Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів [ Додати статтю ]

Телевізор в житті молодшого школяра

Телевізор в житті молодшого школяра

 

Класні  батьківські збори

 

Цілі: 1.Звернути увагу батьків на достоїнства і недоліки спілкування з телевізором.

2.Визначити найменування і кількість передач для перегляду дітьми.

 

Питання для обговорення:

1.Статистика про роль телебачення в житті дитини.

2. Вплив телепередач на формування характеру і пізнавальної сфери дитини.

 

Питання для дискусії.

 1.Чи вважаєте ви, що телевізор має бути в числі головних предметів ужитку?                

 2. Які телепередачі, на ваш погляд, формують особу дитини?

 3. Як на ваш погляд необхідно організувати спілкування дитини з телевізором. Назвіть можливі варіанти.                                     

                   

План організації  зборів.

1.      Вступне слово вчителя

          Телевізор в  житті  дитини – це добре чи погано? Скільки і що повинні дивитися діти? Чи потрібно вимикати телевізор, якщо ми вважаємо, що передача дитині не цікава. Ці та інші питання сьогодні вимагають відповіді, а тепер небагато про статистику:

        дві третини наших дітей у віці від шести до 12 років дивляться телевізор щодня;

        час щоденного перегляду телепередач дитиною складає в середньому більше 2 годин;

        50% дітей дивляться телепередачі підряд без жодного вибору і виключення;

        25% дітей у віці від 6 до 10 років дивляться одні і ті ж телепередачі від 5 до 40 разів підряд;

        38% дітей у віці від 6 до 12 років при визначенні рейтингу використання вільного часу на перше місце поставили телевізор, виключивши при цьому заняття спортом, прогулянки на повітрі і спілкування з сім'єю.

2.       Результати опиту.

Але, можливо, ви подумаєте, що це статистика не відноситься до наших дітей? Марно. Я хочу показати вам результати опиту в класі, проведеного подальшим питанням:

        Скільки раз на тиждень ти дивишся телевізор?

        Ти дивишся телевізор один або зі своєю сім'єю?

        Ти любиш дивитися все підряд або віддаєш перевагу якимсь окремим передачам?

        Які передачі тобі більш за все подобаються?

        Телевізор для мене – це ….

 

2.      Проводиться обговорення проблеми і обмін думками.

Думки дітей про перегляд телепередач.

Перегляд телевізора дає можливість:

        розслабитися, забути щоденні проблеми, піти від страхів і переживань;

        знаходити відповіді на питання, на які не відповідають дорослі через зайнятість;

        зрозуміти за допомогою телевізора що таке «добре» і що таке «погано»;

        дізнаватися про різні явища в різних галузях знань;

        розвивати уяви, фантазію, емоційну сферу.

 

Думки батьків про відповіді дітей.

 

3.      Екскурсія по виставці малюнків учнів «Я дивлюся телевізор», які відображають їх переваги.

 

Правила боротьби з телеманією

1)      Спільне визначення і обговорення телепередач для перегляду дорослими і дітьми на подальший тиждень.

2)      Обговорення улюблених телепередач дорослих і дітей після перегляду.

3)      Вислухування «за» і «проти» дітей з приводу дорослих передач і думки дорослих з приводу дитячих.

4)        Телевізор не має бути значимою частиною в житті батьків, тоді це стане позитивним прикладом для дитини.

5)      Необхідно пам'ятати про те, що дитина, яка щодня дивиться сцени насильства, вбивства, звикне до них  і навіть випробовує від таких задоволення. Необхідно виключити їх з перегляду малятами.

 

Домашнє завдання батькам

1.       Зверніть увагу, скільки часу проводить ваше дитя біля телевізора?

2.       Чи задає дитина питання після перегляду передач, чи хоче обговорити з вами передачу?

3.       Яким передачам віддає перевагу?

4.       У якій передачі хотів би сам взяти участь?

5.       Як зробити, щоб діти не чули від батьків: «знов уроки ввечері робиш?!», «Чим ти займався, знову біля телевізора сидів?!» і так далі.

 

В батьківський щоденник

Необхідно пам'ятати про те, що вплив телебачення на дітей різко відрізняється від впливу на психіку дорослих. Наприклад першокласники, за результатами досліджень, не можуть чітко визначити де правда, а де брехня. Вони сліпо довіряють всьому тому, що представлене на екрані. Ними легко управляти, маніпулюючи їх емоціями і відчуттями. Лише з 11 років діти починають не настільки довірливо відноситися до того, що бачать на екрані.

Категорія: Готуємось до батьківських зборів | Додав: [ADM]Irina (08.07.2009)
Переглядів: 4136 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!