Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Виховання доброти у молодших школярів Людство споконвіку прагнуло до добра й світла. І мета учителя удосконалювати виховання в дітей добрих почуттів. Тому в нашій роботі повинні використовуватися різноманітні засоби: пошукові запитання, етюди, ігри, тексти, вірші, моральні ситуації, творчі завдання, елементи образотворчого мистецтва. Завдання-заняття можна використовувати по-різному: як бесіда, на прогулянці, під час ігор, як домашнє завдання для виконання разом із батьками. Враховувати потрібно і оснащеність занять, підготовленість дорослих і дітей, ставлення кожного до певних питань, які розглядатимуться. Нове дається легко. Часом ми говоримо одне, а діти бачать інше. Проте наші вихованці орієнтуються переважно на те, як ми діємо, чинимо, від чого відмовляємося. Прикладами правильної поведінки є вчинки: хороше ставлення до рідних, менших, старих, інвалідів; ми саджаємо дерева, квіти, доглядаємо за тваринами, поважаємо усе живе. Потрібно це усвідомлювати і совісно ставитись до людей, друзів, до природи як до звичайного явища. І мені хочеться згадати слова Л. Б. Фесюкової: «Так хочеться, щоб добра на нашій планеті Земля ставало більше. Так хочеться, щоб ми з вами не запізнилися з найголовнішим! Так хочеться, щоб ми виховали особливий вид моральної цілеспрямованості: нехай діти пам'ятають добро і забувають, пробачають образи, нехай вони з дитинства серцем пізнають те, що добро мудріше за війну, а любов переможе зло…» Я дуже люблю природу. Особливо мені жаль маленьких бездомних тварин. Пісенька «Не только про кошек и собак». Музыка А. Захаровой, стихи Л. Рыжова. Я в подъезде нашем кошку незнакомую увидел. Она жалась к батарее и смотрела на меня. Стало мне бедняжку жалко – я решил ее погладить. Но Максим сказал сердито: «Ну-ка ты, грязнуля, брысь!» Припев: А я прошу детей, прошу детей, Просить устал уже: Не обижай зверей! Не обижай зверей! Не обижай, пожалуйста! А когда во двор я вышел, то увидел как мальчишки По щенку бросали снегом. По бездомному щенку . И щеночку было больно, он скулил, а может, плакал . И хотелось мне мальчишек тоже угостить снежком. Припев . Було це взимку. Під дверима нашого закладу появилось маленьке цуценя. Діти гладять, ласкають, дають їсти. Але цього робити не можна, щоб не захворіти і не занести ніякої хвороби (це ж бездомна тварина). Виганяєм з коридору – знову забігає. Діти назвали «Сніжинка», бо ішов сніг. Так і дожили ми «в дружбі» до весни. Цуценя вже стало більшим, доглянутим, живе у нашім дворі. І діти стали чуйними, добрішими. Так і виникла бесіда-урок. Бесіда на тему: «У світі бракує на всіх доброти, бо є безпритульні собаки й коти». Мета. Ознайомити дітей з поняттям добра і зла, ласки, байдужості, жорстокості; формувати моральні уявлення в почуття; розвивати духовно-моральне мислення; сприяти вихованню бажання творити добро, співчуття до безпритульних; засуджувати жорстоких, байдужих. Обладнання: твори В. Сухомлинського, картки з малюнками, дитячі малюнки, картки для складання слів, ребуси. Хід бесіди І. Організація класу. Врятує світ краса – Завжди так говорили Тепер врятує світ лиш доброта, Бо однієї вже краси занадто мало. Бо стільки всюди зла – людина вже не та… Тож, люди на Землі! Спішіть добро творити, Щоб нам не згинути у морі зла. Щоб кожен міг серед краси прожити У царстві справедливості й добра. ІІ. Повідомлення теми бесіди. Очікування від дітей…(про що буде розмова. Запис на дошці відповіді дітей) ІІІ. Проблемні ситуації 1.Про що розмовляють хатні і бродячі коти? А тепер уявіть, що зустрілися два собаки-хатній і бродячий. Що вони скажуть один одному? 2.Як можна допомогти бродячим тваринам? 3.Ситуація «Кіт на дереві» (Котик незчувся, як заліз дуже високо на дерево, а злазити боїться. Що робити? Як допомогти котикові? Як його врятувати? ) Ситуація «Як допомогти песикові дістати кістку?» (Песик сидить на ланцюгу, не може дістати кістку.) - Хто ж це так вчинив із собачкою? - Це добре чи погано? 4. Читання оповідань К.Ушинського «Грайливі собаки» ...-Постривай-но, він зараз тобі покаже!-сказав Володя-Провчить тебе. Але Мопс грався і далі,а Палкан дивився на нього дуже образливо. - Бачиш,-сказав Володі батько. - Палкан добріший за тебе. Коли с тобою починають гратися твої маленькі братики й сестрички,то обов’язково усе закінчується тим, що ти їх поб’єш. А Палкан знає, що великому і сильному ображати маленьких і слабких. 5. Завдання. Давайте складемо телеграми і надішлемо їх усім героям цього оповідання: Батькові, Володі, Палкану, Мопсу. - Кого ми в телеграмах будемо хвалити, а кого соромити? 6. Фізкультхвилинка з посмішкою: Світанком кошенята Самі у дім вертають: Хоча вони й малята, Але ж і вуса мають. Наша Мурка вушка мила. На траві, біля криниці. Мила лапкою без мила; Це тому, що Мурка-киця. 7. Пригадайте казки, мультиплікаційні фільми, герої яких не гарно ставилися до тварин. Складіть речення зі словом «СОРОМНО». 8. Вправа «Розгадай» У собаки нашого сусіда дідуся Миколи - народилося цуценя. Друзі Сашко, Дмитрик та Андрій давно мріяли про собаку. Дідусь кожного з них запитав: «Що ти будеш робити із цуценям?» Дмитрик відповів; «Я зав’яжу цуценяті бантик!» Сашко посміхнувся; «А я буду бігати з ним!», лише Андрійко сказав: «Я облаштую цуценяті теплу постільку в кошику, налию молочка у мисочку і доглядатиму його!» Проблемне запитання. Відгадайте, кому дідусь подарував цуценятко. ІІ. Гра «Добре-Погано». 2 команди. Вибирають слова для своєї команди. Зачитує слова дорослий. Розірвав, образив, захистив, відвідав, посварилися, обігрів, відібрав, штовхнув, допоміг, поділився, ударив, зруйнував, заспокоїв. ІІІ. Вправа «Хто яке серце має?» 9. Яке серце у ...? Зле серце має Карабас-Барабас. 10. Кам’яне серце у ... 11. Самотнє серце у ... 12. Чуйне серце у ... 13. Байдуже серце у ... 14. У мене серце ... 15. Прекрасне серце у ... 16. Гаряче серце у ... 17. Крижане серце у ... 18. Золоте серце у ... ІV. Закінчіть речення «Я намагаюся бути добрим і ...» Гра «Мікрофон» До цього ми поговорили на батьківських зборах про допомогу діткам для нашого Уманського притулку. Діти знесли одяг в хорошому стані, книги, зошити, ручки, іграшки, м’ячі. Віднесли і передали дітям. Бачили б ви оченята тих дітей і моїх учнів! V. Обговорення змісту прислів’я «Добра людина, добра вчить!» VІ. Дискусія «Кому потрібніші зустрічі із сиротами?» (Сиротам - вони потішаються: дітям-вони стануть добрішими у ставленні до людей). VII. Складання слів із розсипанок (зі складів необхідно скласти слова: добро, ласка, ніжність, зло, байдужість, жорстокість.) VIII.Опрацювання оповідання В. Сухомлинського. - Чому захворіла дівчина? Що приносила родичі їй? Чи стала здоровою дівчинка? Чого їй не вистачало? Чи видужала Оля? Що їй допомогло? ІХ.Уявне малювання. Якими кольорами ви б зобразили добро? (Світлим: сонце, квіти, хліб, радість.) А зло? (темними: хмара, підземелля, зброя) Х. Крилаті вислови та прислів’я надруковані на дошці для обговорення їх із батьками на зборах. *Життя таке коротке. Поспішайте робити добро. *Будеш робити добро-щасливим будеш. *Добре діло роби сміло. *За добро добром платять. *Від добра добра не шукають. *Все добре приймай, а злого уникай. *Чуже горе не залишає байдужими народ. *Перший крок до добра - не роби зла. Розгадайте ребус. ХІ. Варто задуматись! -Один рік має 365 днів! -Кожен день має 24 години! -Кожна годинка має 60хвилин! Отже, рік має 365 днів, 600 хвилин. Як багато часу нам дає бог! Але яку частину цього часу ми приділяєм добрим справам?! - Запитайте своїх батьків, чи доводилося їм робити вибір між добром та злом, і як відбувався цей вибір. ХІІ. Підсумок Бесіда з учнями. Появляється «Добродій», який вручає учням пам’ятки. Ти добро лиш твори всюди, Хай тепло тобі повнить груди. Ти посій і доглянь пшеницю, Ти вкопай і почисти криницю, Волю дай, нагодуй пташину, Народи і зрости дитину! Бо людина в цьому світі Лиш добро повинна творити. Кочерганова Л.П. м. Умань Черкаська обл.. | |
Переглядів: 11061 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |