Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Будь толерантним Година спілкування Мета: вчити дiтей так поводитися, щоб уникати конфлiктiв, а в разi їх виникнення — вмiти їх подолати; розвивати вмiння володiти собою; виховувати вмiння гiдно виходити із конфлiктної ситуацiї. Обладнання: цiкавi завдання. Хід години спілкування І. Органiзація класу — Дiти, як ви думаєте, що таке правопорушення? — А що таке конфлiкт? Сьогоднi ми з вами визначимо, чим вiдрiзняється конфлікт вiд правопорушення, навчимося долати конфлiкти. II. Розповiдь учителя — Нерiдко наше життя затьмарюють конфлiкти. Вони, як правило, є наслiдком невмiння спiлкуватися. Конфлiкт — це невдоволенiсть, тривога, небажання вчитися з певними людьми. Конфлiктiв не уникнути, адже люди всi рiзнi, мають рiзнi думки, бажання, iнтереси, тобто їхнi зiткнення можливi. Помилковою є думка, начебто пiд час конфлiктної ситуацiї краще зробити вигляд, нiби нiчого не сталося. Потрiбно його розв’язувати. Можливi такi форми конфлiктiв: • Зiткнення думок, незгода (конфлiкт не зачiпає особистостi); • невдоволенiсть (з’являються негативнi емоцiї); • протидiя; • сварка (конфлiкт зачiпає особистiсть у цiлому); • розрив (остаточне припинення стосункiв). Можливi способи розв’язання конфлiкту: • «Чарiвнi» слова; • компромiс (згода на основi взаємних поступок); • проявлення турботи, нiжностi, любовi; • усвiдомлення й визнання власно провини чи неправоти у суперечцi; • пiдняття престижу, самоповаги, гордостi противника; • жарт, гумор; • вiра в позитивне розв’язання конфлiкту i добрi стосунки; • умiння поставити себе на мiсце iншої сторони конфлiкту; • знаходження оптимального результату, який втiлюється в позитивних дiях обох сторiн. — Чому ж iснують конфлiкти мiж людьми? Конфлiкти iснують мiж людьми для того, щоб вони навчилися спочатку розв’язувати їх за законами любовi й зрештою навчилися безконфлiктно жити. Але будь-який конфлiкт — це початок бiди, великої чи малої. Тому потрiбно уникати конфлiктiв. — Як ви думаєте, як уникнути конфлiктiв? • Знаходити час, щоб обговорити проблеми, що накопичуються; • доцiльно проводити збори, щоб обговорити плани, розпорядок; • знайти способи розв’язання конфлiктiв. — Якщо ж усе-таки конфлiкту не вдалося уникнуги, тодi, як радять психологи, необхiдно вчинити так: 1. у конфлiктiв не буває переможцiв: програють завжди обидвi сторони. Отже, не порiвнюй ступеня провини, а зроби першим крок назустрiч — це показник твого характеру i самоповаги. Розпочни розмову з опису конкретної ситуації, яка тебе не влаштовує. Намагайся бути при цьому щонайбiльше об’єктивним. 2. Вислови те, що ти вiдчуваєш через конфлiктну ситуацiю. Безлiч конфлiктiв мiж людьми ускладнюються наявнiстю невисловлених думок i почуттiв. Iнодi тiльки завдяки їх висловленню, можна залагодити ситуацiю. 3. Намагайся вислухати протилежну сторону — це, мабуть, найважче. Необхiдно пам’ятати, що вашi думки є рiзними, i саме це спричинило конфлiкт. Уважно слухай опонента, не перебивай, не заперечуй, не сперечайся. Продемонструй спiврозмовниковi, що ти справдi його уважно слухаєш i прагнеш досягти злагоди. 4. Утримуйся вiд коментарiв, завершуючи будь-яку розмову. Звертай увагу на те, де вашi думки збiгаються. 5. Вислови свої конкретнi пропозиції, реалiзацiя яких може змiнити ситуацiю, поведінку, стосунки. Правила • Бути розсудливим i виваженим краще, нiж сваритися; • необхідно завжди шукати такi шляхи, щоб уникнути сварок, образ i конфлiктiв; • нiколи сам не роби того, чого б не хотiв, щоб зробили тобi. III. Пiдсумок — Пiдсумком нашої розмови може бути весела хвилинка. А гумор, жарт, як вiдомо, часто допомагає уникнути сварок. Пропоную спробувати розв’язати цiкавi задачки Г.Остера. 1. Вовочка 10 разiв смикнув за кiску Машу, 5 разiв — Дашу, 7 разiв — Клаву i 1 раз, помилково,— завуча Маргариту Іванiвну. Запитується: скiльки разiв смикав за кiски Вовочка, i що йому тепер буде за це? 2. Повертаючись зi школи додому, Дмитрик штовхнув 9 дiвчаток i пiдставив нiжку 3 дiвчаткам. Половина дiвчаток, скривджених Дмитриком, заплакали. А iнша половина погналася за Дмитриком i надавала йому по шиї. Скiльки разiв Дмитрик отримав по шиї? - Що хотiв висмiяти в цих задачах Г.Остер? - Чому сваряться хлопчики і дiвчатка? - Чи можна уникнути сварок, образ? - Як потрiбно спiлкуватися один з одним? | |
Переглядів: 7235 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |