнків, картин українських хат у різних регіонах України та в різні часи; грамзапис пісні «Смерекова хата». Попередня робота. Принести з дому різні старої винні речі (вишиті рушники, глечики, дерев'яні ложки). Заняття проходить у шкільному музеї народознавства. Хід заняття 1. Вступ. Про тему нашого сьогоднішнього заняття ви дізнаєтесь, прослухавши пісню «Смерекова хата». (Пісня звучить у грамзапису). 2. Слово вчителя. Скажіть мені, будь ласка, про що співається у пісні? (Про рідну хату). Ось сьогодні ми з вами і поведемо мову про рідну хату. Ми дуже часто говоримо: «мій рідний дім», «моя домівка», «моя хата». Як ви вважаєте, що ми маємо на увазі, коли так говоримо і чому? Коли людина надовго від'їздить з дому, про що вона думає найчастіше? Правильно, людина згадує свою рідну домівку. А ось якими були хати, в яких жили наші з вами бабусі та дідусі, нам з вами розкажуть екскурсоводи. 3. Уявна екскурсія. (Екскурсовод розповідає про історію української хати). 4.Демонстрація дидактичних матеріалів. § Ви послухали розповідь про те, якими були хати раніше. А ось такі хати будують в селах у наші часи (демонстрація ілюстрацій та фотографій). § А такими бувають у містах (демонстрація ілюстрацій). Але якою б не була домівка, кожна людина любить її. Послухайте, як чудово писав про це Богдан Лепкий: Любіть свою хату, хоч і небагату. Тут ви бігали до мами дрібними ногами. Тут ви підростали, Божий світ пізнали. Звідси батько вас за руку вів до школи на науку. Гей, нема то в світі краще, Як та рідна стріха. Тут є ваше щастя, радість і потіха. 5. Бесіда. 1. Як ви вважаєте, за що автор любить свою домівку? 2. А за що ви любите свою хату, дім? (Розповіді учнів про свій дім, його особливості). 3. Які хати у вас, у ваших рідних? 4. Які старовинні речі збереглися у ваших домівках? 5. Як ви дотримуєтесь чистоти в хаті? На подвір'ї? 6. Що ви вмієте робити з хатньої роботи? 6. Робота із прислів'ями. Люди добрі, тепла хата, є що їсти, є де спати — хоч зимуй. Скрізь добре, але вдома — найкраще. 7. Слово вчителя. Але бувають і такі помічники, як у віршах Г. Бойка. Послухайте. Хто це зробив? Татуньо мій сходив у ліс — Сухих дровець у дім приніс. Бабуся воду скип'ятила, І підмела, і стіл накрила. Тут мама стала до стола, І всім нам чаю налила. Для мене теж знайшлося діло: Я мила чашку та... розбила. · Що б ви порадили дівчинці? 8. Тематичне малювання на тему: «Моє подвір'я». 9. Підсумок заняття. § Що треба робити, щоб ваша хата, ваше подвір'я були найкращими? | |
Переглядів: 6091 | Рейтинг: 3.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |