Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Людина починається з добра Усний журнал «Подорож до світу маленьких казок В.О.Сухомлинського» Мета. Ознайомити учнiв i бiографією В.О.Сухомлинського; формувати уявлення про доброту, чуйнiсть і уважнiсть; вчити спостерігати, робити висновки; розвивати діалогiчне та монологічне мовлення; виховувати любов до батькiв, до рiдного краю, до працi. Хiд уроку Вступне слово вчителя. — Жив на свiтi педагог, учений, письменник Василь Олександрович Сухомлинський. Вiн дуже любив дітей і написав для них багато-багато оповiдань та казок про ласкаве сонечко та м’яку травичку, про працелюбних мурашок i веселого метелика, про зайчика-хвалька та голосистого пiвника, про ласкавi маминi руки i добру бабусю. Вiн писав казки про доброту, бо сам був доброю людиною i дуже хотiв, щоб ви, дiти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб мали тата i маму, рiдну домівку, нашу велику i прекрасну Батькiвщину з її широкими лугами, густими лiсами, безмежними ланами. Сьогоднi ми свiй урок присвячуємо творчостi В.О.Сухомлинського, i тема його – «Людина почкинається з добра» - за казками цього письменника. Ведуча. Вiдкриваємо першу сторiнку нашого усного журналу. Бiографiя В.О. Сухомлинського. 1-й учень. Народився В.О.Сухомлинський 29 вересня 1918 р. в селі Василiвка Онуфрiївського району, Кіровоградської областi у незаможній сiм’ї. До революцiї Олександр Омелянович Сухомлинський працював за наймом як тесляр i столяр у поміщикiв та окремих селянських господарствах. Мати - Оксана Юдiна, працювала в колгоспі. В їхній сiм’ї, крiм Василя, було ще троє дiтей - Іван, Сергій та Меланiя. Всі вони стали вчителями. Закiнчивши навчання в семирiчнiй школi, де був одним з найкращих учнiв, улiтку 1934 р. вступив до Кременчуцького педагогiчного iнституту i став студентом факультету мови i лiтератури, але через хворобу у 1935 р. припинив навчання у ВУЗі і сiмнадцятирічним юнаком розпочав свою педагогiчну роботу. 2-й учень. Протягом 1935-1938 рр. вiн викладає українську мову і лiтературу у школі. Потiм продовжує навчання у Полтавському педагогiчному iнститутi (заочно). У 1941 р. був призваний до лав Радянської Армії. У 1942 р. був тяжко поранений. У 1942-1944 рр. працює директором середньої школи і вчителем російської мови і літератури у селищi. Навеснi 1944 р. переїжджає з дружиною до України, на свою Батькiвщину, в Онуфрiївський район. Працює чотири роки завідувачем районного вiддiлу освiти. А в 1948 р. за власним проханням стає директором Павлиської середньої школи. Цiєю школою вiн керував до кiнця свого життя. 23 роки життя в Павлишi стали найплiднiшими. На найвищий щабель своєї творчостi В.О.Сухомлинський пiднявся в 60-i роки. Саме в цi роки вiн написав свої найкращi книжки, статтi, художні твори для дiтей. Не раз був нагороджений орденами i медалями за свою плiдну працю. 3-й учень. 2 вересня 1970 р. перестало битися серце В.О.Сухомлинського. Вiн прожив 52 роки. Але фiзична смерть на поклала край життю його творчих надбань. І тому ми сьогоднi зупинимось на однiй зi сходинок багатогранної творчостi вчителя-педагога В.О.Сухомлинського - казках. І ось ми вiдкрили першу сторiнку нашого усного журналу. Другою сторiнкою будуть казки видатного педагога про добро i чуйнiсть до людей. Адже тема нашого уроку так і звучить: «Людина починається з добра». Ведуча. Вiдкриваємо другу сторiнку нашого журналу. Перше правило: «Будь добрим i чуйним до людей. Допомагай слабким і товаришу в бiдi. Вчитель. Зараз я вам загадаю загадки, відгадки будуть головними героями тих казок, якi ви зараз почуєте. Гострi кiгтi має — В подушки ховає, Лазить все на плотик, А зоветься... (котик). Пара довгих вушок, Сiренький кожушок, Скорий побiгайчик, А зоветься... (зайчик). В лiсi є кравець чудовий: Шиє звiрям вiн обнови. Для ведмедiв — кожушки, Для лисички — сорочки, Для куничок — рукавички, А для бiлочок — спiднички. Зайцю - валянки на лапки, І собi пошив пiджак, Хто кравець такий? (Їжак) Вчитель. Послухайте казку В.О.Сухомлинського «Як здивувався Мурко». (Сухомлинський В.О. «Чиста криниця». Розповідь учня). - Чому Мурко здивувався? Чи правильний його вчинок? Послухайте ще казку «Зайчик і горобина» («Чиста криниця». Розповiдь учня). — Хто в цiй казцi пожалiв зайчика? — Чого навчає вас ця казка (допомагати в бідi). Послухайте ще казку «Їжачок». (Сухомлинський В.О. «Гаряча квiтка». Розповiдь учня). — Чи добрим був їжачок? Чому ви так вирiшили? Вчитель. От ми повиннi запам’ятати, що добра людина потрiбна всiм. Ведуча. Третьою сторiнкою нашого журналу є казки про маму. Друге правило: «Поважай та шануй батька й матір». Інсценiвка перша. «Образливе слово» (В.О.Сухомлинський «Пшеничний колосок». Виконують троє учнiв). — Який поганий вчинок зробив син? — Як треба поводитися з батьками? Ведуча. Інсценiвка друга. «Яблуко в осiнньому саду» (В.О.Сухомлинський «Чиста криниця». Розповiдають четверо учнiв). — Чи любили дiвчатка свою маму? — З чого це видно? Вчитель. А тепер послухайте казку про любов семи дочек до своєї матерi. (Діти читають казку в особах «Сьома дочка» з «Чистої криниці»). — Яка з семи дочок найбiльше любила свою маму? Чому ви так думаєте? Ведуча. Перегортаємо четверту сторiнку нашого усного журналу. Третє правило: Усi блага i радощі життя створюються працею. Без працi не можна чесно жити». «Навчання — твоя перша праця». Вчитель. Послухайте казку. Казка перша «Як ховрашок землю орав i пшеницю сіяв». («Чиста криниця». Розповiдає учень). — Чи можна називати ховрашка працьовитим? Казка друга «Борщ iз скибкою свiжого хліба» («Чиста криниця». Розповiдає учень). — Чому ледаревi був борщ несмачний? — Що йому порадила мати? Казка третя «Чому мама так хвалить?» (В.О.Сухомлинський «Пшеничний колосок» Розповiдь ученицi). — Що не зрозуміла дiвчинка? — Чому мама її хвалила? Ведуча. Відкриваємо п’яту сторiнку нашого журналу «Люби рiдний край i все, що тебе оточує».. (Вірш «Журавлі» за мотивами казки В.О.Сухомлинського «Що найтяжче журавлям»). 1-а учениця. Сумують, тужать журавлi В осiннiм небi батькiвщини, Бо їх вiд рідної землi Женугь морози й хуртовини. 2-а учениця. Але чого ж їм сумувать? Вони летять до сонця, лiта, Привiтно будугь зустрiчать Їх теплий Нiл, яскравi квiти. 3-я учениця. А може, тяжкая дорога Лякає наших журавлiв? Нi, зовсiм iнша в них тривога, Тому вони такi сумнi. 4-а учениця. Найтяжче їм далеко жити - В чужiй, нерiднiй сторонi І за берiзками тужити, Чекаючи весняних днів. | |
Переглядів: 11232 | Рейтинг: 3.3/9 |
Всього коментарів: 0 | |