Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів | [ Додати статтю ] |
Робота з батьками. Формування етичної культури у сім'ї "Ніщо не обходиться нам так дешево і не ціниться так дорого, як ввічливість", - ці слова Сервантеса не тільки не застарілі , а й набули нового, більш глибокого змісту в нашому суспільстві. Ввічливість - це сума вчинків, що визначають внутрішню культуру людини. Виховання культури поведінки - нелегка справа. Початок усіх початків у ній - виховання поважного, бережливого ставлення до людей, що нас оточують повсякденно. Адже перший крок у формуванні нової людини - це, насамперед, прищеплення елементарних законів співжиття залежить від батьків. Кожний дорослий приходить у життя з дитинства. Від того, чого навчили нас у дитинстві, залежить те, що ми зможемо залишити у спадок своїм дітям, як виховаємо їх. Психіка дитини податлива й пластична. Вона схильна до емоційного відліку, до наслідування. Саме в дитячі роки в розумі і серці дитини закладаються моральні почуття. Завдання дорослих у цей час - виховувати в дитині співчутливість делікатність щодо інших людей, турботливість, тактовність співчуття до ровесників і дорослих. Особливе місце у вихованні культурної поведінки дитини належить школі. Адже за своїм характером школа схожа на трудовий колектив, це другий дім. Тому у школяр в мають бути вироблені єдині вимоги щодо дотримання правил поведінки. Молодший шкільний вік є періодом уходження в соціальну зрілість. На цьому етапі активно формується світогляд, розвиваються емоційно - вольова, пізнавальна, потребніста сфера дитини, набувається досвід спілкування, закладаються основи відповідальної поведінки молодших школярів у сучасних умовах важливою соціально - психологічною проблемою, актуальність якої визначається як потребами суспільства, так необхідністю морально - етичного розвитку дитини. Важливу роль у вихованні моральних основ взаємодії дитини з іншими людства ми, формування ставлення до навколишнього світу через його сприйняття відводиться сім'ї як первинному осередку суспільних відносин, зокрема міжособистісних взаємин. У сім'ї створюються умови для соціалізації дитини, оволодіння духовною культурою, моральними цінностями нації. Рівень культури батьківсько-дитячих взаємин у сім'ї визначає якість психічного, емоційного та морального розвитку дитини, підготовки до різнорівневих контактів поза сімейним мікросередовищем. Підвалини людської особистості закладаються у сім'ї - це добре відома істина, що не піддається жодному сумніву на "теоретичному" рівні аксіомою. Останнім часом батьки дітей, як приходять до школи, самі соціально не надто зрілими серйозно потерпають від інфантилізму. Необхідно відновити діалог між школою і сім'єю, налагодити співпрацю з батьками, проінформувати батьків з питань забезпечення потреб дітей та формування у них інтересів, передусім духовних. Лише разом з учителями батьки можуть прищепити своїм дітям імунітет проти будь - якого бруду, аби бути спокійними за їхню долю. Робота з батьками не повинна зводитися до "накачок" "розгонів" на батьківських зборах. Меті налагодження стосунків спільної виховної роботи могли б слугувати різного роду акції: творчі вечори, походи, заходи із спільної праці. Учитель здатен індивідуально підібрати і дати дитині цікаве заняття, а батьки не повинні вбачати в цьому якусь експлуатацію. Вони мають бути кровно зацікавлені в тому, щоб їхня дитина була "при ділі".
Література Тетяна Герасименко м. Канів | |
Переглядів: 3070 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |